Jeg var redd for å bli for forutsigbarJK95 wrote:Får du til å leke litt med bildet etter det der også? Mangler noe på verandaen
tshansen - *Shoot & Ride*
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Neinei, nå snakker vi om forventningerTommas wrote:Jeg var redd for å bli for forutsigbarJK95 wrote:Får du til å leke litt med bildet etter det der også? Mangler noe på verandaen
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9159
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Tommas wrote:Det så ut som virkelig bra bruk av tid!
Jeg fikk også lyntestet "fyll" funksjonen på Photoshop igjen, og den er på enkle ting utrolig rask og effektiv
Merk område, velg fyll og voila så er ting fjernet fra bildet.
Forstørret opp så blir det litt grums, men for web-arbeid så er den bra.
Jeg synes nå heller du skulle ha fjærnet den fæle orange og satt inn en flott GSA på trammen
Men bortsett fra det, flott historie med bilder Thomas
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Dette er mobilbilder som er lagt inn direkte, men prøvd noen ganger i photoshop uten at jeg mener at resulatet blir greit nok. Men når jeg ser dette bildet er det jo helt greit for web bruk som du sierTommas wrote:Det så ut som virkelig bra bruk av tid!
Jeg fikk også lyntestet "fyll" funksjonen på Photoshop igjen, og den er på enkle ting utrolig rask og effektiv
Merk område, velg fyll og voila så er ting fjernet fra bildet.
Takk for det bamsefar. Se om det ikke dukker opp en lengre historie fra sommerens krumspring i løpet av vinterenojda wrote: Jeg synes nå heller du skulle ha fjærnet den fæle orange og satt inn en flott GSA på trammen
Men bortsett fra det, flott historie med bilder Thomas
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9159
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
tshansen wrote:
En fantastisk dag på 2 hjul... For noen veier, farger og temperaturer. Rett og slett magisk! Er litt kjedelig å tenke på at dette kan være årets siste langtur, men vi får bruke vinteren effektivt, kjøpe inn diverse bagasje, orienterings redskaper, kamera osv... Neste år blir et enda bedre år
Dagens rute på litt i overkant av 30 mil
Uffameg, han er allerede ødelagt i hodet
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Neida, langtur på høsten eller våren er ikke stort lengre. Langtur i ordet rette forstand er med telt og overnatting, dette vet du joojda wrote: Uffameg, han er allerede ødelagt i hodet
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9159
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Men seriøst! 30 mil*ish funker bra med hensyn til comfort
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
30 mil er ikke noe ubehag what so ever! Vil tippe, uten å ha prøvd det at 30 - 40 mil om dagen går greit! Jeg kjørte jo den nedover fra Trondheim fordelt på 2 dager... ikke noe problem det heller! Men da var jeg full av nysykkel endorfiner! Så vi får se hvordan kroppen reagerer på langtur neste sesong! Sjeldent jeg kjører noe mer enn 20 - 30 mil om dagen uansett (når jeg har innslag av grus)ojda wrote: Men seriøst! 30 mil*ish funker bra med hensyn til comfort
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9159
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Kort kommentar
Kaketid serru
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Kaketid serru
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9159
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Bilde
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9159
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Hahaha.... du er en god godtegris Bamsefar
Men eneste ankepunktet jeg har til den nye sykkelen er å rulle 60 mil på en dag. Altså ta de lengre etappene over fjellet fra Vest til Øst. Mulig jeg må beregne en overnatting på de turene, hvertfall bortover. Hjemover gjør det ikke om det smerter litt på slutten. Alternativet, som jeg kikker mest på er å få tak i en form for bil/camper/varebil jeg kan transportere den med de lengste og kjedeligste etappene.
Har målt meg fram til at en Caddy Maxi, skal gå akkurat i forhold til lengde inni bak... den kan jeg også bruke som "telt" om jeg skulle ha behov for å campe, men da må jeg rulle ut sykkelen
Men eneste ankepunktet jeg har til den nye sykkelen er å rulle 60 mil på en dag. Altså ta de lengre etappene over fjellet fra Vest til Øst. Mulig jeg må beregne en overnatting på de turene, hvertfall bortover. Hjemover gjør det ikke om det smerter litt på slutten. Alternativet, som jeg kikker mest på er å få tak i en form for bil/camper/varebil jeg kan transportere den med de lengste og kjedeligste etappene.
Har målt meg fram til at en Caddy Maxi, skal gå akkurat i forhold til lengde inni bak... den kan jeg også bruke som "telt" om jeg skulle ha behov for å campe, men da må jeg rulle ut sykkelen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Caddy Maxi skal være en grei bil, bedre kjørekomfort enn rene varebiler. Hvis den er stor nok er det sikkert et bra alternativ. Jeg har mye erfaring med Ford Transit Custom til motorsykkeltransport og som hotellrom. Funker fint å sove i den selv med en sykkel i bilen, synes den funker veldig bra. Kjørekomforten er også bra. Utfordringen er at jeg tror begge disse blir for lave til å kjøre sykkelen rett inn. Du må nok minimum ta av speilene. Har hatt faren min sin KTM 640 Adventure i bilen noen ganger, da må vi komprimere gaffelen med ei jekkestropp for å få den inn døra. Det funker greit, men er nok ikke optimalt for gaffelen på sikt.
