Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
GeirHellwigPedersen
Posts: 131
Joined: 27 Oct 2019 17:24

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by GeirHellwigPedersen »

Spiritofwinter wrote:Bil og henger pakket ferdig, neste stopp Grimsbu og Bukkerittet [emoji16][img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200805/8ee5303bdf27566c660d518caac02ff4.jpg[/img]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
God tur, blr nok med en annen gang:-)


Sent fra min mobile telefon via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

:erte :smt073
Facebook har meldt via nettet at en tvilsom sunnmøring er interessert i kontakt med meg.Lurer på om dette er et resultat av prosjektet " endeLarmen MK...
Og dette har kjærringa fått rede på...og hu antyder jaggu det er håp i hengende snøre....
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Tilbake på sykehus igjen, økende smerter i foten med brudd siste døgnet, mye venting og lite action enn så lenge... alt som normalt på sykehuset.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Spiritofwinter wrote:Tilbake på sykehus igjen, økende smerter i foten med brudd siste døgnet, mye venting og lite action enn så lenge... alt som normalt på sykehuset.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
spørs om du er "fucked" og må under kniven da.... :(
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Spiritofwinter wrote:Tilbake på sykehus igjen, økende smerter i foten med brudd siste døgnet, mye venting og lite action enn så lenge... alt som normalt på sykehuset.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Ille stusslig å kåmmå på sjukhuset uansett når...skal hilse deg fra barnebarn Oliver 7 år !!

æillt bli bra tell slutt ser du bæssfar ,seie `n !!

\:D/ :)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Slapp unna med bytte av gips etter 3 timer på venterommet. Viste seg at det var en slags plast gips som ikke ekspanderer på noen måte, samtidig som hevelsene i foten har økt, noe som tydeligvis er normalt. Hun som jobber med dette til daglig slet med å få av den gipsen som jeg hadde fått på grunn av at den satt så stramt.

Puster lettet ut å setter meg ned i sofaen igjen med foten i været. I morgen blir det telefon til forsikringsselskapet å høre hva de tenker.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Spiritofwinter wrote:Slapp unna med bytte av gips etter 3 timer på venterommet. Viste seg at det var en slags plast gips som ikke ekspanderer på noen måte, samtidig som hevelsene i foten har økt, noe som tydeligvis er normalt. Hun som jobber med dette til daglig slet med å få av den gipsen som jeg hadde fått på grunn av at den satt så stramt.

Puster lettet ut å setter meg ned i sofaen igjen med foten i været. I morgen blir det telefon til forsikringsselskapet å høre hva de tenker.
Godt at det ikke var verre.
Puster letta ut på dine vegne.

Åssen går det med PHverdien til den vordende brud da?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Kant1 wrote:
Spiritofwinter wrote:Slapp unna med bytte av gips etter 3 timer på venterommet. Viste seg at det var en slags plast gips som ikke ekspanderer på noen måte, samtidig som hevelsene i foten har økt, noe som tydeligvis er normalt. Hun som jobber med dette til daglig slet med å få av den gipsen som jeg hadde fått på grunn av at den satt så stramt.

Puster lettet ut å setter meg ned i sofaen igjen med foten i været. I morgen blir det telefon til forsikringsselskapet å høre hva de tenker.
Godt at det ikke var verre.
Puster letta ut på dine vegne.

Åssen går det med PHverdien til den vordende brud da?
Den vordende brud har så smått begynt å snakke til meg igjen. Ingen medlidenhet å hente enda å det er fremdeles en del frustrasjon i rommet, men det går litt bedre for hver dag.

Om det blir bryllup er fremdeles ikke avklart... det blir en diskusjon etter hvert...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Pause på kontoret 8)

Image
fun is not a straight line
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

Spiritofwinter wrote:Den vordende brud har så smått begynt å snakke til meg igjen. Ingen medlidenhet å hente enda å det er fremdeles en del frustrasjon i rommet, men det går litt bedre for hver dag.

Om det blir bryllup er fremdeles ikke avklart... det blir en diskusjon etter hvert...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Om du drar på en Klim bukse er den bred nok nede til å dekke over gipsen, men kanskje ikke det går helt hjem heller :redface

På den andre side, hvorfor skal du ha det noe enklere enn oss andre.... :lol: :lol:

Men seriøst. Kanskje du kan grine deg til å få fjernet gipsen litt før? Du er jo ung og sprek, og i den beste alder for at dette skal gro fort.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

knutk wrote:
Spiritofwinter wrote:Den vordende brud har så smått begynt å snakke til meg igjen. Ingen medlidenhet å hente enda å det er fremdeles en del frustrasjon i rommet, men det går litt bedre for hver dag.

