Dette bilde er fra Dovrefjell på vei hjem fra Molde hvor en kompis hente seg ut en splitter ny Kawasaki Ninja H2 SX SE Øvelsekjøring Randsfjorden rundt med yngste sønn
Hei på deg! Her i huset er det mange kjøresugende gutter så vi er med på turer når det byr seg! Vi Bor rett utenfor Hønefoss på et sted som heter Røyse vi da så Brumunddal er ikke lengre turen en at syklene akkurat rekker og bli lunketintruder wrote: ↑29 Nov 2022 14:49 Velkommen skal du være og kan love deg at her er det mange MC-kyndige som kan komme med gode tips !![]()
Selv parkerer jeg i boden,tar ut batteriet og er fit for fight til våren.Er fra Brumunddal...stedet Gud glemte og fanden forlot i sin tid,70 år gammel og kjører en Yamaha Virago 750 som blir 30 til sommeren og har gått ca 35000 km.
Håper det kan fikses et forumkaffetreff i Østlandsområdet på vårparten hvor du og sønnene dine kan delta om det passer !![]()
Kanskje på Lygnaseter eller noe ?![]()
Ja jeg sitter veldig godt på den og 40-50 mil er ingen problem på en dag og når den også har 150hk så er den i mine øyne ihvertfall ikke en sinke og den har godt med moment så da trenger man ikke og gire opp og ned hele tiden! Ja jeg koser meg på tur med gutta mine, men at jeg gikk fra en 05 Fazer med forgassere til en 06 Fazer med injection har ikke hjulpet på drivstoffutgifter da begge gutta er enige om at det får jeg ta meg av når vi er på turKant1 wrote: ↑29 Nov 2022 14:58 Kult, og velkommen hit.
Kjekt med nytt friskt blod som ikke er infisert med GSbasillen eller "mopedinfluensa"
FZ1 ja, det kjørte jeg litt selv, på midten av 2000tallet.
Min (dengang) nye svigerfar hadde en slik, og siden jeg selv bare hadde en 87 Yamaha XT 600 Tenere på den tida, fikk jeg ta med dama så mye jeg ville, siden han nesten ikke brukte sykkelen selv.
Likte FZ`n godt, fin sittestilling, og for meg, den gangen, var jo motoren en våt drøm. Men dessverre, svigerfar bytta den inn i en Fazer 600, og med det forsvant også kjøregleden for min del (600en er daff i forhold)
Også artig å se at du får med ungdommen på tur. Jeg hadde det like eins, for 10 år siden, når Jr skulle ta lettlappen, masse øvekjøring sammen, og det var en av de fineste periodene jeg har hatt. Å se utvikling og mestring hos den oppvoksende slekt er fantastisk, og den idag idag kjører vi turer sammen.
Nå har han min gamle Speed Triple 1050, 2014 model. En sykkel jeg angra på jeg bytta inn, men nå har vi den optimale løsningen, han har sykkel, og far kan nyte synet av familiejuvelen i Mancaven, iallefall offseason.
Håper du trives her![]()
Kjører mye mc igjennom Kongsberg da vi liker farte litt rundt om kring Notodden traktene på mc. Mange flotte mc veier nedi der
Ja, kjører mye MC i Telemark jeg og. Mange gode svingete veier i Telemark.Robert-FZ1 wrote: ↑29 Nov 2022 17:05Kjører mye mc igjennom Kongsberg da vi liker farte litt rundt om kring Notodden traktene på mc. Mange flotte mc veier nedi der![]()
Helt klart! Jeg og en kompis pleier og ta en lang helg vært år,hvor vi leier oss inn på et hotel fra Torsdag til Søndag også tar vi en dagstur Fredag og Lørdag på en ca 30 mil pr dag! Kjenner jeg gleder met til den turen i 2023 altJRO wrote: ↑29 Nov 2022 17:59Ja, kjører mye MC i Telemark jeg og. Mange gode svingete veier i Telemark.Robert-FZ1 wrote: ↑29 Nov 2022 17:05Kjører mye mc igjennom Kongsberg da vi liker farte litt rundt om kring Notodden traktene på mc. Mange flotte mc veier nedi der![]()
![]()
FJR er skikkelig touring sykkelBikeridr wrote: ↑29 Nov 2022 21:14 Hei og velkommen.
Endelig en som eier og kjører de eneste riktige merkene![]()
Selv har jeg en 2011 Yamaha FJR1300A og en 2019 Kawasaki Versys-X 300 Adventure.
Jeg har gjort utlending av meg og bor rett utenfor Riga i Latvia. Dog, det blir endel Norgesferier på meg. Tar ferga fra Riga til Stockholm og kjører litt småveier vestover til gamlelandet på tur.
Blir ny Norgestur til sensommeren når @Palma arrangerer Grustur i Øst (som blir veldig langt vest for meg). Da blir det småkubikker som får æren av å pløye svenske skogsveier på turen over![]()