Honda Dominator.Jonta wrote: ↑11 Jan 2022 15:15Hvilken sykkel er dette?Trondgv wrote: ↑17 Sep 2021 09:59 Kjøpte meg sykkel for 90 flasker med Underberger her om dagen..Mangler skilt da den ikke ble tollet inn i Norge, pga den ble kjøpt av en strandet tysker for mange år siden Har en del papirer, så jobber med å få etterdeklarert den, evnt bygge over på en norsk ramme med skilt. Sykkelen har i følge tidligere eier dårlig kompresjon og bør enten hones eller borres. Tipper jeg går for borring og høy komp stempel, disse syklene skal vist ha godt av det. Uansett blir ikke det før jeg vet om jeg får skilt på den. Sykkel starter og går, men har vært vinterkjørt. Lekker olje og mye rust, så den trenger en bra service før den er klar for vegen.
Planen er uansett en heftig ombygging mtp TET og grusveger. Bytte ut noe plastikk, fjerne en del unødvendig vekt, nye dempere, muligens rally tårn osv![]()
1239EDFC-9616-4C4E-B507-CDE417C2DACF.jpeg
Trondgv - Honda og nytt kjøretøy
Re: Trondgv - Nytt italiensk leketøy
- ashland
- U-Svingen
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Innen 6mnd

Skal si de ikke stresser for mye...
fun is not a straight line
Nei, de har god tid der borte. Hadde i utgangspunktet planer om å fikse opp i vinter, men det blir det nok ikke noe av. Vet jo aldri om jeg får papirer. Har også fått en som pulverlakkerer til nabo, så det passet egentlig fint med dette prosjektet.
Ringte til Tollvesenet i går. Hun som var saksbehandler nå kunne ikke forstå hvorfor saken min hadde fått avslag og hvorfor det i det hele tatt endte opp som klagesak. Sånn jeg forsto det skulle hun snakke med rette avdeling så ville nok dette løse seg i løpet av noen uker. Da er det kanskje håp for å få sykkelen opp å gå og få ut skilter, før bestillingen av deler til ombygging starter. 

- kvase
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
krysser fingra for en snarlig løsning da du har hatt en smålang vei med den
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Nå orket jeg ikke å vente lengre. Demontert plastikk, tank, eksos, bagasjestativ og div småting i dag. Forgasseren som var montert hører til en xl500, men den originale skal monteres. Jeg kommer nok til å demontere topp og sylinder en dag. Usikker på om jeg skal hone sylinder eller borre opp og få satt i litt større stempel. Tipper det blir siste valg 
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
På torsdag kom endelig nytt svar fra tollvesenet! Søknad om etterdeklarering er gått gjennom, må må jeg bare få svar fra neste divisjon som ordner papirer osv for meg. Så så fort slt der er på plass tipper jeg sylinder blir demontert og honet, så får jeg ordne elektrisk og div på sykkelen så den kam godkjennes hos SVV før jeg fikser den helt opp og trimmer den litt..
For noen uker siden skrudde jeg av litt bremser og skulle ta ut luftenippel på kalipperen fremme. Enklere sagt enn gjort. Merket fort at det ikke var sjans å få denne hel ut uten å varme, så den ble lagt varma opp og ned x antall ganger, jamaica olje, banket på osv en del før jeg prøvde å løsne den forsiktig. Gav etter til slutt. Hadde en flink sveiser der jeg jobba som prøvde å sveise på x antall muttere, men denne var som sveist fast. Så da ble det bestilt «ny» kalipper på ebay.
For noen uker siden skrudde jeg av litt bremser og skulle ta ut luftenippel på kalipperen fremme. Enklere sagt enn gjort. Merket fort at det ikke var sjans å få denne hel ut uten å varme, så den ble lagt varma opp og ned x antall ganger, jamaica olje, banket på osv en del før jeg prøvde å løsne den forsiktig. Gav etter til slutt. Hadde en flink sveiser der jeg jobba som prøvde å sveise på x antall muttere, men denne var som sveist fast. Så da ble det bestilt «ny» kalipper på ebay.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Hva slags sykkel
er det du driver og skrur på....forresten artig å følge med ! 
ææ...mener å huske at det er en Ducati....

ææ...mener å huske at det er en Ducati....
-
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Honda Dominator, Intruder. Sikkert en 650
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... or_00.html
Den Nissin front kalippern ser ut, mistenkelig lik den som sitter på min Cagiva Elefant...
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... or_00.html
Den Nissin front kalippern ser ut, mistenkelig lik den som sitter på min Cagiva Elefant...
Hadde Ducati før intruder, nå er det et vrak av en Honda Dominator..
Re: Trondgv - Honda og nytt kjøretøy
Ikke veldig mye som skjer med Dominatoren, eneste er at jeg har fått «ny» bremsecaliper og fått tollpapirene i hånda og betalt moms og toll. Har vært opptatt da jeg begynte i ny jobb offshore som ROV Pilot Trainee i mars. Har byttet en del jobb de siste årene, men ROV var utgangspunktet når jeg gikk automasjon. I tillegg er det i samme bedrift som jeg tok automatiker fagbrev.
Har også kjøpt meg nytt kjøretøy som kommer mot slutten av sommeren, men får nok ikke brukt den før 6 oktober. Vil tro jeg får litt mindre tid til mc kjøring heretter, men da får jeg god til til å få Dominatoren slik jeg vil ha den. Har planer om å fjerne x antall kilo vekt og en skikkelig ombygging for å lage en «rally light» sykkel av den
Bilde av nye gliset:
Har også kjøpt meg nytt kjøretøy som kommer mot slutten av sommeren, men får nok ikke brukt den før 6 oktober. Vil tro jeg får litt mindre tid til mc kjøring heretter, men da får jeg god til til å få Dominatoren slik jeg vil ha den. Har planer om å fjerne x antall kilo vekt og en skikkelig ombygging for å lage en «rally light» sykkel av den

Bilde av nye gliset:
- ojda
- Bamsefar
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Jøss!!!
Gratulerer med nytt kjøretøy, til dere begge
Det blir nok ikke oljeskift som blir det viktigste nå framover

Gratulerer med nytt kjøretøy, til dere begge
Det blir nok ikke oljeskift som blir det viktigste nå framover
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Palma
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
Wow, her er det investert i fremtiden ser det ut som. Investering for livet. Gratulerer masse med nytt kjøretøy og ny kommende sjef i husholdningen.

- ashland
- U-Svingen
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Blir en spennende tid i møte, gratulerer så mye til dere begge

fun is not a straight line