Slapp av palma, du skal få din oppmerksomhet når jeg begynner å skrive fra årets "Alpetur" Mulig det blir noen ord om flere av våre kjære venner. Hos meg er ingen tryggPalma wrote:Veldig koselig at du har hatt det fint HER borte hos OSS på de fine veiene på ØSTLANDET.
Trivelig med besøk og din deltakelse på grusturen, og ikke minst flotte bilder. Ante ikke at det var en utedass der oppe på Hedmarken heller jeg
tshansen - *Shoot & Ride*
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2644
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Gratulerer med 40 000km, en god anledning for å feire
Xr'en passerte 35000km i dag, dram ble det ikke. Derimot feiret ho det med en punktering. Av alle plasser ute på det Jydske - bondelandet evig takknemlig for Biltema sine lappe saker!
Xr'en passerte 35000km i dag, dram ble det ikke. Derimot feiret ho det med en punktering. Av alle plasser ute på det Jydske - bondelandet evig takknemlig for Biltema sine lappe saker!
fun is not a straight line
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Du har med andre ord det man trenger. Ikke alt det andre fjaset.Palma wrote:Hva i huleste er det dere snakker om??? Jeg har justerbar ABS, av og på. Tractionkontoll har jeg i høyre hånd på min 2000-mod
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Traff han her på Aursjøvegen! Må si jeg er godt imponert over filmen han har laget
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Det var flott!
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
nice video ja
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Sitter å vurderer egen tannlegestol....Det frister å selge GSA og kjøpe seg en mer egnet grusracer.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Da venter du til 790 adventure og Yamaha T7 kommer, eventuelt bytter ut GSAen i en 690RFR eller kjøper en 690/701 og et adventurekit. Da har du langtursykkel og grussykkel i 1.tshansen wrote:Sitter å vurderer egen tannlegestol....Det frister å selge GSA og kjøpe seg en mer egnet grusracer.
Jeg kjenner vertfall en som trakk seg fra en deal på en stor adv sykkel i år pga av det.
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Ja, er 690/701 jeg driver å titter på.... Det er et helvete å kjøre langt på. Men sinnsykt gøy på "fjellet"
Nei, det blir nok ikke ny sykkel, det blir en brukt en som jeg kan herje maks med. Skal bruke litt tid på grus framover
Nei, det blir nok ikke ny sykkel, det blir en brukt en som jeg kan herje maks med. Skal bruke litt tid på grus framover
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Går du for 690/701 og ønsker litt mer komfort, kommer du langt med et rallytårn og komfortsal fra seatconcepts eller tilsvarende, muligens en ekstra bensintank også. Det trenger heller ikke å koste allverden.
Har en kjørekompis som nettopp var nede i Belgia og Nederland på 690en med tårn fra Rade garage. Tror han er storfornøyd med oppsettet i alle fall. Han kjørte også til Nordkapp på grus tidlkiere i år. Er storfan av TET.
Mulig du har sett han på Facebook eller Instagram, går under navnet Ronny / Vikingrider. Han kjørte GSA tidligere.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Har en kjørekompis som nettopp var nede i Belgia og Nederland på 690en med tårn fra Rade garage. Tror han er storfornøyd med oppsettet i alle fall. Han kjørte også til Nordkapp på grus tidlkiere i år. Er storfan av TET.
Mulig du har sett han på Facebook eller Instagram, går under navnet Ronny / Vikingrider. Han kjørte GSA tidligere.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Prøv en 950/990 Adventure. Dette er sykler som både er med på langtur, og som er noe av det beste man kan bruke på grus. De stammer jo fra 950 Rally som ble brukt i Paris-Dakar, og det merkes i kjøreegenskapene. Den har bra dempere, og underholdende motor med fin lyd. Anbefales!
- kvase
- Posts: 4043
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Siden ikke kronasje hold så ble jeg fornøyd med denne til litt ut i periferien etter hvert ja felger trengs 21" +18"
Langtur neppe--- å bare for å si det veldig knøtt å kjøre men sikkert en vanesak.-
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... =128398475
Enig med de lenger opp her 690 eller der om kring hadde vært konge -KTM 690 R frem til 2012 ble laga med Enduro oppsett --Deretter ble de mere gate fiksert
Langtur neppe--- å bare for å si det veldig knøtt å kjøre men sikkert en vanesak.-
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... =128398475
Enig med de lenger opp her 690 eller der om kring hadde vært konge -KTM 690 R frem til 2012 ble laga med Enduro oppsett --Deretter ble de mere gate fiksert
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Bror min har 690 med alt... full pakke. Og det er bare en ting å si, det er en forbanna ubehagelig sykkel å kjøre langt på Å si noe annet er å lure seg selv. Jeg kjørte den 10 mil, i et strekk å jeg var ikke veldig lei meg for å gå tilbake på gsa Men, du må jo venne deg til den typen sykkel. Man kan ikke samenligne det med gsa og man må omstille seg en hel del i forhold til hva som er sykkelkjøring.
Men jeg får ikke fred i skroget. Jeg har liksom ikke lyst å kjøre sykkel på vei lengre. Jeg vil bare ut i skogen/grusen å leke meg.
Ja stemmer, han har jeg sett litt av! Må søke han opp igjen
Men jeg får ikke fred i skroget. Jeg har liksom ikke lyst å kjøre sykkel på vei lengre. Jeg vil bare ut i skogen/grusen å leke meg.
Ja stemmer, han har jeg sett litt av! Må søke han opp igjen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Hvilken vekt snakker vi om i en slik da?ole m. wrote:Prøv en 950/990 Adventure. Dette er sykler som både er med på langtur, og som er noe av det beste man kan bruke på grus. De stammer jo fra 950 Rally som ble brukt i Paris-Dakar, og det merkes i kjøreegenskapene. Den har bra dempere, og underholdende motor med fin lyd. Anbefales!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*
Ca. 200 kg pluss bensin. Ikke lett som en 690/701, men jeg liker dem veldig godt både på grus og asfalt.