biker7 wrote:Driver og tenker litt på hvor en evt. ferie-tur til sommern (juli) kan gå.
Et alternativ kan være å kjøre Sverige og Finnland norover, og tilbringe noen dager i Øst-Finnmark før ferden går nedover igjen i Norge. Har tittet litt på overnattingsplasser i området Kirkenes, Vardø, Vadsø, Kjøllefjord, Mehamn etc, men er ikke akkurat overflod av campingplasser med hytter og ellers rimelig overnatting i disse områdene synes jeg.

Har ingen plan om å ha med telt. Kan selvfølgelig ta en natt på hotell hvis ingen annen mulighet, men brukbare hytter, motell, vadrerhjem etc. foretrekkes nok. Blir nok da 1-2 netter pr. plass. Trolig 2 mann på tur.
Noen tips om brukbare overnattingsmuligheter med grei pris oppi nevnte områder, som nødvendigvis kanskje ikke dukker opp med
et kjapt søk på Google..?

På Varangerhalvøya er det lite med campingplasser, men de finnes. Blant andre i Skiippagurra (Tana Familiecamp) og Vestre Jakobselv Camping. Sistnevnte er/har vært misjonssenter og tviler på at de har så mye som altervin

I tillegg er det rorbuanlegg på Ekkerøy, Ekkerøy Feriehus (Amundsenbruket) med restaurant som er åpen om sommeren (Restaurant Havhesten).
Og så har du noen rådyre designhytter i Nesseby
Lenger vest har du campingplass i Ifjord, rett ved krysset du tar av mot Nordkynhalvøya (Kjøllefjord(Mehamn/Gamvik. På Nordkyn er det noen rorbuanlegg men lite tradisjonelle campinplasser.
Nissehuset i Mehamn, Foldalsbruket i Kjøllefjord og Mehamn Arctic Hotell tilbyr overnatting, det samme gjør Skjånes Sjøutsikt, men sistnevnte er en real avstikker fra riksveien.
Slettnes fyr tilbyr overnatting i sommersesongen
Ellers kan du prøve Airbnb, søk på Mehamn, Gamvik og Kjøllefjord.
Kirkenes har jeg aldri kjørt til, kun vært der med båt
Når det gjelder alkoholservering så er jeg mer usikker siden jeg foretrekker medbrakt, men hoteller bruker jo å ha alkohol