Det er vel endel som har fått noen km på denne nå.
Ser det er endel negativt på nett om den, men prisen raser jo nedover (fra 3500)

Er det alikevel ett godt kjøp?
Vil du utdype litt mere detaljer / bilder?tshansen wrote: Basert på denne diskusjonen, noen ganske gode visuelle eksempler, blir jeg ALDRI å kjøpe meg Schuberth hjelm... uansett hva de euro encap testene eller hva de heter mener om sikkerheten i disse hjelmene![]()
![]()
![]()
Så mitt råd er, styr unna
Dette er ingen vitenskap, å det finnes sikkert like mange tilsvar og motargumenter i begge leire. Dette er bare erfaringsoverføring og egne/andres analyser på hva som er viktig for at en hjelm skal være god på hodet og innfri på sikkerhet om uhellet skulle være ute.Trond_V wrote: Vil du utdype litt mere detaljer / bilder?
Dette er viten som flere ønsker å få ta del i. Les meg.![]()
Jeg følger opp med samme spørsmålTrond_V wrote:Vil du utdype litt mere detaljer / bilder?tshansen wrote: Basert på denne diskusjonen, noen ganske gode visuelle eksempler, blir jeg ALDRI å kjøpe meg Schuberth hjelm... uansett hva de euro encap testene eller hva de heter mener om sikkerheten i disse hjelmene![]()
![]()
![]()
Så mitt råd er, styr unna
Dette er viten som flere ønsker å få ta del i. Les meg.![]()
Har c4 selv og denne har ikke støykanselering, den har støy reduksjon når du bruker intercom (noe som flere systemer har).JRO wrote:
Den aktive støy reduseringen virker, men den har ikke så god støydemping som en del hodetelefoner (kom plutselig til å tenke, hvorfor heter det hodetelefoner og ikke hodehøytalere hm)![]()
Kanskje det er noe i det han sa ... og som mr hansen mumler omLazyboy wrote:Når jeg skulle kjøpe en hjelm i Hoff en gang vurderte jeg Schubert c3 mot shoei neotech.
begge kjentes gode på hodet og jeg var usikker på hvilken jeg skulle velge.
Hjelmpusher´n mente da at jeg burde gå for Shoei, han begrunnet det med at solvisir delen var påbygg på Shoei men på Schubert var det tatt ut plass i det opprinnelige skallet. Argumenterte også med at hele skallet på Schubert var mye slankere, noe som ga mindre plass til polstring/def soner.
Ikke veit jeg, men det var Shoei som ble med hjem.