Se her var det lenge siden det var skrevet noe ja. [emoji38]
Ting gikk ikke som jeg hadde tenkt i fjor. Like før jeg skulle skrive kontrakt på K1300S så skjedde det noe rart. Jeg mistet helt plutselig lysten på 1300S.
TLen var ikke solgt, så jeg tok den av Finn, og den står i garasjen enda. I helgen tok jeg et skikkelig røsk på den. Pelte store deler av den i biter, vasket, pusset, monterte nye dekk, nye drev og nytt kjede samt nye blinklys. Tok også ut luftfilterboksen og rengjorde den samt innsugstraktene.
Ble et gullfarget 530 O-ring D.I.D kjede denne runden, samt nye drev fra JT. Av dekk gikk jeg for Michelin Pilot Power 2CT igjen. De forrige nå fikk jeg 18000km ut av, hvor mesteparten var på motorvei mellom Sarpsborg og Oslo.
Hestmann ga meg et tips om å kjøre 20w-50 delsynt eller mineral på TLen for å unngå at den kaster så mye opp i luftfilterboksen. Valvoline skulle slutte med sin 20w-50 olje, så jeg fikk kjøpt 16 liter for 500,-! Til at utsalgsprisen var 210,- literen opprinnelig, så var det jo ikke galt å betale under 50,- literen.
Skal prøve meg med den originale vindskjermen nå, og se om den utgjør noen forskjell mtp vindstøy. Blir spennende å se.
Så får vi se hva sesongen bringer. Enten så fortsetter jeg å kjøre TL1000, eller så blir det noe litt mer lastevillig med sidekofferter osv. Jeg kjører jo 12 000km året på TLen bare til og fra jobb, så hadde sikkert vært greit å fått en sykkel man satt litt mer oppreist på til E6 fra Oslo og hjem til Østfold.
Slenger ved noen bilder.