Extra wrote:15-16årige jenter på scuuter med lys, stram olabukse

..
Enkelte blondiner blant dem, desverre. Irriterer meg grønn hver gang, jeg ser ei (en, ikke så sjelden heller) med lyse capribukser, sandaler og 0 peil på hva trafikk er eller hvordan man forholder seg til trafikklys, kjørefiler og speilet brukes kanskje til å sjekke at frisyren er på plass etter at hjelmen er av
Er nesten som jeg vil gå inn for obligatorisk klasse A1 opplæring for alle på scooter og snut i hvert veikryss. Joa, det er endel gutter som tror de kan kjøre moped òg, fordi de klarer å komme over lyskrysset på rødt ved å ligge skinnflate foran møtende bil og komme seg opp den gata de skulle svinge opp i. Men de er nok ikke på dette forumet, iallfall gir de lite lyd fra seg.
Og om noen år treffer du dem kanskje igjen, og da er all ungdom på scooter eller moped pøbel. Sånn har
vi aldri gjort...
Vel, det kalles for å vokse opp, og lære av sine feil, men det er like slitsomt å se på og høre på likevel.
Greit, jeg kjører større og tyngre doning, 220 kg matchvekt og 64 hk å sparke fra med. Så jeg parkerer det meste av mopeder og lett MC, hvis jeg vil, men det er ikke noe poeng for meg. Jeg koser meg på sykkelen, og vil hel fram hver gang, og det vil jeg at alle andre på to hjul også gjør. Og når jeg vet litt om MC-kjøring og hva som kan skje når man får en brå stopp mot en hard gjenstand i 30 - 40 - 50 km/t uten verneutstyr, blir jeg så oppgitt, Setter de (ungdommene) ikke større pris på sitt eget liv, og sine muligheter framover?
Det var et lite hjertesukk, kanskje litt off-topic. Sukk hjerte, men brist ikke, sa lærerinna vår i ungdomsskolen.