The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Merry Christmas Desmo :D
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

En riktig god jul Desmo. :smt114
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

God jul, Desmo.
Selv feirer jeg jul helt hakke aleina ombord på båten. Som maskinist fikk jeg jo den "ærefulle" oppgaven med å passe båten mens de andre mesker seg med ribbe og juleøl hjemme hos sine respektive familier.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ojda »

Riktig god jul til deg bikeridr, men det blir vel heller ett godt nytt år :thumleft
Føler med deg, jul hjemmefra er ikke kult :(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Takk for julehilsener, folkens.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

En forsinket god jul til deg Desmo pluss alle andre !
Julaften gikk bra og familielykken var nesten fullkommen. Lille Maria på 3 gav meg skylden for å være julenissen. Bestemora sier jo at jeg er en nisse så det stemmer sikkert :roll: I dag skal Maria ta meg med på gourmet restauranten Den Gyldne Måke for å feire bursdagen sin :thumleft Det blir nok en spennende dag. Og blir det tid til overs så skal Brembo caliperene til super mopeden få nye o ringer etter grundig rengjøring.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

HO HO....god jul alle i hop !!
Julekvelden hadde vi barnebarnet Rebecka og samboer Amed på besøk...
han var gørrfin i svart dress ... det eneste som ikke var svart var skjorta....rene sjamanen uten sammenlikning forøvrig.. :thumleft
og hu...rene prinsessa hu....riktig stolt jeg !!
De fortalte at det blir en liten oldetass til sammarn...""ojdefaj sjøre Inntjudder hann..."" :shock:
håper jeg...
men ikke en oldermann,dessa gærninga på anno....

og dere......om noen daar skal vi komme med NYTTÅRSFORSETTENE våre.....blir noe å skrive om det.... :thumleft


.......og tenk Desmo....tell uka kan vi begge væra samfylkinger......da kjæm je kanskje på kaffe på Lenakafeen en dag............ :smt119
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Hmmmm....... Jeg vil alltid regne meg som Opplending, samme hva myndighetene kaller oss. Og spesielt om myndighetene er dem vi har nå. Men kaffe kan det bli en mulighet for.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nyttårsforsettene holdes på et ikke eksisterende nivå siden viljestyrken er sterkt fraværende til det meste :lol:
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Min gemalinne skal begynne slankekur nyttårskvelden...så mitt forsett må være å overleve iallfall til Intruder vil ut på veien..
Kom i kontakt med en familie som har en nett liten Newfoundlandshund på 75 kilo..
Den kan vi være gjesteforeldre til ... men om hu så prøver å slanke den å... :smt120 ...noe ala en sulten elledillefant kan bli nifst.. :shock:

DET vil bli noe til utfordring...verre enn Bartedyret faktisk....

og........godt nyttår til dere...artig med ei side der humoren er satt i høysetet !! =D>
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg har gjort store investeringer før Jul, og værre skal det bli på nyåret. Slo meg løs og kjøpte meg en ny oppvaskemaskin. Bruker å gjøre det på denne tiden av året. Den er av merket Jordan, så det er beskjedne beløp det dreier seg om. Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du sløser med penger Desmo ! Bjørnebikkja som Intruder kan låne slikker oppvask gullende ren, det er jeg sikker på 8)
Svigerfaren min hadde en kommentar da en av svigersønnene kjøpte oppvaskmaskin. Hva har du kjærring for da ?
Årets mest bortkastete julepresang var kam og barbersaker, sånt trengs slettes ikke. [-(
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Du sløser med penger Desmo ! Bjørnebikkja som Intruder kan låne slikker oppvask gullende ren, det er jeg sikker på 8)
Svigerfaren min hadde en kommentar da en av svigersønnene kjøpte oppvaskmaskin. Hva har du kjærring for da ?
Årets mest bortkastete julepresang var kam og barbersaker, sånt trengs slettes ikke. [-(
Å, ja. Penger er til for å brukes. Og slike beløp er ikke småtteri, vet du. [emoji6] Blir værre med "Nye Fille-bilen". Der har jeg større utgifter i sikte; 4 nye vinterdekk, ny clutch, nye spredere, nytt kupéluftfilter for å nevne noe. Nordea, anyone?????

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Åssen i hule har du klart å avlive clutchen, VAG kvalitet må jo være ikke helt bra ? Spredere trenger du ikke og vinterdekk finner du hos høggeren. Beste vinterdekk jeg har hatt fikk jeg der til Eskroten som ble konge på vinterføre.
Forresten så har jeg vært hos Frosk som har besøk av Ducati folk fra Italia. Kikket bare innom for å se på Monster 600 som jentungen har kjøpt god brukt og som Frosken skal fikse opp. Merkelig nok sa Ducati folka at den beste motoren er 600 med så lite hk som mulig fordi den går greit på bykjøring og lave turtall. Trodde de kjørte Monster 600 men da jeg spurte om det var svaret Honda :shock:
De var lite begeistret for hva som har skjedd etter at BMW kjøpte de opp slik jeg forstod det.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Helvete fjøsnissen........

kongen vår ser sliten ut...ikke greit å være i alles søkelys hele tida.... :smt100

og a Sonja er visst ikke bare grei å ha i huset...

og prinsessen på erten...hu vipper med stjerten... :smt073

og sjamanen..den fjerten... :smt083

...........og da frau gestapo og jeg kom til byen i dag tidlig kom en bil i høy fart med Pollti Blålys i rævva...
Personbilen i grøfta... :smt073 :smt100 sjafføren var rusa........
Post Reply