Hei.
Har et problem med varmgang i variator som fører til at reima ryker etter kort tid. Oppsettet er:
BBK 52mm og 20mm carb. Gule fjærer bak(1500rpm) og 5g roller’s. Er også skiftet drev bake til 17/49(hvis jeg husker rett).
Etter 5-12 km i 60-65km/t er det så varmt i variator at det ikke går an å holde fingrene på variator(reima røk og skiftet den langs veien).
Er det noen som har noe godt tips på hvor jeg skal begynne å "feilsøke"
QMB139 GY6 Overheating
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: QMB139 GY6 Overheating
Beklager men jeg har 0 erfaring med variatorer...
men mulig den er satt opp med for "tung" gearing i forhold til hastighet? slik at dn ikke greier å justere skikkeleig men slurer på clutchsystem?
men mulig den er satt opp med for "tung" gearing i forhold til hastighet? slik at dn ikke greier å justere skikkeleig men slurer på clutchsystem?
Og hva er en QMB139 GY6 ?
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Google sier: en 50 kubikks motor for ATV/scooter, produsert i Kina.
https://www.scooterworks.com/50cc-4T-Co ... -P996.aspx
Takk for info, dette er nytt for undertegnede

Med hensyn til varm variator reim må jeg innrømme at erfaringsgrunnlaget er syltynt. Men om jeg skulle begynne å lete et sted ville jeg kokt videre på forslaget fra @mekkern om potensielt slakk reim som som kanskje kan slure litt. Reimen kan bli slakk ved at den strekker seg, selv om det er usannsynlig. Derimot, om fjærene i en (eller begge) av variatorene misser spensten vil de ikke greie å spenne reima. Likeledes er der jo en skive på hver aksling som sklir aksialt på akslingen. Om denne skiva går tregt på akslingen vil fjærene også slite med å spenne reima. (I den grad det er teknisk mulig. Kjenner ikke denne motorpakken)