Snikkerens Lekeplass.
Re: Snikkerens Lekeplass.
Hehe. Sitter kun i pausene på denne vet du.
Ja, det blir nok litt rift om denne. Den er 10 ganger fightere enn den gamle sarvete Beta'en min.
Ja, det blir nok litt rift om denne. Den er 10 ganger fightere enn den gamle sarvete Beta'en min.
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2930
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Snikkerens Lekeplass.
Kult og heldig gutt.
Et spørsmål da, er disse "vanskelige" med vedlikehold?
Et spørsmål da, er disse "vanskelige" med vedlikehold?
Re: Snikkerens Lekeplass.
Nei, dette er enkle saker å skru på. Er 2-takts motor i de. Man får de med 4-takt også, men det er det nesten ingen som bruker. Og så er det jo simple saker uten noe særlig elektronikk. Eneste fancy på denne er at det er 2 mappinger på den. En for tørt og en for regn.hakhap wrote:Kult og heldig gutt.
Et spørsmål da, er disse "vanskelige" med vedlikehold?
- intruder
- Posts: 4325
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Snikkerens Lekeplass.
Kjøpte i sin tid en Suzuki 50 til min sønn--med nebb og gode greier.
Han menget seg med andre gategutter,og sammen planla de en fluktrute i Brumunddal i tilfelle onkel pollti var i farta.
Som andre ivrige ungdommer forlangte han at gammern investerte i effektanlegg...på lyden skal jo småtasser kjennes..
Han menget seg med andre gategutter,og sammen planla de en fluktrute i Brumunddal i tilfelle onkel pollti var i farta.
Som andre ivrige ungdommer forlangte han at gammern investerte i effektanlegg...på lyden skal jo småtasser kjennes..
Re: Snikkerens Lekeplass.
Lenge siden siste oppdatering her. Har liksom ikke hatt så mye tid til å surfe på nett den siste tiden. På MC fronten har det ikke skjedd så veldig mye, men no begynner det å løsne.
Har fått meg ny dame, og på fredag ble hun med på en liten runde for første gang.
Det ga skikkelig mersmak, så jeg satser på at hun blir med på noen turer fremover.
Og i kveld begynte jeg så smått på storservice på 1290’en.
God hjelp fikk jeg også. Selv om det ble litt søl.
Men som dere ser tok han det med godt humør.
Jeg går med planer om sykkelbytte no, så hvis noen er interessert i en nyservet 1290 Super Adventure er det bare å si ifra.
Har fått meg ny dame, og på fredag ble hun med på en liten runde for første gang.
Det ga skikkelig mersmak, så jeg satser på at hun blir med på noen turer fremover.
Og i kveld begynte jeg så smått på storservice på 1290’en.
God hjelp fikk jeg også. Selv om det ble litt søl.
Men som dere ser tok han det med godt humør.
Jeg går med planer om sykkelbytte no, så hvis noen er interessert i en nyservet 1290 Super Adventure er det bare å si ifra.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- kvase
- Posts: 4069
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Snikkerens Lekeplass.
Da får vi se da om du dukker opp i grustur i øst i år
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: Snikkerens Lekeplass.
Det er det ingen tvil om!! Jeg kommer på Grustur i øst. Tenkte å selge 1290’en først. Selger ikke 250’en før jeg vet at jeg får tak i ny sykkel.
Re: Snikkerens Lekeplass.
I dag skulle jeg fortsette på servicen på 1290’en. Planen var å få demontert veltebøylene, deksler, tank og luftfilterboks, sånn at jeg var klar til å ta av toppdekslene. Men sånn ble det ikke.
2 små bolter som holder sidedekslene satt bom fast. Her er det helt tydelig at MC-Deler har skrudd alt for hardt til når de monterte radiatorguarden. Det endte med at begge to ble rundet.
Det hjalp jo ikke å lage spor i de for skrujern heller. Fikk så besøk av en kompis som hadde med seg en liten slagtrekker. Vi prøvde med forskjellige bits, men det rikket seg ikke.
Til slutt fant vi ut at vi skulle bore av hodet på skruene. Men der kom jeg heller ikke helt i mål, da borene jeg hadde var for dårlig. Så i morgen blir det en tur for å kjøpe et nytt borsett. Får jeg av hodet, så får jeg forhåpentligvis ut resten av skruene med en sveisetang etter at alt det andre er demontert.
2 små bolter som holder sidedekslene satt bom fast. Her er det helt tydelig at MC-Deler har skrudd alt for hardt til når de monterte radiatorguarden. Det endte med at begge to ble rundet.
Det hjalp jo ikke å lage spor i de for skrujern heller. Fikk så besøk av en kompis som hadde med seg en liten slagtrekker. Vi prøvde med forskjellige bits, men det rikket seg ikke.
Til slutt fant vi ut at vi skulle bore av hodet på skruene. Men der kom jeg heller ikke helt i mål, da borene jeg hadde var for dårlig. Så i morgen blir det en tur for å kjøpe et nytt borsett. Får jeg av hodet, så får jeg forhåpentligvis ut resten av skruene med en sveisetang etter at alt det andre er demontert.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Snikkerens Lekeplass.
