Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Og sååå alvorlige var skadene på sykkelen [emoji23][emoji23]ImageImageImageImage

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by ojda »

hva med nederst på gaffelbeinet da?
Der skal det statistisk og erfaringsmessig finnes oppskraping :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

ojda wrote:hva med nederst på gaffelbeinet da?
Der skal det statistisk og erfaringsmessig finnes oppskraping :-k
Var faktisk litt oppskrapt der også, men ikke noe å grine over [emoji1]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by ojda »

Om du kjører forsikringssak på det, blir det faktisk ganske mye utav småting.
Ikke glemm hjelm og kjøreklær i såfall :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by tshansen »

Har du rett forsikringsselskap også er første smellen bonusfri og uten egenandel... så da blir det plutselig litt kroner av det.
:thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

ojda wrote:Om du kjører forsikringssak på det, blir det faktisk ganske mye utav småting.
Ikke glemm hjelm og kjøreklær i såfall :thumleft
Det er sant, men sykkelen er såpass lite verdt at jeg frykter de bare vraker den, og da begynner jeg å grine.. [emoji23] 1 gaffelben, veltebøyle, speil, sideveske osv begynner fort å nærme seg noen tusenlapper. Hjelmen var ikke nedi bakken og kjøreklærne er hele, foruten om litt oppskrapt kne på buksen, så det går fint.
tshansen wrote:Har du rett forsikringsselskap også er første smellen bonusfri og uten egenandel... så da blir det plutselig litt kroner av det.
:thumleft
Jeg har rett forsikringsselskap, men som nevnt til Ojda vil jeg ikke risikere å måtte levere BMWen ifra meg.. Den skal jeg ha til jeg dør [emoji48]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Bikeridr »

Trondgv wrote:
ojda wrote:Om du kjører forsikringssak på det, blir det faktisk ganske mye utav småting.
Ikke glemm hjelm og kjøreklær i såfall :thumleft
Det er sant, men sykkelen er såpass lite verdt at jeg frykter de bare vraker den, og da begynner jeg å grine.. [emoji23] 1 gaffelben, veltebøyle, speil, sideveske osv begynner fort å nærme seg noen tusenlapper. Hjelmen var ikke nedi bakken og kjøreklærne er hele, foruten om litt oppskrapt kne på buksen, så det går fint.
tshansen wrote:Har du rett forsikringsselskap også er første smellen bonusfri og uten egenandel... så da blir det plutselig litt kroner av det.
:thumleft
Jeg har rett forsikringsselskap, men som nevnt til Ojda vil jeg ikke risikere å måtte levere BMWen ifra meg.. Den skal jeg ha til jeg dør [emoji48]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Ja, men du kan kjøpe tilbake "vraket" og fortsatt kjøre videre med litt ekstra penger i baklomma.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Bikeridr wrote:
Trondgv wrote:
ojda wrote:Om du kjører forsikringssak på det, blir det faktisk ganske mye utav småting.
Ikke glemm hjelm og kjøreklær i såfall :thumleft
Det er sant, men sykkelen er såpass lite verdt at jeg frykter de bare vraker den, og da begynner jeg å grine.. [emoji23] 1 gaffelben, veltebøyle, speil, sideveske osv begynner fort å nærme seg noen tusenlapper. Hjelmen var ikke nedi bakken og kjøreklærne er hele, foruten om litt oppskrapt kne på buksen, så det går fint.
tshansen wrote:Har du rett forsikringsselskap også er første smellen bonusfri og uten egenandel... så da blir det plutselig litt kroner av det.
:thumleft
Jeg har rett forsikringsselskap, men som nevnt til Ojda vil jeg ikke risikere å måtte levere BMWen ifra meg.. Den skal jeg ha til jeg dør [emoji48]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Ja, men du kan kjøpe tilbake "vraket" og fortsatt kjøre videre med litt ekstra penger i baklomma.
Jeg tror ikke dette er mulig hos alle forsikringsselskaper, og ikke vil jeg ta sjansen på det heller. Og jeg tenker at det er ikke verdt alt papirarbeid osv..Pengene skal jeg også klare meg uten, så får jeg spare opp den bonusfrie smellen en gang jeg virkelig trenger det! Jeg er egentlig bare fornøyd det gikk såpass bra som det gjorde! Sykkelen sklei jo såpass etter jeg gikk i bakken at jeg kunne risikert å endt opp under hjulene til en lastebil vis jeg ikke slapp taket på sykkelen i det jeg traff bakken. :roll: Dette skjedde på Mjåsund for de som er lokalkjent. Rett ved busstasjonen, der alle som skal til/fra Stavanger MÅ kjøre forbi.

Det morsomme er jo at bil nr 2 som ankom var en politimann i sivil som skulle på hytta. Han plasserte meg fint i bagasjerommet på bilen hvor jeg fikk hilse på bikkja og de 2 ungene hans. :lol: Han ringte umiddelbart til ambulansen, og gjett hvem som tilfeldigvis kom kjørende rundt svingen? Joda, det var ambulansen det. :lol: Så da var det bare å legge på så fikk ambulansen overta. Jeg hadde jævlig vondt, men når det sitter en blond ambulanselærling baki så har en liksom ikke så vondt allikevel, i alle fall ikke når hun spør om hun kan kle av meg?? :roll: Etter en liten stund inni ambulansen stikker politimannen hodet inn og han sier at han ringte til politiet og sa at det ikke var nødvendig for dem å komme da han kunne bekrefte at jeg hadde kjørt pent og pyntelig, han måtte bare se at jeg hadde førerkort så var alt ok. :thumleft Ambulansesjåføren nevnte noe om at han ikke kunne forstå av vi tør å ferdes rundt på sånne selvmordsmaskiner og nevnte noe om organdonasjon. Jeg skjønte ikke helt hva han mente med den.. :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by JK95 »

Høres ut som en fæl episode :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Høres ut som en fæl episode :lol:
Både og :lol:
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by ashland »

Litt flaks skal enn ha når det først går gæli :thumleft

Om enn melder inn en skade, må den da "kjøres løpet ut"? Bestemmer enn seg for å ta det på egen kappe allikevel er det vel ingenting i veien for å gjøre det?
fun is not a straight line
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

ashland wrote:Litt flaks skal enn ha når det først går gæli :thumleft

Om enn melder inn en skade, må den da "kjøres løpet ut"? Bestemmer enn seg for å ta det på egen kappe allikevel er det vel ingenting i veien for å gjøre det?
Tror ikke den må det, men jeg kommer nok ikke til å gjøre noe mer utav det. [emoji16] Da har jeg kanskje litt "goodwill" hos forsikringsselskapet vis jeg en gang skulle få et uhell til.



Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Hmm, om jeg ikke får bruk for MC forsikring får jeg nok testa boligkjøpsforsikring. Lekkasje mellom påbygg og huset. Påbygget er lagd for bad. Drypper godt her nå..

Noen som har testa den forsikringen? Skal uansett forhøre meg med megleren jeg kjøpte huset gjennom i morgen.. Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Palma »

Æsjda, det der bør jo være en sak som selger/megler/forsikring ordner opp i ganske kjappt..? :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Palma wrote:Æsjda, det der bør jo være en sak som selger/megler/forsikring ordner opp i ganske kjappt..? :-k
Jepp, jeg håper jo det. Tar kontakt med megleren jeg kjøpte forsikringen gjennom i morgen. Kan se ut som at det har vært litt vann der tidligere og jeg tipper at hele veggen må rives ned og sjekkes/fikses. Går utifra at lekkasjen kommer fra taket på utbygget. I beste fall kommer jeg gratis ut av dette, med et "nytt" bad og tak på utbygget, i verste fall må jeg dekke litt selv. En liten egenandel skal jeg tåle om det blir ordnet opp i, men tror noe sånt som dette blir dekket av forrige eier.. :roll:

Får se hva som blir sagt fremover..Jævlig kjedelig er det i alle fall midt i garasjebygginga og alt. :roll:
Post Reply