Så var ikke alt så fryd og gammen her lenger.
Sykkelen har begynt å tulle noe voldsomt de siste dagene. Har visst siden i våres at styrelageret begynner å bli dårlig, og at demperne foran er på intervall for en liten overhaling. Intet problem det. Hadde også planer om å bytte kjede og drev i år, da fremdrevet begynner å bli slitt, og er datostemplet 1999.
Så kommer problemet. Sykkelen har plutselig begynt å spytte ut blårøyk når den kaldstartes. Det kan enten være ventiltetninger, eller at den spytter olje opp i luftfilterboksen som renner ned i innsuget når den blir stående lenge. Må ta en liten sjekk der.
Ellers så gikk rotasjonsdemperen bak til helvete i går. Den lekker olje og blir steinhard så lenge det er varmt. Den har også begynt å knirke veldig. Derfor har jeg bestilt ombyggingskit til Yamaha R1 demper.
I går var plutselig batteriet ferdig. Kjørte til jobb og alt gikk fint. Satte fra meg sykkelen på jobben, og da jeg skulle dra på kvelden var plutselig batteriet helt tomt, og skjedde ingenting da jeg vred om nøkkelen. Tok ut batteriet og satte på recoverylading i to timer, men batteriet tok ikke til seg noe strøm. Stod fortsatt å blinket på tomt batteri.
Så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Må se hva det vil koste å reparere den. Sykkelen er jo vannvittig bra ellers, så jeg håper det med olja kun er en bagatell.