Kjedelås med låseklips funket greit under 200og litt.
MEN.
Tok å «blåste reint» etter rens kjedet på 600dren til guttungen med sykkelen i stativ og et blast opp til turtallsperra på 6 gear - null mer låseklips.
Sentrifugalkraften rundt fremdrevet smettet av clipset antar jeg.
Snur jo kjapt rundt drevet i nærmere 300.
Er jo kjapt å gi et par smell med hammer og mothold da.
Det løsner aldri.
Klinking av kjede, trenger tips
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Klinking av kjede, trenger tips
Det kan hendemekkern wrote:Kjedelås med låseklips funket greit under 200og litt.
MEN.
Tok å «blåste reint» etter rens kjedet på 600dren til guttungen med sykkelen i stativ og et blast opp til turtallsperra på 6 gear - null mer låseklips.
Sentrifugalkraften rundt fremdrevet smettet av clipset antar jeg.
Snur jo kjapt rundt drevet i nærmere 300.
Er jo kjapt å gi et par smell med hammer og mothold da.
Det løsner aldri.

Re: Klinking av kjede, trenger tips
Her er også en grei video om teknikken - dvs litt og litt og sjekke at frontplaten ikke blir presset på for hardt (dvs hele tiden sjekke at leddet beveger seg fritt og at platen blir på linje med andre) og at "rivet flare" ikke får sprekker eller blir usentrert. Vel verdt å bruke ekstra tid på dette.
[youtube][/youtube]
For splitting av kjede om det er klinket, så bruker jeg "brutalmetoden", sager igjennom et ledd med vinkelsliper (husk beskyttelsesbriller og se an hvor gnistregnet treffer).
[youtube][/youtube]
For splitting av kjede om det er klinket, så bruker jeg "brutalmetoden", sager igjennom et ledd med vinkelsliper (husk beskyttelsesbriller og se an hvor gnistregnet treffer).