eBay/PayPal

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Einar

eBay/PayPal

Post by Einar »

Halla folkens.... jeg har ikke vært her på en stund... etter at Savage'n ble satt på hylla da har jeg prøvd å tenke minst mulig på sykkel,
MEN snart er det juleferie og da skal det skrus. Jeg har tenkt å investere i ny eksos potte, dekk, stålomspunnebremseslanger og annet
dill og dall..

Mitt spørsmål er om noen her har kjøpt noe på eBay eller vet om noen som har gjort det og da mener jeg kun motorsykkel relaterte ting... ikke underbuksa til Britney Spears. Jeg har hørt mange skrekk historier om PayPal, om at kontoer har blitt tomt og andre rarheter... men etter at PayPal ble kjøpt opp av eBay har ting blitt bedre.....har jeg hørt... Noen her inne som har brukt PayPal?
Du trenger bare 1
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Har brukt paypal mange ganger, aldri vært noe tull. Alltid fått det jeg skal ha. Man kan til og med få pengene tilbake hvis det viser seg at det er noe lureri. Siden sykkeltypen jeg har ikke er solgt i europa så har jeg kjøpt alle deler på ebay fra usa og kanada.

Så jeg tror det skal mye til for å sitte igjen med skjegget i postkassa. Hvis det er brukte deler du kjøper fra privatpersoner, så pass på at de skriver verdien så lav at du slipper toll.
Einar

Post by Einar »

Dette med skjegget i postkassa er jeg litt redd for:?. Er ikke frigrensen på 200 kr? det er ikke de stor tingene man for kjøpt for det :D si at man kjøper ett stykke slipon for ca. 1000,- og for vedkommende til å skrive 199 kr i verdifeltet.. så blir det åpnet på Posten og de ser at verdi er mer en 199,- .. blir det da anslått verdi ... og toll etter den prisen?
Du trenger bare 1
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har handlet motordeler til gamle biken jeg ja. Handlet på http://www.ebay.de og vant omsider en auksjon på noen deler jeg sårt trengte. I all sin hast satte jeg igang betaling via Paypal, men etter at betalingen hadde blitt reservert fra konto så ble jeg kontaktet av selger at han ikke godtok Paypal da det tok 10 dager før han så mye som så noen form for penger. Faen tenkte jeg. Jeg var jo helt grønn på Ebay, og enda grønnere på tysk :? Jeg måtte da kansellere Paypal betaling og vente til reservasjonen for selve betalingen også hadde blitt fjernet så jeg hadde penger å bruke igjen. Så måtte jeg inn på nettbanken å utføre en vanlig transaksjon.

Sakens kjerne er dog ikke at Paypal bare er tull, men at du må sjekke opp først om selger godtar Paypal betaling. Denne informasjonen står enten i auksjonen eller i hans profil.
Er du usikker på handling gjennom Ebay, så er det bare å sjekke opp selger. Se hvor mange tidligere salg han har hatt og hvor høy score han har i snitt. Selgeren jeg handlet av hadde over 200 salg og hadde mellom 90-95% fornøyde "kunder". For meg var dette meget tilfredsstillende så jeg gadd ikke sette noe tvil til selger. Varene kom som avtalt, og jeg ble fornøyd. End of story :wink:
Einar

Post by Einar »

Takk for svarene.

Nå har jeg åpnet en konto hos PayPal og skal overføre penger ditt. Når jeg skulle gjøre det fikk jeg opp Mottakernavn som er PayPal Ltd noe og kontonummer 8200XXXXXX og så Union Bank Of Oslo noe + en blanding av tall og bokstaver som skal i meldingsfeltet. det står at man skal gjøre dette i banken og veldig viktigt at legge ved bankens ID nummer.
Det jeg har gjort nå som et forsøk er at jeg brukte nettbank og satte PayPal Ltd som mottaker og skrev kontonummeret og koden i meldingsfeltet... jeg får ikke skrevet inn informasjon om Union Bank Oslo i noe felt.. er det mulig å overføre penger på denne måten?
Jeg får svar om 3-4 dager om det går eller ikke.... men hvis dere vet at dette er helt feil metode da stopper jeg overføringen på Kr 100,- og hvis dette er riktig gjort da øker jeg den .
Du trenger bare 1
bbolstad

Post by bbolstad »

jeg har min kobla rett til visa'en.., slipper å tenke på overføringer da.
Einar

Post by Einar »

Jeg har også tenkt på å koble den til kort... men er litt skeptisk til det, Tenkte i førsteomgang å overføre nok til å kjøpe de tingene jeg trenger nå.... Det er helt sikkert ikke noen fare med å registrere Mastercarden eller Visa'en men drøyer det litt..... jeg er kanskje litt paranoid i startfasen...... jeg for vel bare prøve og se hva som skjer med 100lappen... om den dukker opp på skjermen til slutt.....

OPPDATERING.... den 21.11.05 kom det 14.45 USD inn på PayPal kontoen.. så 100 lappen kom igjennom.
Du trenger bare 1
Einar

Post by Einar »

Da kom mitt første kjøp på eBay. helt fra Kentucky, The Bluegrass State.
1 Screamin Eagle muffler til den nette pris av kr. 294,- + frakt.

Image

Forskjellen på den og orginalen er helt utrolig både størrelse og tyngde..
Du trenger bare 1
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

33.R.P.M. wrote: Forskjellen på den og orginalen er helt utrolig både størrelse og tyngde..
.....ja men så er det jo en bra produsent også da...hehe 8)
Post Reply