
Eksos på sykkel, katalysator og trenger man egentlig power comander.
Jeg har lest meg litt opp på nettet, da jeg har lyst å bytte potte på sykkelen, og ikke minst, fjerne den store tunge katalysatoren. Det er ikke snakk om å bytte hele eksosanlegget, å rett under tanken, midt i mellom motor og katalysator sitter det lamda sensor (o2 måler)
Har ikke denne som hensikt å måle oksygen i eksosen å justere blandingen der etter? Skifter man rør helt fram på blokka å demonterer lambdasensorene så forstår jeg behovet for mapping og justering av fuel. Men her er jo sykkelen bygget med system som skal fange opp nettopp dette?
Så om jeg fjerner potte og katalysator, men lar resten av det originale anlegget stå... vil ikke dette da løse seg selv? Hva er det verste som kan skje? Dette virker som det feltet folk synser mest om på nettet og har minst peiling på.
Kjører man med blyholdig bensin ødelegger man katalysatoren... 98 oktan i Norge er den helt blyfri?