yosraz_80 wrote: ↑16 Jul 2021 12:57
intruder wrote: ↑16 Jul 2021 09:22
Hei yozras 80 , jeg er fra Brumunddal og kan trygr anbefale at du kan ta kontakt med Per Evensen som driver Hamar MCservice og har vært lidenskapelig opptatt av MC hele sitt liv .
Har vel vært hyperaktiv og arbeidet i årevis på MChuset Nydal og hatt eget verksted i flere år etterpå .
Har snakket med massevis MC-folk og aldri hørt et vondt ord om Pers arbeid i verkstedet og han er meget hyggelig på alle vis .
Har selv kjøpt MC i sommer som han har anbefalt og Yamaha Viragoen 750en min er 1994 modell , gått 30000 km og er karakterisert som et røverkjøp av mange old boys MCkarer og fagfolk .
Om du finner noe og skal øvelseskjøre har jeg lyst til å hjelpe deg underveis om du skaffer nødvendig utstyr for kommunikasjon og slikt.
Nærmer meg 70 men med nyinnoperert hjertestarter og godt humør er jeg fit for fight.......
Med vennlig hilsen Intruder-Endre !!
Hei og tusen takk for anbefalingen!
Egentlig er jeg bosatt på Furnes, men siden det ikke er verdens navle er det lettere for folk jeg kjenner å si at jeg er bosatt i Hamar
Jeg har vært i Brumunddal flere ganger og det er gøy å lese at du er derfra. Kan liksom plassere deg på kartet om du skjønner.
Utgangspunktet mitt er at jeg har kun syklet og kjørt personbil. Slikt sett blir det en helt ny opplevelse og erfaring å begynne med motorsykkel. Det blir av typen "Wow, hvordan starter jeg en motorsykkel" eller "Steike, den kjører!"
Men veien er lang og jeg har mye å lære underveis. Tok nettopp kontakt med aktuelle kjøreskoler i omegnen her og det er tydeligvis fullt slik at jeg er satt opp på venteliste. Men jeg fortviler ikke fordi teoriboken om MC er bestilt og på vei fra Adlibris
Jeg skal se nærmere på Hamar MC service og undersøke der. Samtidig takker jeg ja til tilbudet ditt om øvelseskjøring. Alltid bra å ha en læremester som kan veilede og dele sine erfaringer med novisene. Kan jeg komme tilbake til deg?
Kontakt Per du , gode råd er dyre men ikke på MCservice Hamar.....
og jo da , stiller meg til disposisjon som kjørekompis.....om du ikke kjører fra meg da !
Han er dessuten veldig ivrig på eldre sykler og i løpet av en liten halvtime eller så har du nok fått mange gode tips....
og rundt i vårt distrikt er det svært mange gammelsykkelentusiaster som garantert stiller opp med gode råd og tilbud...
Har i løpet av de 15 åra jeg har kjørt etter å ha holdt oppe noen år vært ute for et par småkræsj.....begge med bilister som ikke har sett meg...gjennom blindsona bak dørstolpen har vi på to hjul en tendens til å bli oversett...det har jeg selv erfart når jeg har kjørt bil !!
Bare hyggelig å hjelpe folk som spør , at du i tillegg virker som en opppegående hyggelig kar gjør ikke hyggen mindre for å si det sånn....
Skal sende deg en PM .... blir hyggelig å treffes....og vi har selvsagt sikkert flere felles kjente og sånn , nesten naboer jo...