Hva passer best til ei jente?
virker som du bryr deg veldig da.. kjøp det du liker best 

[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
-
Ikke ta deg nær, men mange jenter bør ikke få lov til å kjøre noe med gir. I ungdomsskole-klassen min var det et par eksemlper på skikkelig blonde jenter; hadde de kjørt Racing moped ville girkassa vært herpa etter en uke.
Det tror jeg er en av grunnene til at mange jenter kjøper scooter, de tror at de ikke klarer å gire.
Supermotarder som Rieju MRX, Suzuki RMX og Gilera SMT er det få jenter som kjører virker det som.
De har ofte en dårlig kjørekomfort og gir et litt macho-image.
Alle supermotarder er høye, setehøyden er vel en ca90 cm, og siden du bare er 1,60 høy så skjønner du problemet. (Du kommer deg på og kan klarer sikkert å kjøre greit, men når du må sette foten nedi...)
Racingmopeder har en kjørekomfort som er på linje med den du får på en scooter, men på grunn av sittstillingen føler du deg mer i ett med sykkelen. På en racing-sykkel skal det ikke så mye til før sykkelen responderer på en bevegelse. Hvis du hviler deg på styret svinger sykkelen som regel, og hvis du kommer opp i en skummel situasjon er det om å gjøre å ha minst mulig tyngde på styret for å kunne styre unna.
Det går på styreteknikk og det skal jeg ikke gå inn på.
På en scooter sitter du rett opp og ned og gir gass.
Mange jeg kjenner som kjører scooter sier at de ofte blir lei av å ikke kunne gire og kjøre på det turtallet de vil. Mens noe få som kjører SM klager over at det blir alt for mye giring.
Lyden går deg på nervene sier noen, det kan jeg gjerne tro på. Men selv om de ofte er kjedelige, så er scootere billige og bruker oftest mindre drivstoff enn øvrige mopeder.
Hvis du har tenkt å kjøre i byen hele tida, så er det scooter som er enklest selv om racing er gøy å vise seg frem på.
Blir det jevnlige turer på ujevnt underlag som grus og jord må du for all del holde deg unna racing!
Hvis du skal kjøre litt over alt, (på vanlig vei), så ville jeg sagt racing.

EDIT: sinnsykt langt det ble, og jeg så ikke det du skreiv i posten over for jeg holdt på å skrive selv.
Det tror jeg er en av grunnene til at mange jenter kjøper scooter, de tror at de ikke klarer å gire.
Supermotarder som Rieju MRX, Suzuki RMX og Gilera SMT er det få jenter som kjører virker det som.
De har ofte en dårlig kjørekomfort og gir et litt macho-image.
Alle supermotarder er høye, setehøyden er vel en ca90 cm, og siden du bare er 1,60 høy så skjønner du problemet. (Du kommer deg på og kan klarer sikkert å kjøre greit, men når du må sette foten nedi...)
Racingmopeder har en kjørekomfort som er på linje med den du får på en scooter, men på grunn av sittstillingen føler du deg mer i ett med sykkelen. På en racing-sykkel skal det ikke så mye til før sykkelen responderer på en bevegelse. Hvis du hviler deg på styret svinger sykkelen som regel, og hvis du kommer opp i en skummel situasjon er det om å gjøre å ha minst mulig tyngde på styret for å kunne styre unna.
Det går på styreteknikk og det skal jeg ikke gå inn på.
På en scooter sitter du rett opp og ned og gir gass.
Mange jeg kjenner som kjører scooter sier at de ofte blir lei av å ikke kunne gire og kjøre på det turtallet de vil. Mens noe få som kjører SM klager over at det blir alt for mye giring.
Lyden går deg på nervene sier noen, det kan jeg gjerne tro på. Men selv om de ofte er kjedelige, så er scootere billige og bruker oftest mindre drivstoff enn øvrige mopeder.
Hvis du har tenkt å kjøre i byen hele tida, så er det scooter som er enklest selv om racing er gøy å vise seg frem på.
Blir det jevnlige turer på ujevnt underlag som grus og jord må du for all del holde deg unna racing!
Hvis du skal kjøre litt over alt, (på vanlig vei), så ville jeg sagt racing.
Tenk litt på hvor du skal kjøre før du bestemmer deg helt.Ændalitten wrote:...selvfølgelig sier jeg også racing...

EDIT: sinnsykt langt det ble, og jeg så ikke det du skreiv i posten over for jeg holdt på å skrive selv.
Tro meg Ændalitten, EM er ikke som andre jenter, hu her er glad i å kjøre
scooter er etter min mening en liten jenteting
fordi de sjelden skjønner hva giring går ut på...
racing moped er wannabe
aldri likt det.. uansett om det er gutt eller jente som kjører! så ei blond jente putre rundt på en rød yamaha tzr.. satt på til trulso, så han snudde bare for å kjøre forbi å mobbe jenta litt
menmen..
Jeg har sett jenter på blodtrimma cross mopeder, ei vennine av meg hadde en blodtrimma svart rmx, det er turn on det
SM er også rått på jenter
men EM, du prata jo om å kjøpe deg NSR
?

