Jeg må bare beklage at ikke alle bildene ble riktig kreditert i artikkelen. Det var overhodet ikke intensjonen. Layouten og bildeteksten er det ikke jeg som redigerer. Måten det blir gjort på, er at jeg sender inn teksten i en wordfil, og bildene ved siden av. Samtlige bildefiler jeg sendte inn var navngitt med fotografen sitt navn, slik at det ikke skulle være noen tvil om hvem som var fotografen. Så redigerer MC-avisa dette sammen slik at det blir en layout som passer i bladet.
Jeg fikk tilsendt førsteutkastet av artikkelen på PDF, og under en halvtime etter jeg fikk den, sendte jeg dette svaret tilbake:
Da har jeg lest gjennom og sett på bildene.Her er det jeg fant:
Header-bildet er tatt av Steinar Pedersen. Det samme er første bildet på side 2. Og det siste bildet er tatt av Thomas Hansen.
Jeg fant også et par småting i teksten. Under avsnittet "Her går det unna" står det "Willy ledet an på sin R1 200 GS" Det bør endres til "Willy ledet an på sin R 1200 GS"
Under avsnittet "Bålkos" står det "Alle snakker med alle, og uten at man får
mindre grupper som bare snakker med hverandre." Der kan vi fjerne og'en slik at det blir "Alle snakker med alle, uten at man får mindre grupper som bare snakker med hverandre."
Ellers ser dette meget bra ut.
I utganspunktet var det meningen at denne artikkelen skulle komme i et blad ut på nyåret, men så ville MC-avisa ha den med i dette nummeret. De hadde nok dårlig tid før bladet gikk i pressen, så det kan jo være en forklaring på hvorfor de ikke utførte noen av endringene jeg påpekte.
Og hvorfor ikke artikkelforfatter har informert om dette selv har rett og slett med at artikklforfatter har mer enn nok å styre med for tiden, og har derfor ikke kommet så langt enda. Jeg kjøpte bladet selv på tirsdag, så det er ikke mange dagene siden jeg ble oppmerksom på det selv heller.