Kjedelig med skruer som ikke rikker seg
Sikker på de ikke har dratt til skruene med litt Loctite på MC-Deler? Da kan det fort bli en utfordring å få det ifra hverandre igjen
Har du bestilt deg ny sykkel ennå eller venter til 1290´n er solgt?
Sikker på de ikke har dratt til skruene med litt Loctite på MC-Deler? Da kan det fort bli en utfordring å få det ifra hverandre igjen
Har du bestilt deg ny sykkel ennå eller venter til 1290´n er solgt?
fun is not a straight line
Re: Snikkerens Lekeplass.
Det er ikke første gang jeg oppdager at de har dratt til alt for mye. Forrige gang jeg skulle ta av forhjulet knakk først jeg en Torx på den små boltene som klemmer om akslingen. Så kom Spiritofwinter for å hjelpe til, og da knakk han sin torx også. Var ingen locktite på de. Nå vet jeg jo ikke om det er Locktite på disse enda. Men det finner jeg forhåpentligvis ut av når jeg får de ut.
Nei, jeg har ikke bestilt noe sykkel. Jeg må nesten selge 1290’en først.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Snikkerens Lekeplass.
Jøss, de små torx skruene der skal knapt dras tilSnikkeren wrote: ↑03 Jun 2021 00:44Det er ikke første gang jeg oppdager at de har dratt til alt for mye. Forrige gang jeg skulle ta av forhjulet knakk først jeg en Torx på den små boltene som klemmer om akslingen. Så kom Spiritofwinter for å hjelpe til, og da knakk han sin torx også. Var ingen locktite på de. Nå vet jeg jo ikke om det er Locktite på disse enda. Men det finner jeg forhåpentligvis ut av når jeg får de ut.
Nei, jeg har ikke bestilt noe sykkel. Jeg må nesten selge 1290’en først.
Greit å dra til litt ekstra noen ganger, men det der vitner om dårlig verksted
Jeg har ikke helt følelsen i hendene etter hvor mye ting skal dras til med, så ble ett sett med momentnøkler for noen år siden. Gull verdt samt det går å få hærligheten ifra hverandre igjen også
Da er det bare å krysse fingrene. Regner med du tropper opp med en blå-gul sak på GIØ
fun is not a straight line
Re: Snikkerens Lekeplass.
Satser på det ja. Enten en Hvit/blå/gul, eller en oransje.
Re: Snikkerens Lekeplass.
Locktite er fine greier, bruker det på de fleste skruer men det finnes jo flere typer da.. Vanlig 243 sitter litt men ikke slik at man stripper skruehoder.. forhindrer korrosjon gjør de også.. Lukter mekaniker som"har det i finga" lang vei her...
Tips til fjerning av bolt er å skaffe ett sett med gode linksbor.. i 99% av tilfellene kommer skruen ut med boret.. Grisepikk er noe drit da den ekspanderer skruen og man ender ofte med en knekt pikk i hølet
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Re: Snikkerens Lekeplass.
Og er det noe man virkelig vil unngå, så er det knekt pikk i hølet!
Re: Snikkerens Lekeplass.
I dag avsluttet jeg arbeidsdagen med å få første stikk av vaksinen. I 2018 fikk jeg jo diagnosen diabetes, så da var jeg visst i risikogruppen.
Deretter bar det bort på Clas Ohlson for å kjøpe noen bedre bor. Litt ut på ettermiddagen kom jeg meg ut i garasjen, og nå fikk jeg av hodet på boltene.
Nå gikk det meste på skinner, og jeg fikk av tanken etter hvert.
Så var det denne beryktede luftfilterboksen til KTM da. Har jo hørt at den er bare noe drit, og hvis man ikke kjøper Rotweiler sitt sett til luftfilterboksen, vil hele motoren ta kvelden innen kort tid. Men her var det ikke mye drit som har kommet forbi luftfilteret. Og denne sykkelen er ikke kun asfaltkjørt. Selv om jeg har foretrukket 250’en på Grustur i øst, har jeg likevel foretrukket grusveier når jeg er ute med 1290’en også.
Så var det bare å demontere resten av luftfilterboksen.
Det var det jeg rakk i kveld. Nå er det på tide å begynne på legging av unger. Så får jeg heller fortsette i morgen.
Deretter bar det bort på Clas Ohlson for å kjøpe noen bedre bor. Litt ut på ettermiddagen kom jeg meg ut i garasjen, og nå fikk jeg av hodet på boltene.
Nå gikk det meste på skinner, og jeg fikk av tanken etter hvert.
Så var det denne beryktede luftfilterboksen til KTM da. Har jo hørt at den er bare noe drit, og hvis man ikke kjøper Rotweiler sitt sett til luftfilterboksen, vil hele motoren ta kvelden innen kort tid. Men her var det ikke mye drit som har kommet forbi luftfilteret. Og denne sykkelen er ikke kun asfaltkjørt. Selv om jeg har foretrukket 250’en på Grustur i øst, har jeg likevel foretrukket grusveier når jeg er ute med 1290’en også.
Så var det bare å demontere resten av luftfilterboksen.
Det var det jeg rakk i kveld. Nå er det på tide å begynne på legging av unger. Så får jeg heller fortsette i morgen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.