Flickr endrer betingelser...

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Bikeridr »

tshansen wrote: private bilder er over 6000 :roll:
:shock: :shock: :smt119
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Bikeridr »

Ser det her tar sin tid.
Jeg har lagt til nedlasting alle mine 256 bilder. Det har nå gått nesten 10 min og de holder fortsatt på med "creating your zipfile".
@tshansen: Du har min fulle medfølelse. Håper du blir ferdig før nyttårsaften..
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Bikeridr »

Hmm, tar viss jævlig lang tid. Fortsatt ikke fått zip-fila mi og det er gått en times tid nå..
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by hakhap »

Har dere ikke lokal kopi av deres Flickr bilder?

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Tommas »

Dette er jo også som å bestemme seg for å kjøre til Oslo klokka 0800 en mandag og bli forbauset over kø... det sitter en million mennesker og i pur sinne prøver å laste ned alt de har på Flickr 8)

At serverne i det hele tatt er opp er et under :)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Tommas »

Kjenner jeg forresten også må spørre:

På Flickr får man dette for litt over 30 kroner pr mnd:
For only $49.99 per year, get unlimited storage, ad-free browsing, advanced stats, an unmatched community, and more.
Hvor kan man egentlig få et bedre tilbud enn det? Det virker jo rett og slett ganske bra?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Bikeridr »

Sånn,
Alle bilder nedlastet og Flickr pluss Yahoo konto slettet.
Neste opp til vurdering er fjøsboka, hadde det ikke bare vært for "Whisky félagar & friends"..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by tshansen »

Tommas wrote:Kjenner jeg forresten også må spørre:

På Flickr får man dette for litt over 30 kroner pr mnd:
For only $49.99 per year, get unlimited storage, ad-free browsing, advanced stats, an unmatched community, and more.
Hvor kan man egentlig få et bedre tilbud enn det? Det virker jo rett og slett ganske bra?
Det spiller ikke noen rolle at det ikke "koster mer"... poenget er måten de gjør det på. Å for at de skal ta betalt for sidene sine, må de først gjøre noe drastisk når det kommer til muligheten å laste opp/ned. Oppsettet på siden, store deler av menyene er som om de var fra 19 pil og bue. Greit nok når det er gratis, men når de skal ha penger for det vil kundene (meg) forlange og forvente langt mer og bedre løsninger :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by tshansen »

hakhap wrote:Har dere ikke lokal kopi av deres Flickr bilder?

misspelling with autocorrect
Selvfølgelig.... =D> =D> Det hadde jeg helt glemt... Jeg har jo lagret alle bildene mine (litt mindre strukturert) på Time Capsule :roll: Problem solved!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Bikeridr »

Tommas wrote:Dette er jo også som å bestemme seg for å kjøre til Oslo klokka 0800 en mandag og bli forbauset over kø... det sitter en million mennesker og i pur sinne prøver å laste ned alt de har på Flickr 8)
Jeg er ikke sint. Bare litt frustrert over at de gjør som politikerne i Tromsø; lover at alt skal bli bedre for så å doble (eiendomsskatten). Som jeg skrev tidligere; de kunne tilnærmet seg "full pris" for oss "gamlekara" over en 2-3-årsperiode istedet for å gi oss 2mnd varsel på at de rævkjører oss.
Tommas wrote:At serverne i det hele tatt er opp er et under :)
*DET* skal de ha full credit for, ja :) Etter å ha ventet en time på "mappa mi" så lasta jeg ned 235MB på knappe 3 min..
tshansen wrote:
Tommas wrote:Kjenner jeg forresten også må spørre:

På Flickr får man dette for litt over 30 kroner pr mnd:
For only $49.99 per year, get unlimited storage, ad-free browsing, advanced stats, an unmatched community, and more.
Hvor kan man egentlig få et bedre tilbud enn det? Det virker jo rett og slett ganske bra?
Det spiller ikke noen rolle at det ikke "koster mer"... poenget er måten de gjør det på. Å for at de skal ta betalt for sidene sine, må de først gjøre noe drastisk når det kommer til muligheten å laste opp/ned. Oppsettet på siden, store deler av menyene er som om de var fra 19 pil og bue. Greit nok når det er gratis, men når de skal ha penger for det vil kundene (meg) forlange og forvente langt mer og bedre løsninger :thumleft
Tar med begge her..
Joda, er ikke så veldig dyrt som sådan. Men se mine tidligere argument. Jeg er ikke redd for å betale for en tjeneste. Betaler jo tross alt både på Geocaching.com ($29,97 pr år) og kr 590,- pr måned for full adobepakke. "Mange bekker små", og når jeg allikevel har 2-3 domener liggende å slenge og det ikke koster mer enn halvparten til Flickr, så ser jeg ikke problemet med å hoste bildene mine selv.
Ja, og når jeg så hvor vanskelig og tidkrevende det var å laste ned bildene mine og i tillegg "nesten umulig" å slette kontoen, så blir det det der berømte begeret og den lille dråpen..

Edit:
@Hakhap: Joda, men jeg kan jo ha misset en og annen redigering.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Tommas »

Det jeg egentlig lurte på er finnes det vesentlig bedre tjenester til rundt 30 kroner/mnd?

Virker jo egentlig ganske ok :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by tshansen »

Tommas wrote:Det jeg egentlig lurte på er finnes det vesentlig bedre tjenester til rundt 30 kroner/mnd?

Virker jo egentlig ganske ok :thumleft
Det er jeg faktisk ikke sikker på :-k Jeg har ikke akkurat kikket meg rundt etter alternativer de siste 3 årene
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:
Tommas wrote:Det jeg egentlig lurte på er finnes det vesentlig bedre tjenester til rundt 30 kroner/mnd?

Virker jo egentlig ganske ok :thumleft
Det er jeg faktisk ikke sikker på :-k Jeg har ikke akkurat kikket meg rundt etter alternativer de siste 3 årene
Finnes vel flere tjenester, og alle er enten dyre eller forholdsmessig dyre hvis de skal være "bra".
Både box.com, dropbox.com og onedrive tilbyr jo slike tjenester. Men igjen der er man prisgitt svingende policy'er.
Bøtta har jo hoppet av lasset etter å ha rævkjørt medlemmene. (Nå går det forresten ikke å laste ned i bulk derfra, så jeg bare sletta alle bildene og avsluttet kontoen. Sorry for 102 døde lenker i trådene mine).
Google har jo vært prøvd, og jeg vet Brannmann Hansen ikke er bestevenninner med dem..
Adobe cc cloud services kan brukes, gir deg 2GB lagring ved f.eks abonnement på LR til kr 93,- pr mnd.
Zoho.com har en tjeneste, men vet ikke hvor god den er.

Som jeg har beskrevet flere ganger nå; jeg har funnet at egen hosting er (for meg) klart beste løsning. og til en totalpris på kr 312,50 pr år hos one.com for et 25GB webhotell inkl eget domenenavn.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Snikkeren »

Noen som har prøvd å dele fra Jottacloud? Jeg bruker jottacloud ti å dele filer med andre, samt ta backup. Ubegrenset lagring for 59 kr i mnd.

Tester en link for å se om det funker: Image

Edit: Funket visst ikke til det nei.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Flickr endrer betingelser...

Post by Ambro »

Image
Gratis cloud er midlertidig (betalbar cloud varer litt lengre, men ikke forvent permanent lagring der heller). Selvsagt kjipt at en masse bilder forsvinner fra forumtråder, men sånn blir det når en ikke har 100% kontroll på hvor de ligger.
Post Reply