The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

:smt076

Folk eier ikke skam.hadde den Gillerabaiken enda hatt tåppbåx !
Det har Vepsaen min...vekker oppmerksomhet særlig på vaskebretta borti bygda..
og i går tok kjøreturen Brumunddal-Moelv to timer ,E6-utbygginga :redface
je brukte ti minutter...kæilln kjørte mot strømmen ..der å............... :smt110


nabogutten har endelig moppedlappen...nå har n endeLarmenvest og er i racergjengen..........
((mye leken ungdommelig glede her...eldstmann er nær 70 ))
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

En kar her mistet i sin tid alle fingrene unntatt tomlene i en sprengningsulykke.. :smt073

Hele livet drev han likevel med vedkapping og som skraphandler..
Kvinnfolk holdt han seg langt unna,en gang viste en kar ham et nakenbilde av ei skikkelig rype og spurte hva Gunnar ville gjort om hun lå i senga hans om kvelden.....
Å da hadde je fell vørti liggan lengi i mårrå tidli da ve......... :smt026
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Jeg begynner å lure på om mange har alt for mye penger..
gammal dritt selger jo som hakka møkk om dagen,gamle motorsykler og mopeder som var dårlige når de var nye selges for 3-4gangen av nypris...

Er mange HELT idioter for å oppfylle en "fantasi", eller håp om svunnen ungdom?????

jaja.. den generasjonen dauer snart ut og ungdommen driter i den gamle møkka så da går nok mye rett på dynga i arveoppgjørene...
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Trondgv »

mekkern wrote:Jeg begynner å lure på om mange har alt for mye penger..
gammal dritt selger jo som hakka møkk om dagen,gamle motorsykler og mopeder som var dårlige når de var nye selges for 3-4gangen av nypris...

Er mange HELT idioter for å oppfylle en "fantasi", eller håp om svunnen ungdom?????

jaja.. den generasjonen dauer snart ut og ungdommen driter i den gamle møkka så da går nok mye rett på dynga i arveoppgjørene...
Grunnen til at ungdom ikke kommer inn på markedet for veteransykler er enten prisen eller gamle "gubber" som ikke vil selge til ungdom. Da syntes de heller det er bedre å la den stå å støve ned i et hjørne i garasjen. Har x antall ganger blitt spurt om hvor gammel jeg er når jeg har ringt på veteran sykler, og da er det nesten som at luften går ut av folk. :roll:

Det meste imponerende var en gang en spurte hva jeg skulle gjøre med en nedslitt BSA jeg ville ha. Sa at jeg ville restaurere den og det var jo greit nok, men når jeg sa jeg skulle kjøre den på tur og bruke den når jeg ferdig å fikse den fikk jeg ikke kjøpe den, BSA var visstnok en finværssykkel som ikke skulle brukes opp. :lol: :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Ja du har den typen også. kan jo stå til det er bare skitt... :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Kjøpte Intruderen for 45000 i 2006...burde vel kunne få igjen 20000 for den idag. :thumleft
Var kjørt 45000 da jeg kjøpte den og har nå passert 115000.
Bruker ikke olje og null lekkasjer.. =D>
Ingen særlige problemer med den...bare "miniservicer" hos MC-service Vang...
Er vel ikke like god å kjøre som nye sykler....men prøvde en ny Honda Rebel 500...vondere å sitte på og syntes langtfra at den var særlig mye bedre ellers heller [-(


Innmari mange tror den er nesten ny........da er Intruder sjøl :smt032
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pelsen »

mekkern wrote:Ja du har den typen også. kan jo stå til det er bare skitt... :roll:
Og skit blir det jo, BeSAn min hadde stått i 50 år, tidens tann er god på å gnage. :D Den har fremdeles inkontinens etter jeg har byttet simmering og drevet den går mot. SAE 140 girolje lekker ikke like fort, men det lekker.
Gilera 50 har vært høyt priset ganske lenge, jeg har jo vært med på å skru istykker en slik for 40 år siden. Den gikk fantastisk bra med en stor forgasser som vi hadde 8) Vet jo fra 250racer litt senere at den Gileraen gikk sånn omtrent så magert at den ville smeltet ned stempelet. Den skar ikke da jeg kjørte den :D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Dette er krise, karer! Sjefen for Lørdagsgjengen møtte opp en time før tiden i dag. Gjett hvem som ble mobbet for det. Lille, uskyldige meg. Klokken 12.24 i dag kom det inn melding på Messenger med bilde av en tom stol på kafeen. Stolen jeg bruker å sitte i. Vel har jeg lagt opp til det selv,. For det har gått noen meldinger andre veien i forkant. Makan! Går det ikke an å la vittige kommentarer passere uten å ta igjen. Min tro på sambygdinger er dypt rystet.......... [emoji848]ImageImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Ja huffamei... det er mye fælt.
Tenk å utsetta andre for slikt a gitt. :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote:Ja huffamei... det er mye fælt.
Tenk å utsetta andre for slikt a gitt. [emoji38]
Ja, her var det mye sympati å hente. Akkurat som jeg trodde. [emoji15]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: RE: Re: The world according to Desmo.

Post by intruder »

Desmo wrote:
mekkern wrote:Ja huffamei... det er mye fælt.
Tenk å utsetta andre for slikt a gitt. [emoji38]
Ja, her var det mye sympati å hente. Akkurat som jeg trodde. [emoji15]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Sympati er " goodwill "...slikt er vanskelig å oppnå vettu.......... \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Artige betraktninger om priser på gamle sykkeler og oppførsel hos enkelte selgere. Men snur en litt på flisa, det er nok ikke det at de er redde for at doningene skal bli oppbrukt, de vil bare være bombesikkre på at de får et langt og verdig liv. Sånn var han jeg kjøpte Pøkken av også som hadde koset med den nesten et helt liv så det måtte masse godsnakk til før han gikk med på å selge. Formaningene og instruksjonene er nok til et flere binds bokverk. Kanskje ikke så rart han trodde Pøkken ville oppleve grov og blind moped vold siden jeg kom i Rusthaug Minien første gang vi møtte hverandre.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Trevs godt mæ gammal-Intruder`n je...
Æ likedæinn mæ litjkarn å....om deinn æ litten ha ve kost øss mye ve to... :smt032

å ve æ langt ifrå misbrukt....
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Artige betraktninger om priser på gamle sykkeler og oppførsel hos enkelte selgere. Men snur en litt på flisa, det er nok ikke det at de er redde for at doningene skal bli oppbrukt, de vil bare være bombesikkre på at de får et langt og verdig liv. Sånn var han jeg kjøpte Pøkken av også som hadde koset med den nesten et helt liv så det måtte masse godsnakk til før han gikk med på å selge. Formaningene og instruksjonene er nok til et flere binds bokverk. Kanskje ikke så rart han trodde Pøkken ville oppleve grov og blind moped vold siden jeg kom i Rusthaug Minien første gang vi møtte hverandre.
En kan nå aldri være for sikker med Pollti. Det har vært tilfeller av polltivold mot skjenelause kjøyregreier før i tiden, så det er ikke umulig at det gjentar seg. [emoji848]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du må da ha erfart Desmo at noen ganger er det ånkli nødvendig med stump,blind og meningsløs vold som i ettertid viser seg å være unødvendig :thumleft En skal ikke holde sånt inne i seg for da kan det visst bli krøll i andre skumle greier. :shock:
Post Reply