Mens vi venter på å få igjen deler fra pulverlakk og galvanisering så er der litt andre deler som trenger litt oppmerksomhet.
Har vurdert litt frem og tilbake hva jeg skulle gjøre med toppdekslene til motoren, de har tydeligvis vert gjort noe med før og jeg var litt usikker på hva som var riktig behandling.
20230220_204051.jpg
Det enkleste hadde vert å fått sandblåst på jobben til svogeren min, men av ukjent grunn var jeg litt skeptisk til dette, muligens fordi det er en del av motoren og ikke bare en tilfeldig støttedel på rammen.
Pusset litt lett over med en stålbørste for å få vekk litt lakk og syntes jeg kunne se noe blankt under lakken. Fargen som var på toppen var tydelig nyere enn resten av sykkelen, men passet liksom litt inn. Men kunne det samtidig være at sykkelen fra fabrikk var levert med krommede toppdeksel på motor? Der er jo litt andre deler som er krommet på sykkelen så det er ikke helt utenkelig.
La fra meg stålbørsten og fant frem maligsfjerner, smurte forsiktig på og lot det virke. Litt etter litt forsvant det gammel lakk og mer og mer skjoldete blank overflate kom frem.
20230221_204847.jpg
Så var det frem med dremel, autosol og tålmodighet...
Noen timer og mye finpussing og polering senere ser det slik ut:
20230221_205636.jpg
Fremdeles ikke helt bra og fremdeles har jeg kun pusset greit på den ene av to topper.
En del av meg er veldig fornøyd med at jeg faktisk har fått en grei krom finish på en over 40 år gammel topp som har vert lakkert over minst en gang. Samtidig er det en del av meg som tenker at på et eller annet tidspunkt så vil det dukke opp noe på den andre toppen som gjør at det er håpløst å få den fin og jeg må bare slipe ned nok til å lakke over igjen. Men det gjenstår å se

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.