OK, ja, det er kanskje en del japse-veterantreff, høytidelige og ikke rundt omkring. Må se å få kommet seg på noe sånt neste år, om man ikke skal stå på hue og skru de to fineste månedene..
Tekumseh's Blogg
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Planlegging av man-cave
Re: Tekumseh's blogg
Jeg har også et håp om å få bruke mer tid på kjøring enn på skruing neste sesong...
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Kompis Bjørn er blitt mer og mer innesluttet og folkesky med åra , bor avsides og besitter en Yamaha etellerannet rundt 150 hk rubdt 1980
helt allright...mangler skifte olje og filter
........................innesluttet og folkesky......i går var vi å Kawwasakitreff på Helgøya og måtte nesten tvinge ham inn i bilen igjen
...................................
ifølge skrytepaven klarte n 240 på E 6 før åpningeb tidlig 80 tall
..............................blir Gjøviktreff Rundkiosken
tell tårsda `n....hæinn gle seg visst
helt allright...mangler skifte olje og filter
........................innesluttet og folkesky......i går var vi å Kawwasakitreff på Helgøya og måtte nesten tvinge ham inn i bilen igjen
...................................
ifølge skrytepaven klarte n 240 på E 6 før åpningeb tidlig 80 tall
..............................blir Gjøviktreff Rundkiosken

Mange småjobber og feilsøking/eksperimentering. Skulle likt å vite hvor mange ganger tank og luftfilterboks har vært av. 3-4 ukers ventetid på omlegging/balansering hjalp heller ikke. Balansøren fikk først feil på maskinen og deretter på seg sjøl. Og hjulene var levert inn. Men det har vært et lærerikt år!
- intruder
Folk med cycler udi veteranalder virker være særs omgjengelige.....
ja MC-folk flest er vel nogenlunde normale å regne...

ja MC-folk flest er vel nogenlunde normale å regne...
- Tekumseh
OK, da tror jeg vi begge satser på en bedre sesong neste årDomino wrote: ↑23 Aug 2021 15:19 Mange småjobber og feilsøking/eksperimentering. Skulle likt å vite hvor mange ganger tank og luftfilterboks har vært av. 3-4 ukers ventetid på omlegging/balansering hjalp heller ikke. Balansøren fikk først feil på maskinen og deretter på seg sjøl. Og hjulene var levert inn. Men det har vært et lærerikt år!

Ja, neste sesong er målsettingen å kjøre mer enn jeg skrur!
- intruder
endeLarmen MK
neste sesong er min målsetting null skruing...75 % kjøring og 24 % morro.....
samt 1 % ølkjøp i Charlottenberg samt smattesmatte her på berget....
takk te n Rotmo
neste sesong er min målsetting null skruing...75 % kjøring og 24 % morro.....

samt 1 % ølkjøp i Charlottenberg samt smattesmatte her på berget....
takk te n Rotmo
- Tekumseh
Ja, vi får tro grensene åpnes for fullt neste sesong. Savner dagsturer til Åre jeg også.
24%moro og 75% kjøring var litt i overkant da, så mye moro skal man ikke ha. Man må huske å irritere seg over medtrafikanter, kø, dårlig asfalt, regn, kaldt, for varmt, sulten, dyr bensin, tissetrengt... Viktig å ikke kose seg for mye

Målsettinga her er også å kjøre noen søndagstourer og skru minst mulig. Og få tatt fagbrevet jeg holder på med, samt fortsette på husrestaureringa.
Men "Det e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!"
- Tekumseh
Her var det en annen SR500 til veldig OK pris: https://www.finn.no/230221443
- Tekumseh
Da er Triumphen jeg hadde, til salgs igjen: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=226432643
Her er det mye sykkel for penga om du liker å ligge lett foroverlent og kjøre på langtur. Fantastisk triple-motor med både bunndrag og HP. Savner motoren og pakkmulighetene, men ikke sittestillinga.
Her er det mye sykkel for penga om du liker å ligge lett foroverlent og kjøre på langtur. Fantastisk triple-motor med både bunndrag og HP. Savner motoren og pakkmulighetene, men ikke sittestillinga.
-
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Billig da...
Var det ikke noe mulighet å schimse opp styret litt da?
Selv planlegger jeg et par 30mm alu "spacere" på Ducati'n.
Var det ikke noe mulighet å schimse opp styret litt da?
Selv planlegger jeg et par 30mm alu "spacere" på Ducati'n.
- Tekumseh
Det er enormt mye sykkel for pengene.
Jeg bytta clip-ons, eller satte dit noe som heva styret 2,5 cm. Kosta et par lapper gjorde det også. Men det hjalp ca 10 % av det jeg forventa. Triumph Trophy pre 2000-mod blir nok alternativet om man skal ha triple-tourer igjen

- Tekumseh
Da har jeg nok en gang hatt en pit-stopp, uten å vite hvorfor.
Kledde meg godt, starta sykkelen, som stoppa mens jeg lukka garasjeporten. Så starta den ikke igjen - nok en gang gjennomvåt av svette og snytt for tur. Kicka flere ganger om dagen i 3 dager, og i kveld starta den plutselig igjen. Stoppa akkurat da jeg slo av choke'n, men starta igjen på 2:e kick.
Men uansett måtte jeg ofre kvelden på å bytte hjullager bak på bilen, det har rumla bak på høyresida som et herculesfly på 60 - 80 km/t. Ny spindel m/lager skulle koste 5000,- men jeg fant en fra en SX4 i Troms som kun hadde gåt 30.000 km ferdig i postkassa for 1750,- kr. Tok 2,5 timer, da det var rust og noen småproblemer, men prøvekjøringa etterpå gikk som en drøm. Rett lager, rett side - og Herculesen er borte igjen
Bød nettopp på denne, men nådde ikke opp til minstepris. Skal følge med utviklinga. https://www.jwcmotorcycles.com/-auktion ... aha-sr-500

Kledde meg godt, starta sykkelen, som stoppa mens jeg lukka garasjeporten. Så starta den ikke igjen - nok en gang gjennomvåt av svette og snytt for tur. Kicka flere ganger om dagen i 3 dager, og i kveld starta den plutselig igjen. Stoppa akkurat da jeg slo av choke'n, men starta igjen på 2:e kick.
Men uansett måtte jeg ofre kvelden på å bytte hjullager bak på bilen, det har rumla bak på høyresida som et herculesfly på 60 - 80 km/t. Ny spindel m/lager skulle koste 5000,- men jeg fant en fra en SX4 i Troms som kun hadde gåt 30.000 km ferdig i postkassa for 1750,- kr. Tok 2,5 timer, da det var rust og noen småproblemer, men prøvekjøringa etterpå gikk som en drøm. Rett lager, rett side - og Herculesen er borte igjen

Bød nettopp på denne, men nådde ikke opp til minstepris. Skal følge med utviklinga. https://www.jwcmotorcycles.com/-auktion ... aha-sr-500