Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Yohoo! 4 uker sommerferie!

Sender en skål til alle mine forumvenner. Og evt. «fiender» :)
IMG_0961.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4293
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by intruder »

God ferie Bjerkiz og regner det som en selvfølge at du holder oss orientert om hvor du farter.I dag kjørte jeg en tur i godværet med vanlig olabukse,vanlig treningsjakke med endeLarmenvesten utapå samt selvsagt hjelm og MC-støvler.
Godt med skikkelig vind i " serken " innimellom \:D/
Lurer litt på å kjøpe ei ryggskinne...bruker du det ? :-k
User avatar
JRO
Posts: 1297
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by JRO »

Bjerknez wrote: 23 Jun 2023 17:35 Yohoo! 4 uker sommerferie!

Sender en skål til alle mine forumvenner. Og evt. «fiender» :)
God ferie, kos deg med litt øl i det fine været. :thumleft =D> \:D/
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

intruder wrote: 23 Jun 2023 22:04 God ferie Bjerkiz og regner det som en selvfølge at du holder oss orientert om hvor du farter.I dag kjørte jeg en tur i godværet med vanlig olabukse,vanlig treningsjakke med endeLarmenvesten utapå samt selvsagt hjelm og MC-støvler.
Godt med skikkelig vind i " serken " innimellom \:D/
Lurer litt på å kjøpe ei ryggskinne...bruker du det ? :-k
Nei ryggskinne bruker jeg ikke. Jeg hadde en ryggskinne i Klim jakka jeg hadde, men ikke noe annet. Med tanke på problemene med min rygg så skulle jeg kanskje hatt noe som stivet opp litt der.... kanskje... ?
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

JRO wrote: 23 Jun 2023 23:02
Bjerknez wrote: 23 Jun 2023 17:35 Yohoo! 4 uker sommerferie!

Sender en skål til alle mine forumvenner. Og evt. «fiender» :)
God ferie, kos deg med litt øl i det fine været. :thumleft =D> \:D/
Takk for det JRO 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by mekkern »

Prøv en skikkelig ryggskinne med "nyrebelte" dette støtter ryggen skikkelig.Litt fuzz å ta på men behagelig når turen er mer enn til butikken.

Kos deg på ferie og tur og ta en ØL på kvelden. :thumleft
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

mekkern wrote: 24 Jun 2023 09:34 Prøv en skikkelig ryggskinne med "nyrebelte" dette støtter ryggen skikkelig.Litt fuzz å ta på men behagelig når turen er mer enn til butikken.

Kos deg på ferie og tur og ta en ØL på kvelden. :thumleft
Jeg skal faktisk vurdere det mekkern. Noen spesiell ryggskinne du vil anbefale? En som er behagelig å ha på?
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by mekkern »

Det finnes en dullion typer -men liker selv de som er litt stive så de støtter mer ,men alle gir støtte.

eksempel på lett og fleksibel<.
https://toppfritid.no/WebPages/Produkt/ ... ID=1000005
eller:
https://www.motorspeed.no/scott/271929- ... -nyrebelte

Finnes mange rimeligere og mer som skilpaddeskall men disse liker jeg ikke så godt da de blir ofte noe vel stive og klamme-men til støtte der er de greie.

Men AGM har sikkert et par typer du kan sjekke.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Skal se om jeg får prøvd en hos AGM om ikke så lenge.

Jeg foretrekker nok en som er litt stiv og som kan strammes godt for min del... tror jeg.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9148
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by ojda »

Har kjørt mc i en mannsalder, og aldrig eid en løs ryggskinne 🤐
Men jakkene mine har nesten alltid hatt en av varierende kvalitet.
Tanken er at det er bedre å ha en halvgod jeg bruker, enn en supersikker som ligger på hylla hjemme 🤔

Derimot har jeg ett nyrebelte i neoprenegummi med welcrolås som jeg har brukt når korsryggen har slått seg vrang. Den har vært til stor hjelp 👍
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by mekkern »

ojda wrote: 24 Jun 2023 13:21 Har kjørt mc i en mannsalder, og aldrig eid en løs ryggskinne 🤐
Men jakkene mine har nesten alltid hatt en av varierende kvalitet.
Tanken er at det er bedre å ha en halvgod jeg bruker, enn en supersikker som ligger på hylla hjemme 🤔

Derimot har jeg ett nyrebelte i neoprenegummi med welcrolås som jeg har brukt når korsryggen har slått seg vrang. Den har vært til stor hjelp 👍
Helt enig i den-derfor har jeg montert en semistiv ryggskinne i "kevlarskjorta" med borrelås så den sitter fast-denne har da ikke plass til noen bra i "lomma"
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

ojda wrote: 24 Jun 2023 13:21 Har kjørt mc i en mannsalder, og aldrig eid en løs ryggskinne 🤐
Men jakkene mine har nesten alltid hatt en av varierende kvalitet.
Tanken er at det er bedre å ha en halvgod jeg bruker, enn en supersikker som ligger på hylla hjemme 🤔

Derimot har jeg ett nyrebelte i neoprenegummi med welcrolås som jeg har brukt når korsryggen har slått seg vrang. Den har vært til stor hjelp 👍
Jeg har også problemer med korsryggen. Prolaps i L2 og L5. Kanskje et nyrebelte som stiver opp litt kan hjelpe? Om ikke annet så kanskje den hjelper samt avlaster ryggen? Har du noen linker til gode nyrebelter?
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9148
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by ojda »

Kjøpte mitt på en tur forbi louis i D.
Ta deg en tur innom vår venn Alf' og forklar hvorfor du vil ha nyrebelte, så er de nok hjelpsomme tenker jeg 😇
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Ja, jeg skal forhøre meg litt rundt :thumleft

-----

Tenker forøvrig jeg legger avgårde på årets tur førstkommende fredag. Jeg kjenner jeg gleder meg bra nå. Må bare få koordinert turen med en annen som jeg skal møte i Sverige som skal bli med på deler av ruten. Hovedplanen er at vi møtes i Mora i Sverige. Siden han bor i Bartebyen så ligger Mora ganske midt i mellom Fredrikstad og Trondheim med tanke på kjørelengde for begge.

Hvor turen går derfra er det ingen som vet. Vi ser ann vær og føre hver dag og legger opp ruten deretter :)
User avatar
RuneMC
Posts: 2037
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Bjerknez' sin sommerlogg | Triumph Rocket III GT

Post by RuneMC »

God ferie

Kjøreskolelæreren overbeviste meg om separat ryggskinne...

D3O er vel et high-tech materiale som skal vel være mykt til vanlig og blir hardt ved anslag (type slå på det med hammer så stivner det som et beskyttende skall) - men blir selvfølgelig varmere med ryggskinne og innlegg i jakke er bedre enn ingenting.
Post Reply