Om det blir bryllup er fremdeles ikke avklart... det blir en diskusjon etter hvert...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Om du drar på en Klim bukse er den bred nok nede til å dekke over gipsen, men kanskje ikke det går helt hjem heller :redface

På den andre side, hvorfor skal du ha det noe enklere enn oss andre.... :lol: :lol:

Men seriøst. Kanskje du kan grine deg til å få fjernet gipsen litt før? Du er jo ung og sprek, og i den beste alder for at dette skal gro fort.
Godt forslag med Klim bukse, bare synd jeg har Spidi dress [emoji12]

Skal inn til kontroll på sykehuset i slutten av neste uke, får sjekke stemningen blant legene da, men frykter at det blir minst 6 uker, ikke opp mot 6 uker med tanke på informasjonen jeg har fått så langt. Har mange alternativer når det kommer til bryllupet, må bare la det gå lenge nok til at den vordende brud vil snakke om det, å vi er tydeligvis ikke de enda...
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

Spiritofwinter wrote:
knutk wrote:
Spiritofwinter wrote:Den vordende brud har så smått begynt å snakke til meg igjen. Ingen medlidenhet å hente enda å det er fremdeles en del frustrasjon i rommet, men det går litt bedre for hver dag.

Om det blir bryllup er fremdeles ikke avklart... det blir en diskusjon etter hvert...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Om du drar på en Klim bukse er den bred nok nede til å dekke over gipsen, men kanskje ikke det går helt hjem heller :redface

På den andre side, hvorfor skal du ha det noe enklere enn oss andre.... :lol: :lol:

Men seriøst. Kanskje du kan grine deg til å få fjernet gipsen litt før? Du er jo ung og sprek, og i den beste alder for at dette skal gro fort.
Godt forslag med Klim bukse, bare synd jeg har Spidi dress [emoji12]

Skal inn til kontroll på sykehuset i slutten av neste uke, får sjekke stemningen blant legene da, men frykter at det blir minst 6 uker, ikke opp mot 6 uker med tanke på informasjonen jeg har fått så langt. Har mange alternativer når det kommer til bryllupet, må bare la det gå lenge nok til at den vordende brud vil snakke om det, å vi er tydeligvis ikke de enda...
Hm.. Skjønner at entusiasmen har forbedringspotensiale.

Om det er litt trøst: De fleste tupper er rigga slik at får de først brudekjolen på er de i et stadium som best beskrives som "point of no return". Litt det samme som når undertegnede prøvekjører en MC, da er det bare et tidsspørsmål før den står i garasjen.

Du får senke skuldrene og la naturen gå sin gang. Husk at dette sitter dypt hos det svake kjønn. Der utgis bøttevis med blad som bare omhandler omtalt tema.
Vi får krysse fingrene og håpe at det går seg til :D :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Om man stille og rolig plukker av gipsen litt for tidlig, for så å sette den på plass igjen 1 dag senere, så burde det sikkert gå bra :D

Gjorde i alle fall det med brukket underarm den dagen jeg skulle kjøre opp på bil. Sensor reagerte litt på støttebandasje og slapp lanke, men det gikk da bra 8)

Dyttet gipsen på igjen og dro noen runder bandasje på. Min kjære mor var ikke så imponert, men det var sikkert ikke så lett å diskutere med en 18-åring som skulle ha lappen 8)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Ser for meg alle muligheter dette gir for en minneverdig dag

El-dreven rullestol opp kirkegulvet med bruden på fanget
En liten elektrisk atv kan gjøre samme nytten, mulig med en henger etter :-k

Må bare se mulighetene og ikke hinderet :thumleft

Spøk til revolver Spirit, om gipsen er på eller av. Så håper jeg bruden kommer på talefot igjen og husk: det meste ordner det meste seg til slutt :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Akkurat nå skal jeg til å åpne en øl. For 2 dager siden oppdaget jeg fukt i et hjørne i kjellerstua, lokaliserte fukten til en fryseboks som kondenserte noe ekstremt. (Kjellerstua blir brukt til lagring). Flytta fryseboksen ut i garasjen og skulle skjære vekk litt gips og bytte det hjørnet med laminat da forrige eier la igjen litt ekstra. Pirka i gipsen og fant fukt på betongveggen på innsiden der igjen. Forrige eier har altså lagt isolasjon HELT inntil betongveggen uten noen form for lufting, i tillegg var det plastikk.. noen timer senere er hele gulvet revet opp og de 2 ytterveggene revet rene, kondens på hele veggen og våt isolasjon. Heldigvis ikke så mye råte og heller ingen lekkasje utenifra.

Så kommer takstmannen fra megleren i morgen for å laga takstrapport før det blir salg.. Forbanna? Helt klart.

Image

Image
Post Reply