Hva passer best til ei jente?

Prat om moped & scooter.
LinnSurion

Post by LinnSurion »

mil0 wrote:Altså du har ikke lappen, og ingen erfaring på veien, aent enn øvelseskjøring om du har hatt det da.

Så om du er rette person til å uttale deg om hu er moden nok til å ha moped, 125cc etc. Det ligger i min tvil..
Men jeg mener heller ikke at jeg er rette person om å uttale meg om det om du trodde jeg mente det sånn, har nemlig ikke uttalt meg om det.
Tror Kriz svarte for meg her:
Kriz wrote:Hvem som helst menneskekjenner kan jo uttale seg om det, trenger ikke å ha lappen på en dritt for å skjønne at noen som råkjører og stikker fra purken er uegnet til å ha lappen
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
TDK

Post by TDK »

Æ'ndalitten wrote:
Supermotarder som Rieju MRX, Suzuki RMX og Gilera SMT er det få jenter som kjører virker det som.
Må bare nevne her at det kun er Gilera SMT av disse mopedene du nevner som faktisk er SM. Resten er cross. Sm versjonene heter rieju SMX og Suzuki SMX.... :P

Ellers så er jenter på trimma racingmoppe fett, men på originale er lame...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Sorry, my bad!
Men hvis du ser på klokkeslettet så skjønner du kanskje at det går ann å gjøre feil. :P
Extra

Post by Extra »

15-16årige jenter på scuuter med lys, stram olabukse :wink:..
Honda NSR 02
EM

Post by EM »

Huff! NEJ :P
Nå: Svart MH RX 50cc

X: Gul MH Furia
Kriz

Post by Kriz »

Noen som har sett i naturfag boka? :lol:

Men synes jenter + racing er hot jeg... scooter er også greit
til og med sm er greit.. eller jenter på alt med 2 hjul og motor er greit :lol:
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Extra wrote:15-16årige jenter på scuuter med lys, stram olabukse :wink:..
Enkelte blondiner blant dem, desverre. Irriterer meg grønn hver gang, jeg ser ei (en, ikke så sjelden heller) med lyse capribukser, sandaler og 0 peil på hva trafikk er eller hvordan man forholder seg til trafikklys, kjørefiler og speilet brukes kanskje til å sjekke at frisyren er på plass etter at hjelmen er av :evil:
Er nesten som jeg vil gå inn for obligatorisk klasse A1 opplæring for alle på scooter og snut i hvert veikryss. Joa, det er endel gutter som tror de kan kjøre moped òg, fordi de klarer å komme over lyskrysset på rødt ved å ligge skinnflate foran møtende bil og komme seg opp den gata de skulle svinge opp i. Men de er nok ikke på dette forumet, iallfall gir de lite lyd fra seg.
Og om noen år treffer du dem kanskje igjen, og da er all ungdom på scooter eller moped pøbel. Sånn har vi aldri gjort...
Vel, det kalles for å vokse opp, og lære av sine feil, men det er like slitsomt å se på og høre på likevel.
Greit, jeg kjører større og tyngre doning, 220 kg matchvekt og 64 hk å sparke fra med. Så jeg parkerer det meste av mopeder og lett MC, hvis jeg vil, men det er ikke noe poeng for meg. Jeg koser meg på sykkelen, og vil hel fram hver gang, og det vil jeg at alle andre på to hjul også gjør. Og når jeg vet litt om MC-kjøring og hva som kan skje når man får en brå stopp mot en hard gjenstand i 30 - 40 - 50 km/t uten verneutstyr, blir jeg så oppgitt, Setter de (ungdommene) ikke større pris på sitt eget liv, og sine muligheter framover?
Det var et lite hjertesukk, kanskje litt off-topic. Sukk hjerte, men brist ikke, sa lærerinna vår i ungdomsskolen.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Ragnhild wrote:
Enkelte blondiner blant dem, desverre. Irriterer meg grønn hver gang, jeg ser ei (en, ikke så sjelden heller) med lyse capribukser, sandaler og 0 peil på hva trafikk er eller hvordan man forholder seg til trafikklys, kjørefiler og speilet brukes kanskje til å sjekke at frisyren er på plass etter at hjelmen er av :evil:
Er nesten som jeg vil gå inn for obligatorisk klasse A1 opplæring for alle på scooter og snut i hvert veikryss. Joa, det er endel gutter som tror de kan kjøre moped òg, fordi de klarer å komme over lyskrysset på rødt ved å ligge skinnflate foran møtende bil og komme seg opp den gata de skulle svinge opp i. Men de er nok ikke på dette forumet, iallfall gir de lite lyd fra seg.
Og om noen år treffer du dem kanskje igjen, og da er all ungdom på scooter eller moped pøbel. Sånn har vi aldri gjort...
Vel, det kalles for å vokse opp, og lære av sine feil, men det er like slitsomt å se på og høre på likevel.
Greit, jeg kjører større og tyngre doning, 220 kg matchvekt og 64 hk å sparke fra med. Så jeg parkerer det meste av mopeder og lett MC, hvis jeg vil, men det er ikke noe poeng for meg. Jeg koser meg på sykkelen, og vil hel fram hver gang, og det vil jeg at alle andre på to hjul også gjør. Og når jeg vet litt om MC-kjøring og hva som kan skje når man får en brå stopp mot en hard gjenstand i 30 - 40 - 50 km/t uten verneutstyr, blir jeg så oppgitt, Setter de (ungdommene) ikke større pris på sitt eget liv, og sine muligheter framover?
Det var et lite hjertesukk, kanskje litt off-topic. Sukk hjerte, men brist ikke, sa lærerinna vår i ungdomsskolen.
Tror nok den beste erfaringen noen kan få er å tryne :)