racing moped er wannabe

Jeg har sett jenter på blodtrimma cross mopeder, ei vennine av meg hadde en blodtrimma svart rmx, det er turn on det

men EM, du prata jo om å kjøpe deg NSR

Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Min erfaring er at scootere stort sett gruser mopeder (50cc) i oppoverbacker, men jeg har kanskje bare støtt på folk med veldig slappe mopeder?Hawken wrote:Men som Linn sier, scooter er kjekt å ha i byområder hvor det ikke er mye bakker (med mindre du kjøper med bensininnsprøytning).
Så utrolig kjipt å komme til en bakke å høre scooteren dø ut og se nåla falle ned på 30Så jenter + en bra scooter eller SM m/litt trim = bra!
AtW
En scooter har trinnløs girkasse, det er jo en stor fordel i bakkene, det må jo være noe alvorlig galt med scooteren til han kameraten din, det er gasnke så jævlig bratt før scooteren min må ned i 25. Fordelen med trinnløs girkasse er at man kan ligge på toppen av effektkurven til enhver tid (forusatt at vektene o.l er riktige).Æ'ndalitten wrote:Scootere er ikke serlig bra i motbakker. En kompis av meg har en S-Five som holder 25 opp en bakke jeg klarer 90 i. Noen andre kompiser på SM holder ca 60 opp samme bakken, ingen har trimma, men begge alle har tatt plombene.
En scooter har ikke gir, det er problemet i bakkene.
AtW
Scooter'n min har 4-trinns girkasse,håndgirt,og kjører i 60 i opp- og nedoverbakker.
(Skryte skryte?)
Går jo an å kjøpe brukt? Eller Indisk?
(Skryte skryte?)

Går jo an å kjøpe brukt? Eller Indisk?

-ChiRon, rolling his -91 Vespa PK50(85)XL up to the beautiful chicks on the corner.They look at him,glaring with their eyes and says: "We didn't order any pizza!"
asså! Seff hadde eg tenkt å kjøpa NSR, men er litt fordel hvis du klarer å holde oppe en NSR! hehe. Hvis du ser pointe. Eg fekk purken itte meg eg. Når jeg kjørte crosser. å pga at jeg ikke hadde lappen eller skilter på så ville jeg gjøre et forsøk på å stikke fra dem! =) Flykten var vellykka å purken kunne ikke gjøre noe. Hehe.
D var morsomt. D er da du kjenner hva som er å leve... D var en herlig følelse. D var crosseren til typen min. digger å kjøre crosser å har ikke problem med giring. Digger også å kjøre racing. Hehe. Mn er pittelitt usikker ennå på hva jeg skal kjøpe. får se hva d blir til. Foreldrene mine vil ikke at jeg skal ha moped i d hele!
D var morsomt. D er da du kjenner hva som er å leve... D var en herlig følelse. D var crosseren til typen min. digger å kjøre crosser å har ikke problem med giring. Digger også å kjøre racing. Hehe. Mn er pittelitt usikker ennå på hva jeg skal kjøpe. får se hva d blir til. Foreldrene mine vil ikke at jeg skal ha moped i d hele!

Nå: Svart MH RX 50cc
X: Gul MH Furia
X: Gul MH Furia
Scootere gruser originale mopeder jaATWindsor wrote:Min erfaring er at scootere stort sett gruser mopeder (50cc) i oppoverbacker, men jeg har kanskje bare støtt på folk med veldig slappe mopeder?Hawken wrote:Men som Linn sier, scooter er kjekt å ha i byområder hvor det ikke er mye bakker (med mindre du kjøper med bensininnsprøytning).
Så utrolig kjipt å komme til en bakke å høre scooteren dø ut og se nåla falle ned på 30Så jenter + en bra scooter eller SM m/litt trim = bra!

Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Min erfaring er nå også at en uplombert scooter slår en uplombert moped.Hawken wrote:Scootere gruser originale mopeder jaATWindsor wrote:Min erfaring er at scootere stort sett gruser mopeder (50cc) i oppoverbacker, men jeg har kanskje bare støtt på folk med veldig slappe mopeder?Hawken wrote:Men som Linn sier, scooter er kjekt å ha i byområder hvor det ikke er mye bakker (med mindre du kjøper med bensininnsprøytning).
Di-tech scooterne går jo 50 uansett stigning, men fryktelig kjipt i nedoverbakke når man stopper på 50 km/t da
AtW
Foreldrenene vil ikke at du skal ha moped? Også etter den ansvarlige oppførselen din! Hvem skulle ha trodd noe slikt....EM wrote:asså! Seff hadde eg tenkt å kjøpa NSR, men er litt fordel hvis du klarer å holde oppe en NSR! hehe. Hvis du ser pointe. Eg fekk purken itte meg eg. Når jeg kjørte crosser. å pga at jeg ikke hadde lappen eller skilter på så ville jeg gjøre et forsøk på å stikke fra dem! =) Flykten var vellykka å purken kunne ikke gjøre noe. Hehe.
AtW
Kanskje han mener at du ikke er egner for veien ? 

[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
- LinnSurion
Hvis jeg ikke hadde hatt den dødsråe sykkelen jeg har i dag (hehe *skryte skryte*) så hadde jeg mest sannsynlig skaffa meg scooter. Det er så greit. Bare vri om høyre hånda di, så er du i gang. Men skal jeg være helt ærlig så ville jeg heller skaffa meg lett-mc. Vet ikke hva slags planer du har ang. trimming, men skal du kjøpe deg litt dyr r-moppe og trimme den, lønner det seg nesten å ta lett-mc. Det er bedre opplæring også, så da er det kanskje lettere å få folka dine til å godta det. (men hvis du synes at å kjøre fra purken var en herlig følelse og sånt, så kanskje du ikke er moden nok til å kjøre noe som går fortere enn 45km/t... Bare sier det jeg, ikke skyt meg av den grunn...
)
Men det var litt off-topic, for det var jo faktisk ikke det du spurte om.
Men lykke til med valget ditt, hva enn det blir... Og kjør forsiktig.

Men det var litt off-topic, for det var jo faktisk ikke det du spurte om.
Men lykke til med valget ditt, hva enn det blir... Og kjør forsiktig.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Nothing says "I love you" like a dorullnisse