Vurderer og utvide stallen med en 600 "racing" sykkel her. Alle vet jo at formelen for antall sykkler er X+1 så noe mer må jo hjem. Skal primært brukes på noen baner i nærheten for å øke ferdigheter litt.
Orker ikke drive og bytte dekk på GS'en å enduro syklene for å kjøre på bane
Driver og ser på type Honda CBR, Kawasaki Ninja og Yamaha R6. Eldre og godt brukte, ser du for jo sykkler ned i 30000 klassen nå. Så skal vær noe billig morro.
Er litt utenfor det segmentet jeg normalt holder på med, så håper noen kloke hoder her har noen erfaringer å tanker om hva som kan vær et greit kjøp
Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Re: Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Kawasaki ZZR600 ville vært mitt valg. Neida, jeg er ikke upartisk.
Re: Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Prøvde 2007 mod CBR 600 RR da den var ny. Utrolig artig sykkel. Føler den vs en 98 modell utgjorde mye utvikling i ytelse på den tia. Så personlig hadde jeg ikke siktet mye eldre enn 07. Men om det er Honda, Kawa, Suzuki el Yamaha tror jeg går ut nogelunde likt. Men husker også Kawazaki i 636 utgaven fikk mye positiv omtale.
Re: Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Banesykkel eller registrert? R6 fra 08 og opp, evt ca tilsvarende CBR er knallbra til bane.
- Tekumseh
- Posts: 2075
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Enorm forskjell i sittestilling fra de andre du har, men noe er vel overførbart likevel.
Selv har jeg kun hatt en 600, en Honda Hornet (CB600FA7) fra 2007, som hadde så å si samme motor som CBR, og i tillegg en bedre sittestilling. Men det var på vei, ikke bane.
Vet ikke noe om kvaliteten på de, men Triumph TT600 fra rundt milleniumsskiftet ser spennende ut. Ellers er vel de klassiske japsene du nevner gode alternativer ja.
Selv har jeg kun hatt en 600, en Honda Hornet (CB600FA7) fra 2007, som hadde så å si samme motor som CBR, og i tillegg en bedre sittestilling. Men det var på vei, ikke bane.
Vet ikke noe om kvaliteten på de, men Triumph TT600 fra rundt milleniumsskiftet ser spennende ut. Ellers er vel de klassiske japsene du nevner gode alternativer ja.
Re: Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Blir en registrert, som kan brukes på bane innimellom når det passer. Ikke primært asfalt jeg trakter mest etter, men alltid kjekt og prøve noe nytt
Hadde en ER6F for 5-6 år siden, så er ikke helt ukjent. Kan jo ikke sammenligne det med det jeg har nå, men det er jo ikke meningen heller
Er mest ute etter om det er noen modeller som har mindre feil og tull enn andre. Letter jo etter mest "bang for buck's" her, om det gir noe mening
Hadde en ER6F for 5-6 år siden, så er ikke helt ukjent. Kan jo ikke sammenligne det med det jeg har nå, men det er jo ikke meningen heller
Er mest ute etter om det er noen modeller som har mindre feil og tull enn andre. Letter jo etter mest "bang for buck's" her, om det gir noe mening
Re: Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Aprilia RSV Mille bruker å være bra bang for bucks. Greit med litt motor hvis du skal kjøre på gate, og de funker helt greit på bane. 600 til gatebruk blir travelt synes jeg, og drevingen som egner seg til banenkjøring blir i alle fall travel. Hvis 600 er et must kan jeg anbefale GSX-R 600 fra 2006 og nyere. Lettkjørt og rask sykkel. R6 fikk innsprøytning i -03 og kom som ny modell i -05. De har alltid vært veldig populære i norsk RR . Samme med CBR 600 RR. ZX6R kom vel i ny og "kvassere" utgave i -03.
Av de fire japanske tror jeg utstyret som følger med, servicehistorikken, tilstanden og prisen teller mer enn akkurat hvilket merke det er. Kjøp den du liker best
Eller, kjøp en RSV Mille. Prisområdet er stort sett det samme, men motoren er mye bedre egnet til gatebruk. Med skiltsykkel på bane er det stort sett den flinkeste/tøffeste/dummeste sjåføren som kjører fortest, sykkelen har mindre å si.
Av de fire japanske tror jeg utstyret som følger med, servicehistorikken, tilstanden og prisen teller mer enn akkurat hvilket merke det er. Kjøp den du liker best
Eller, kjøp en RSV Mille. Prisområdet er stort sett det samme, men motoren er mye bedre egnet til gatebruk. Med skiltsykkel på bane er det stort sett den flinkeste/tøffeste/dummeste sjåføren som kjører fortest, sykkelen har mindre å si.
- kvase
- Posts: 4050
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Hjelp til "Ny" brukt sykkel i 600 kubikk klassen.
Har ikke gie på slike mc er men så denne
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... gMtBTor6RI
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... gMtBTor6RI
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab