MC-støvler til dame med store legger

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

MC-støvler til dame med store legger

Post by Tosk »

Hællæ! Lenge siden!

Anyway, jeg var å handla kjøreutstyr med ugla i går og endte opp med alt utenom støvler/sko. Hun har tidligere vært ganske stor i hele kroppen, og har fortsatt ganske store legger(blir sterk av å bære, si).

Vi var på AGM og prøvde et par-tre forskjellige støvler/sko, men prisen ble fort kanskje hakket over det hun skulle ønske. Han som hjalp oss der hadde et forslag til noen Oxford-damestøvler som pleide å fungere for folk med større legger, men de var akkurat i knappeste laget de også. Et alternativ er herrestøvler, men vet ikke om det hjelper så mye når man er ned i størrelse 38-39.

Det mest nærliggende akkurat nå er å gå for lave sko isteden, men jeg tenker jo at det er bedre beskyttelse både mot vær og vind, og ved uhell, med støvler. Så det jeg lurer på er om noen har noen tips til støvler som kan fungere? Eller skal vi bare gå for sko-typer frem til leggene har blitt med på nedskaleringen?

Hun skal forøvrig bare sitte bakpå enn så lenge, men tenker at jeg klarer å lure henne til å ta lappen etterhvert om det faller i smak \:D/
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: MC-støvler til dame med store legger

Post by Bjerknez »

Halla! Det var lenge siden :)

Hvor store legger snakker vi da? Snakker vi låra rett i skoa, eller bare generelt store legger?

Jeg er nok ikke mye til hjelp her, men min erfaring er vertfall at TCX støvlene jeg har er bredere med tanke på føttene. Hvordan den er i forhold til andre støvler når det kommer til leggområdet kan jeg nok ikke svare på desverre.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: MC-støvler til dame med store legger

Post by Tosk »

Bjerknez wrote: 27 Jul 2023 15:10 Halla! Det var lenge siden :)

Hvor store legger snakker vi da? Snakker vi låra rett i skoa, eller bare generelt store legger?

Jeg er nok ikke mye til hjelp her, men min erfaring er vertfall at TCX støvlene jeg har er bredere med tanke på føttene. Hvordan den er i forhold til andre støvler når det kommer til leggområdet kan jeg nok ikke svare på desverre.
Det er vel faktisk kanskje ikke så langt unna en slank person sine lår rett i skoa :-k tipper det er noe rundt samme diameter som rundt leggmusklene mine, bare at jeg bruker 47-48 i sko :lol: burde vel dra og få testa litt flere herremodeller i små størrelser bare for å se om det er noe til hjelp.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: MC-støvler til dame med store legger

Post by Bjerknez »

Ellers så kan jo kanskje en skomaker trikse litt?
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: MC-støvler til dame med store legger

Post by Tosk »

Bjerknez wrote: 27 Jul 2023 15:41 Ellers så kan jo kanskje en skomaker trikse litt?
Det er også en potensiell løsning kanskje. Spørs hvor mye det er verdt å legge i det, da det ikke kommer til å være sånn for alltid. Det er begrensa hvor mye vi får kjørt i år pga. andre typer reiser fremover, så skal ikke putte alt for mange kroner i det da jeg vil anta at allerede neste år er "problemet" en del mindre.
Post Reply