LItt rart spørsmål siden syklene er så ulike, men jeg lurer altså på om jeg skal kjøpe meg en Yamaha MT-09 SP (2021 eller nyere) eller en Fantic Caballero 500... Jeg er 50 år og har ikke kjørt tung sykkel på 15 år. Hadde endel sykler og kilometer under hekken i 20/30-årene Den gang da kjørte jeg Gsxr-600 og DRZ400. Crosseren ble utelukkende brukt på bane, men også gsx'en fikk litt banetid.
Som det går frem av alternativene er jeg ute etter en motorsykkel som er morsomt å kjøre (og at jeg ikke gjør barna pappaløs). Det kommer til å bli noe pendling til og fra Oslo Sentrum, men jeg er altså først og fremst ute etter en sykkel som bringer frem smilet. Lurer derfor på om dere tror en 1) Caballero 500 blir kjedelig i lengden og 2) hvor "farlig" det er å kjøre en MT-09 -> Altså hvor mye må man vri på høyrehånden for at den blir morsom å kjøre..og hvor mye den inviterer til pådrag. Var altfor glad i fart som yngre, men håper jeg har noe mer disiplin idag..

Generelle tips og spesielt spesifikke betraktninger fra dere med erfaring fra syklene nevnt overfor tas imot med takk.