Re: RE: Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Hva med å prøve den på lange etapper først? Selv tviler jeg på at det blir noe problem eller spesielt ubehagelig. Skulle vind eller ubehagelig sete bli for irriterende, finner du gode løsninger på det som ikke koster skjorta. Et seatconcepts sete og en vindskjerm/tårn hjelper mye på comforten.tshansen wrote:Hahaha.... du er en god godtegris Bamsefar [emoji38] [emoji38]
Men eneste ankepunktet jeg har til den nye sykkelen er å rulle 60 mil på en dag. Altså ta de lengre etappene over fjellet fra Vest til Øst. Mulig jeg må beregne en overnatting på de turene, hvertfall bortover. Hjemover gjør det ikke om det smerter litt på slutten. Alternativet, som jeg kikker mest på er å få tak i en form for bil/camper/varebil jeg kan transportere den med de lengste og kjedeligste etappene.
Har målt meg fram til at en Caddy Maxi, skal gå akkurat i forhold til lengde inni bak... den kan jeg også bruke som "telt" om jeg skulle ha behov for å campe, men da må jeg rulle ut sykkelen
På min 690 kjørte jeg ofte dagsturer på 50-60mil og den lengste etappen var på 82mil når jeg skulle til Polen. Dette var jo en Duke og hadde bedre sal, men vindbeskyttelse finnes ikke på den heller.
Eventuelt kan du høre med OTC hva de anbefaler, der kryr det jo av folk med 690. Men du har jo Nomad adventure, rally raid, rade garage osv som leverer det meste til 690en.
Husk over fjellene finner du masse fine veier som du kan leke deg på med 690en.
Men vis du absolutt skal ha bil så må du nok ha noe med litt høyde for å slippe å demontere ting. På min Ford Transit Connect må jeg av med vindskjerm og speil for å få BMWen inn. Dette er den høye typen. Må ha en dør delvis åpen da sykkelen er litt for lang.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*
Gode tips, skal ta noen mål å undersøke litt ekstra. Lett å glemme høyden, bare tenke dybde Henger, av typen skaphenger er også et forbanna godt alternativ Her må jeg litt i tenkeboksen.inunf wrote:Caddy Maxi skal være en grei bil, bedre kjørekomfort enn rene varebiler. Hvis den er stor nok er det sikkert et bra alternativ. Jeg har mye erfaring med Ford Transit Custom til motorsykkeltransport og som hotellrom. Funker fint å sove i den selv med en sykkel i bilen, synes den funker veldig bra. Kjørekomforten er også bra. Utfordringen er at jeg tror begge disse blir for lave til å kjøre sykkelen rett inn. Du må nok minimum ta av speilene. Har hatt faren min sin KTM 640 Adventure i bilen noen ganger, da må vi komprimere gaffelen med ei jekkestropp for å få den inn døra. Det funker greit, men er nok ikke optimalt for gaffelen på sikt.
Joda, men jeg trenger ikke kjøre 60 - 80 mil for å finne ut om dette går eller ikke... For det går hvis man vil, spørsmålet er bare om jeg skal gidde å utsette meg for slitet det er å kjøre så lange etapper på en slik sykkel hvis jeg ikke må.... Fordelen med å ha en bil eller henger jeg kan frakte med, gjør at muligheten for å strekke sesongen i begge ender øker. Det er langt lettere å svippe til Nord-Norge eller sørover i varmen. Da man bare kan pakke bil og kjøre til du spyr. Også kjøre sykkel på veier som er verdt å kjøre på. Jeg er rett og slett litt mett på de lange transportetappene på sykkel. Det er ikke så ekstremt spennende lengre Å 690'en fungerer helt brillefint 30 - 35 mil om dagen... å det er langt innafor for min delTrondgv wrote: Hva med å prøve den på lange etapper først? Selv tviler jeg på at det blir noe problem eller spesielt ubehagelig. Skulle vind eller ubehagelig sete bli for irriterende, finner du gode løsninger på det som ikke koster skjorta. Et seatconcepts sete og en vindskjerm/tårn hjelper mye på comforten.
På min 690 kjørte jeg ofte dagsturer på 50-60mil og den lengste etappen var på 82mil når jeg skulle til Polen. Dette var jo en Duke og hadde bedre sal, men vindbeskyttelse finnes ikke på den heller.
Eventuelt kan du høre med OTC hva de anbefaler, der kryr det jo av folk med 690. Men du har jo Nomad adventure, rally raid, rade garage osv som leverer det meste til 690en.
Husk over fjellene finner du masse fine veier som du kan leke deg på med 690en.
Men vis du absolutt skal ha bil så må du nok ha noe med litt høyde for å slippe å demontere ting. På min Ford Transit Connect må jeg av med vindskjerm og speil for å få BMWen inn. Dette er den høye typen. Må ha en dør delvis åpen da sykkelen er litt for lang.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app