The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Jeg trenger ikke assistanse men HG klarer av uforklarlige grunner å ende opp i en skolegård i Kongsberg hver gang hun kjører i Vesterled. Bare helt dønn utrolig siden hun har all verdens utvalg av kart og kartbøker, 2 GPSer,Verdensatlas og globus med seg. Nye briller har hun også. Det går litt bedre når hun har beskjed om ikke GPS skal slås på etter at Kongsberg er passert, men da ringer a og er forbanna for at kjører via Haukeli istedet for en annet obskur plass som hun vil passere. Personlig tror jeg det er fryktelig mye tåke eller snebyger hele året i Kongsberg traktene. En dag får hun hovedrollen i et reality program om Hvordan kjøre feil i tåke og snøbyger når det ikke er hverken tåke eller snøbyger. Det blir garantert en ånkli bra hit. \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Jeg trenger ikke assistanse men HG klarer av uforklarlige grunner å ende opp i en skolegård i Kongsberg hver gang hun kjører i Vesterled. Bare helt dønn utrolig siden hun har all verdens utvalg av kart og kartbøker, 2 GPSer,Verdensatlas og globus med seg. Nye briller har hun også. Det går litt bedre når hun har beskjed om ikke GPS skal slås på etter at Kongsberg er passert, men da ringer a og er forbanna for at kjører via Haukeli istedet for en annet obskur plass som hun vil passere. Personlig tror jeg det er fryktelig mye tåke eller snebyger hele året i Kongsberg traktene. En dag får hun hovedrollen i et reality program om Hvordan kjøre feil i tåke og snøbyger når det ikke er hverken tåke eller snøbyger. Det blir garantert en ånkli bra hit. \:D/
Det har allti vært ånnkli vanskeli å komme seg hel-skinna gjennom Kongsberg. Og nå har det blitt enda værre, med nye digre veier som du ikke aner hvor ender henn åveralt :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

GPS er utelukket innen mitt MC-område....bortkastet jåleri
fikk en helvetta ekstrarunde ti kilometer grus utved Minnesund...ville ikke vært foruten.. :smt022
og da jeg hadde besøk ta n gaute Tiger gjorde jeg som Raud Kæppten en sving gjennom en anleggsvei i forbindelse med e6 utbygginga

gjønnomkjøring forbudt mottorkjøretøyer...nåån bilister er senere bøtelagt med nåån tusenlapper hår.. :smt033 :smt036

å attpå tæll hadde dom jaggu GPS ...
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå er oppdrett av Hybelkaniner startet. Må det bli mange og svære utgaver av de. Siden jeg er potteplante seriemorder har utrenskningen på vindusbrettene startet også i godt tempo. Det er vanskelig å koke poteter i kaffetrakteren men i en vannkoker går det sikkert bra. Det skal prøves ut i dag siden jeg fremdeles ikke skjønner et skvatt av induksjons kokeplater. Vaskemaskinen skjønner jeg heller ikke noe av så den skal få hvile i fred. Hvorfor den må ha kontakt med internett er et av livets mysterier som jeg ikke gidder å prøve å forstå.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

:-k
Morgenstund...øyelokk i ulage...tre kaffekopper...mat er pyton til langt utpå dagen...
I huet har jeg nå turopplegg til noen turer til hoppbakker hvor jeg skal sette Intruderen i skyggen..
Gamlingen skal så gå trappene opp til toppen...og er jeg heldig er føret så dårlig at jeg må gå ned igjen å..
Tur / retur kjøring og bestigning av Vikersund på dagen er vel mye...kanskje jeg overnatter på sletta en plass. [-X

en tung dagen derpå...øyelokk , manglende matlyst...
Å åssen skal jeg få tak i varm kaffe ?...kjærringa vilitte vara med... :thumleft :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nærmeste hydrokarbon pusher Intruder ! De er nesten alltid din koffeintørste venn \:D/

Nå lurer jeg på om avliving av bikkja er på tide. Hu har grini i 14 timer konstant over HG sitt fravær. Så jeg holder på å bli gæærn hvert 32. sekund. Vi har gått turer på de mest dumme steder som har fremkalt tung pesing. Men er kreket fornøyd ? Neida, med en gang hun kommer inn i huset styrter faenskapet inn på soveværelset, legger seg på puta til HG og uler som en hel ulveflokk som er i ferd med å avgå med døden. Hun tør aldri å nærme seg HG køya og sitter limt i rompa på meg hele dagen til vanlig.... Natta kommer til å ende med at Sippetrynet våkner med hue vridd rundt 5 ganger så hu våkner steindau i morgen eller så fyker a inn i baksetet også får vi dra i vesterled vi og for fredens skyld. :shock:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Hahahaha et "Stockholmsyndrom" dette her.

Kaffe og slikt er ikke langt unna- kommer du deg til Vikersund så er ikke svingen innom meg langt unna. :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Klarte å grine meg til å få kjøpt den strøne Pøkk 50en men eieren vil ha den til snøen kommer og det er helt greit det.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Herrejemini....rim og elendighet strøymer på så je snaut nok kan andas....så se i nåde til meg arme syndige menneske.... :redface

har tenkt meg på treff jeg arme bondeknøl
har tenkt å spørja og svara sjøl
der sitt dom å drekk som reineste fyllesvin
whisky og øl...sjøl velger je nok altervin
så slæpp je unna både oppkast og søl....


\:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du får si som naboen min sa da han dro på dyreskue i Telemark og jeg lurte på om det var no gøy på sånne treff. Han tenkte seg om litt før han uttrykte håp om at det ble flatfyll fredag og lørdag.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Surrebukker! Dyrsku'n og bikkjeskinn med separasjonsangst. Det er ikke grenser for hva som dukker opp i Desmobloggen. Kjøre gjennom Kongsberg har da aldri vært vanskelig? Og nå kan gud og Herman gjøre det i søvne når den nye veien blir ferdig. Men prøv dere med gps i Kolbu uten snev av lokalkjennskap, og voksne karer vil grine. Selv de innfødte er skeptisk til noen av veivalgene uti der.
Ellers forløp dagens møte i lørdagsgjengen i svært gemyttlige former. Det blir ingen bilder i dag, da jeg hadde god grunn til å bruke "Nye Fille-bilen" nedover. Vanligvis er det "to-beins Blakken" som frakter meg på møte.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Da antar jeg det var forholdsvis høy luftfuktighet? :lol:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Desmo kan jo være i slekt med naboen min selv om de sikkert ikke har samme mor og forskjellig far ? :-k Mye rart en kan gruble på en søndags morgen.
Nå er jeg forresten så drita lei av grininga til Tåretrynet at jeg drar vestover bare for å få fred fra den firbeinte tåkeluren som maser døgnet rundt. Pokkers møkkabikkje ! Iflg HG så ligner kjøteren på meg. Onde,onde kvinne !! [-X
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Tung er denne morgenstund...for den som ei har gull i munn..

Hjerteekspert Andersen vil sende meg på Rissikohospitalet tell fru ørstavik att.Hu er professor på reflekser...
Fysste gongen tok je mæ endeLarmen refleksvesten...den var a itte intressert i sa a mommentant :smt075
Men banke mæ en hammar nea kne så je sparka som en jegergamp....hællvettes fe !
tør itte nævne hammarn før kjærringa...hu ha torturmetoder nok fra før... :smt100
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote:Da antar jeg det var forholdsvis høy luftfuktighet? [emoji38]
Neida. Jeg hadde en avtale, og ville ha lengst mulig tid på kafeen. [emoji6]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply