Jeg glemmer ikke tryne til Onkel når jeg kommer ut av teltet.... "det der er ikke eplejuice"

Noen er tidligere oppe enn andre.... man hører klare signal på at "noen" er i trallala land enda. Her sages det ved, nesten så man kan lure på om det er konkurranse

Det er god stemning rundt frokostbordet. Folk er i full gang med morgenrutiner, huset våknet sakte til liv og det lyges over kaffe, polarbrød, geitost og eksklusiv juice

Det er lørdag. Vi skal dele oss i to grupper, Epylypzon fra forumet tar turen å skal ha med seg noen av oss på en litt mer hardcore runde, resten skal kjøre den såkalte "gubbeturen" som tar oss innom Charlottenberg og videre til Villsvinlunsjen.

Man må jo bare like denne typen hjememstrikk... Kult å se hvordan han har bygget om sykkelen sin

Jeg hadde lenge lyst å hive meg med på hardcore ruten jeg også... men noe i meg sa at det kunne være greit å fylle på med mengdetrening enn å henge på som et slips i tjukkeste skauen med gutta som har litt mer erfaring på den type kjøring. Grus er jo en ting, men på hardcore ruten er det et eller flere innslag av bush!

Vi sender avgårde "barna" på lektetur i skogen. Når man ser hvordan Epylypzon håndterer den sykkelen, er det liten tvil om at han har kjørt grus før... å at han liker det godt

Ruten begynner rolig og tar seg gradvis opp jo nærmere vi kommer Sverige. Vi får en liten forsering av bom på Riksgrensen, de som var med i fjor husker nok den lille bakken på høyresiden av den rød bommen

Pål poserer etter beste evne, selv om han kanskje har glemt litt fra sin fortid som modell i "strikk" fra Allers må han ikke glemme at vi har mye foto av han når han blir kjendis

Vi prøver å bruke minst mulig tid på shopping, løper innom å plukker med noe til middag i kveld, snop som jeg kan ha med hjem til småen, en kjapp tur bortom Biltema å handle 6mm, ja sånn til å justere styret på sykkelen. Husker ikke navnet på driten! Ikke torx, men ? Ja skitt samma!
Vi fyller, kommer oss på syklene igjen og setter kursen mot dagens høydepunkt.... Lunsj og villsvinstedet

Skuffelsen er jo total når vi kommer fram å finner ut at stedet er stengt

Det ble ikke helt det samme på en måte, men ingen grunn til å henge med lippa... vi er jo tross alt her på grustur å har hatt fantastiske veier så langt. Å det skulle ikke bli noe mindre kjekt videre. Litt mindre innhold av C-momenter i dag, totalt sett var vi nok mer fornøyd med gårsdagen. Men det var på ingen måte dårlig i dag heller. Det kjentes litt i kroppen at vi hadde kjørt å lekt oss en hel dag i går. Det ble ikke tatt så mye bilder i dag, vi var liksom opptatt med å kjøre

Vi hadde oss en runde innom Ambros-plass, pukken hadde satt seg og var ikke noe problem i år. Vi måtte rundt noe skogvelt, hadde vært litt vind på skogen her siste tiden. Så det lå halvsaga trær over alt. Her rydder man ikke vekk mer enn akkurat bredden på kjørebana forstår jeg. Vi hadde noen områder også i dag som var helt magisk. Akkurat passe krevende, man kunne holde litt fart, var tett skog og smalt som fy! Jeg og Stian koste hvertfall ræven av oss.
Vi kommer oss omsider tilbake på tunet å får parkert syklene. Solen har stått på hele dagen og Bård er i full gang med å lufte fuglene

Sist gang jeg var på samme siden av buret av en slik, var vel når jeg var 12 år på gran canaria

Det tennes bål, fyres på i grillene, åpnes øl, chipsposer, noe svenskesnop og praten går... latteren sitter løst og folk er virkelig oppstemt. For en dag, for en helg

Sånn går det når man legger fra seg kamera på benken la med klin gærne nordlendinger

Steinar er fra Bodø, bor i Oslo og var et fantastisk innslag i helgen

Ikke lenge etter oss, hører vi det brummer godt nedi lia! Barna er tilbake

Det har vært noen mindre uhell på 3 desiliteren sin sykkel, var visst litt for hard på gassen når han skulle over et tre. Men humøret var på topp og slikt er ikke noe svartmale.

Flere er spent på å høre hvordan hardcore gjengen hadde hatt det på tur. Utifra smilene deres å bedømme, hadde de nok hatt en bra dag de også

Hadde du bare vært litt høyere, hadde du nok nådd nedi med hele foten du også

Det diskuteres også naturlig nok teknikk på grus når man er samlet på slike begivenheter. Siden jeg kanskje er den med minst erfaring av alle her, prøver jeg å tilegne meg så mye "rett" kunnskap som mulig for å unngå unødvendige slurvefeil osv. Elleville Willy og Elisabeth hadde observert at jeg lente meg litt "rart" i noen svinger og kom med noen pointers fra hva de hadde lært på kurs. Selv om det hørtes feil ut i forhold til min logikk, skal man aldri kimse av erfaring! Jeg tok til meg noen gode pointers, å skulle virkelig få kjenne på forskjellen i eventyret jeg hadde videre etter helgen, men det kommer vi tilbake til i et annet eventyr

Det diskuteres også, naturlig nok stikkeoppskrifter, kjøkken, interiør osv når gutta er samlet så lenge på samme plass.
Noen hygget seg rundt bålet, andre ville prøvekjøre litt sykler. Det er liten tvil om at det er mye gøy på 2 hjul med motor.

Lamoi har jo en KTM 690 Enduro som Stian har siklet på i hele dag. Så han måtte prøve den litt opp i skogen. Hahaha, syns jeg ikke tok bilde av trynet hans når han gikk av sykkelen

JRO, Jon, Kjetil og Ashland nyter roen rundt bålet og påpeker at det vel snart er påtide med noe mat? Joda, grillen er straks "varm" og folket kunne samle seg på langbordet.

Mens vi alle er samlet, får vi utdelt "deltagerbevis" som Pål hjemmestrikket

Kjære Pål, Palma... ja problembarn har alltid mange navn

Utrolig hva en øl kan gjøre med humøret

Nå kommer det et par stemningsbilder, man kan ikke gjenfortelle alt

Med det vil jeg bare si takk for meg, takk for at du har lest så langt og tusen takk for en fantastisk helg.
Jeg håper du Pål forstår hvor utrolig glad vi er for den jobben du legger i dette arrangementet. Tusen takk til alle som er med å gjøre denne helgen så bra som den er. Det har vært helt topp. Jeg gleder meg til vi møtes igjen.
-Thomas-