Alle burde oppleve en ulykke âlâ min, den satte virkelig litt fornuft i meg :P
- Skyt her -
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Ja, det var nok en liten tankevekker, å få et tre mitt i kjørebanen :cry:
I realiteten finnes det bare to typer MC-førere, de som har tryna, og de som kommer til å tryne. Og jeg hører så absolutt til den første typen.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Ragnhild wrote:
Må innrømme at jeg har få problemer med jenter på scooter her i byen, de kan jo være litt vimsete, men de kjører ihvertfall jevnt og fint. Har hatt noen værre opplevelser med 16-åringer på moped som ikke følger med OG kjører risikabelt.

Men det største problemet her i byen er bilister, folk kan jo ikke å kjøre i denne byen, virker som vikeplikt, og ikke minst blinklys er en glemt kunst. (for å ikek snakke om å faktisk se seg for ved feltskifter, virker som folk ikke har skjønt hvordan feltskifteforegår i det hele tatt) Jeg har lyst til å skaffe meg et skilt der det tår "bruk blinklyset din forbanna tosk", med en slags arm, som gjør at det kan sprette opp når jeg vil. Synd det ikke er noe universelt håndtegn for å gjøre det samme. Ofte pleier jeg av prinsipp å stille meg ved siden av biler når de er forrest i veikrys, og ikke blinker, og jeg mistenker at de allikevel skal til høyre, bare får å statuere et eksempel, men tror ikke folk skjønner hintet :(

AtW
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Hater alle TSX'ene som farter rundt i sentrum uten endestykke. Spinner runft på isen og vrir hodet 360grader rund for å blunke til jentene med siggen i munnviken. :x
Ble nesten påkjørt i dag av en sånn en; riktig nok ikke i sentrum, men på skolen. Uansett var hodet feil vei!
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Æ'ndalitten wrote:Hater alle TSX'ene som farter rundt i sentrum uten endestykke. Spinner runft på isen og vrir hodet 360grader rund for å blunke til jentene med siggen i munnviken. :x
Ble nesten påkjørt i dag av en sånn en; riktig nok ikke i sentrum, men på skolen. Uansett var hodet feil vei!
Du vet at 360 grader er en hel rotasjon? Sli at du er tilbake til utgangspunktet?

AtW
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Mente 180 så klart. Godt noen er årvåkne her. :wink:
NeoN

Post by NeoN »

tsx er en slubbert moped :D
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart