OK, ja, det er kanskje en del japse-veterantreff, høytidelige og ikke rundt omkring. Må se å få kommet seg på noe sånt neste år, om man ikke skal stå på hue og skru de to fineste månedene..
Tekumseh's Blogg
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Planlegging av man-cave
Re: Tekumseh's blogg
Jeg har også et håp om å få bruke mer tid på kjøring enn på skruing neste sesong...
- intruder
- Posts: 4720
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Tekumseh's blogg
Kompis Bjørn er blitt mer og mer innesluttet og folkesky med åra , bor avsides og besitter en Yamaha etellerannet rundt 150 hk rubdt 1980
helt allright...mangler skifte olje og filter
........................innesluttet og folkesky......i går var vi å Kawwasakitreff på Helgøya og måtte nesten tvinge ham inn i bilen igjen
...................................
ifølge skrytepaven klarte n 240 på E 6 før åpningeb tidlig 80 tall
..............................blir Gjøviktreff Rundkiosken
tell tårsda `n....hæinn gle seg visst
helt allright...mangler skifte olje og filter
........................innesluttet og folkesky......i går var vi å Kawwasakitreff på Helgøya og måtte nesten tvinge ham inn i bilen igjen
...................................
ifølge skrytepaven klarte n 240 på E 6 før åpningeb tidlig 80 tall
..............................blir Gjøviktreff Rundkiosken


Re: Tekumseh's blogg
Mange småjobber og feilsøking/eksperimentering. Skulle likt å vite hvor mange ganger tank og luftfilterboks har vært av. 3-4 ukers ventetid på omlegging/balansering hjalp heller ikke. Balansøren fikk først feil på maskinen og deretter på seg sjøl. Og hjulene var levert inn. Men det har vært et lærerikt år!
- intruder
- Posts: 4720
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Tekumseh's blogg
Folk med cycler udi veteranalder virker være særs omgjengelige.....
ja MC-folk flest er vel nogenlunde normale å regne...

ja MC-folk flest er vel nogenlunde normale å regne...
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Tekumseh's blogg
OK, da tror jeg vi begge satser på en bedre sesong neste årDomino wrote: ↑23 Aug 2021 15:19 Mange småjobber og feilsøking/eksperimentering. Skulle likt å vite hvor mange ganger tank og luftfilterboks har vært av. 3-4 ukers ventetid på omlegging/balansering hjalp heller ikke. Balansøren fikk først feil på maskinen og deretter på seg sjøl. Og hjulene var levert inn. Men det har vært et lærerikt år!

Re: Tekumseh's blogg
Ja, neste sesong er målsettingen å kjøre mer enn jeg skrur!
- intruder
- Posts: 4720
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Tekumseh's blogg
endeLarmen MK
neste sesong er min målsetting null skruing...75 % kjøring og 24 % morro.....
samt 1 % ølkjøp i Charlottenberg samt smattesmatte her på berget....
takk te n Rotmo
neste sesong er min målsetting null skruing...75 % kjøring og 24 % morro.....

samt 1 % ølkjøp i Charlottenberg samt smattesmatte her på berget....
takk te n Rotmo
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Tekumseh's blogg
Ja, vi får tro grensene åpnes for fullt neste sesong. Savner dagsturer til Åre jeg også.
24%moro og 75% kjøring var litt i overkant da, så mye moro skal man ikke ha. Man må huske å irritere seg over medtrafikanter, kø, dårlig asfalt, regn, kaldt, for varmt, sulten, dyr bensin, tissetrengt... Viktig å ikke kose seg for mye

Målsettinga her er også å kjøre noen søndagstourer og skru minst mulig. Og få tatt fagbrevet jeg holder på med, samt fortsette på husrestaureringa.
Men "Det e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!"
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Tekumseh's blogg
Her var det en annen SR500 til veldig OK pris: https://www.finn.no/230221443
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Tekumseh's blogg
Da er Triumphen jeg hadde, til salgs igjen: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=226432643
Her er det mye sykkel for penga om du liker å ligge lett foroverlent og kjøre på langtur. Fantastisk triple-motor med både bunndrag og HP. Savner motoren og pakkmulighetene, men ikke sittestillinga.
Her er det mye sykkel for penga om du liker å ligge lett foroverlent og kjøre på langtur. Fantastisk triple-motor med både bunndrag og HP. Savner motoren og pakkmulighetene, men ikke sittestillinga.
-
- Posts: 657
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Re: Tekumseh's blogg
Billig da...
Var det ikke noe mulighet å schimse opp styret litt da?
Selv planlegger jeg et par 30mm alu "spacere" på Ducati'n.
Var det ikke noe mulighet å schimse opp styret litt da?
Selv planlegger jeg et par 30mm alu "spacere" på Ducati'n.
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Tekumseh's blogg
Det er enormt mye sykkel for pengene.
Jeg bytta clip-ons, eller satte dit noe som heva styret 2,5 cm. Kosta et par lapper gjorde det også. Men det hjalp ca 10 % av det jeg forventa. Triumph Trophy pre 2000-mod blir nok alternativet om man skal ha triple-tourer igjen

- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Tekumseh's blogg
Da har jeg nok en gang hatt en pit-stopp, uten å vite hvorfor.
Kledde meg godt, starta sykkelen, som stoppa mens jeg lukka garasjeporten. Så starta den ikke igjen - nok en gang gjennomvåt av svette og snytt for tur. Kicka flere ganger om dagen i 3 dager, og i kveld starta den plutselig igjen. Stoppa akkurat da jeg slo av choke'n, men starta igjen på 2:e kick.
Men uansett måtte jeg ofre kvelden på å bytte hjullager bak på bilen, det har rumla bak på høyresida som et herculesfly på 60 - 80 km/t. Ny spindel m/lager skulle koste 5000,- men jeg fant en fra en SX4 i Troms som kun hadde gåt 30.000 km ferdig i postkassa for 1750,- kr. Tok 2,5 timer, da det var rust og noen småproblemer, men prøvekjøringa etterpå gikk som en drøm. Rett lager, rett side - og Herculesen er borte igjen
Bød nettopp på denne, men nådde ikke opp til minstepris. Skal følge med utviklinga. https://www.jwcmotorcycles.com/-auktion ... aha-sr-500

Kledde meg godt, starta sykkelen, som stoppa mens jeg lukka garasjeporten. Så starta den ikke igjen - nok en gang gjennomvåt av svette og snytt for tur. Kicka flere ganger om dagen i 3 dager, og i kveld starta den plutselig igjen. Stoppa akkurat da jeg slo av choke'n, men starta igjen på 2:e kick.
Men uansett måtte jeg ofre kvelden på å bytte hjullager bak på bilen, det har rumla bak på høyresida som et herculesfly på 60 - 80 km/t. Ny spindel m/lager skulle koste 5000,- men jeg fant en fra en SX4 i Troms som kun hadde gåt 30.000 km ferdig i postkassa for 1750,- kr. Tok 2,5 timer, da det var rust og noen småproblemer, men prøvekjøringa etterpå gikk som en drøm. Rett lager, rett side - og Herculesen er borte igjen

Bød nettopp på denne, men nådde ikke opp til minstepris. Skal følge med utviklinga. https://www.jwcmotorcycles.com/-auktion ... aha-sr-500
