Nå begynner det å hende greier her hos Söta Bror, så da kjører vi et nytt innlegg.
Siden jeg ikke vet om dere følger Marie på andre sosiale medier så kan jeg avsløre at hun var først ute av oss på å handle sykkel med svensk skilt

Jeg hadde allerede brukt de siste fire-fem ukene på å tråle blocket, men 90% av sykkelmarkedet er jo der 90% av folket er, altså fra Uppsala og sør
Med den informasjonen er det ikke vanskelig å gjette seg fram til at det er vanskelig å få sett på/ prøvekjørt noe særlig, noe jeg har hatt planer om å gjøre denne gangen. Sist kjøpte jeg jo drømmesykkelen, Streetfighter 1098

Nå er den prøvd, og savnet, men jeg ønsker helt ærlig ikke å betale 100k(svensk pris på 1098 fra 2010) når jeg for rundt samme sum kan se på 6-9 år nyere sykkel for de pengene
Da var det jo kjekt at vi fant et billig og spennede alternativ til Marie, som tilfeldigvis var plassert i Hultsfred og dermed gav frakteren(meg) muligheten til å planlegge noen pauser i umiddelbar nærhet til sykler jeg har hatt interesse av å ta i nærmere ettersyn

Forrige søndag var første melding sendt, tirsdag var budet godtatt og senere samme dag var togbilletter for 1 bestilt. Onsdagen fulgte på med bestilling av hotell, torsdag med pakking og plutselig var det helg

Tog til Stockholm, ei kort natt i ei billig seng og oppe før fuglene fiser for å rekke neste tog videre mot Hultsfred hvor selger sto klar og kjørte oss til sykkelen. En kjapp gjennomgang, litt underskrifter og bytte til forsvarets ull så var jeg klar for turen hjem på denne:
Snapchat-367660749__01.jpg
2002 Honda VFR 800 med rolige 104500km, som i helga ble til 105500km

Turen opp gikk først via Linköping, der det ble tittet på en Superduke 1290 GT og en Tuono V4 1100 Factory. To relativt like, men samtidig helt forskjellige sykler. Nærmere meninger om testede sykler får komme i et senere innlegg
Veien videre gikk gjennom en lett snøbyge mot Stockholm, inkludert en lunsj for å søke ly, jeg ble ikke alene om det
Snapchat-225889215.jpg
Videre inn til hovedstaden, hvor jeg fikk sett nærmere på en Duke 790 og en S1000R før ferden endte på et hotell rett nord for Stockholm for en behovsprøvd dusj og en god natts søvn etter mange timer i 3 plussgrader
I dag gikk ferden videre mot Sundsvall, kun avbrutt av en pause for å studere en Street Triple 765 RS utenfor Uppsala, kaffekopp inkludert

Siste del hjem besto av en halvdel 0-1 grad og lett snø, og 4-5 grader og sol, første del i 110 og 120 soner med lokalt akseptert påslag, og siste del i 80 soner uten forbikjøringsmulighet bak en lastebil med sterk redsel for onkel blå. Det er nesten skummelt hvor mye et par grader og ikke minst litt SOL gjør med følt temp
Vel hjemme i Sundsvall kan vi konstatere at VFRen funker, kroppen motsier seg fortsatt ikke en sporty sittestilling, det finnes mange morsomme sykler der ute, og det er fortsatt April

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.