Kant1 wrote: ↑23 Oct 2021 10:30
Jeg føler for å gjenta meg selv.
Å kjøre MYE med 3-3,5 tonns henger bak en bil på 2-2,5 tonn... er ikke en god varig løsning.
Greit bilen er GODkjent for tung henger, det er ikke dermed sagt at den er upåvirket av slik bruk. Drivlinje og spesielt bremser vil få mye pryl, så endel vedlikehold må påregnes i den forbindelse.
Og skal du ut i mer agrare strøk med så tung henger kan du bare glemme å ha bil uten lavserie og sperr.
Gode råd fra egen læring

. Jeg bruker traktor og henger nå når jeg skal flytte maskina.
Fullt klar over det Kant1, men jeg har få, om ingen andre alternativer, som jeg vet om. Vedlikehold er jeg forberedt på. Jeg
tror også alle bilene jeg ser på har både lavserie, sperre og permanent 4x4. Åpen for forslag på alternative løsninger.
Planen er 1,8-2,5t graver til våren. På sikt kanskje noe større, men da må jeg uansett opp på C1 eller traktor for å få det med meg og nå i startfasen blir det litt for mye å sette seg inn i, og investeringen blir vesentlig høyere. Skulle tro traktorer var lagd av trevirke, slik som prisene er nå.
Kjøpte meg en 2015-modell E-golf i går, så har i det minste løst konebilutfordringa per nå, så da har jeg litt mer tid å finne det jeg trenger fram mot mars-april når jeg faktisk MÅ ha større bil. I vinter trenger jeg primært bare å komme meg fra A-B, og det funker XC60-en min supert til.
Skulle så gjerne hatt noe sånt!