Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Men for all del en flott sykkel. Skulle jegbhatt en nakensykkel hadde den vært en sterk kandidat. :) ikke mye trekke på den sykkelen :)

Men stussen hadde jeg ryddet opp i sporenstreks hvis jeg hadde kjøpt en slik? :shock:
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

I går oppdaterte jeg denne "Power Bank Stay Awake" controlleren hvor jeg la til USB kontakter på begge sider slik at man slipper og lodde ledninger selv til kretskortet.

Neste plan er nå å lage en boks for å kapsle inn denne... :)
1.png
2.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Btw... fikk jo et nytt sett med nøkler i går hvor jeg også fikk en ny trådløs nøkkel da den gamle hanglet litt da den mistet kontakten med sykkelen. Grunnen til dette fant jeg vel egentlig selv og det var fordi den fjærbelastede mekanismen under batteriet ikke presset hardt nok ned mot kontaktene på kretskortet som forøvrig ikke var loddet.

Så det var nok ikke kontakten mellom batteriet og denne fjærbelastede saken som var problemet, men kontakten mellom den fjærbelastede saken og kretskortet. For alt dunket når jeg la mellom papirbiter.

Den nye nøkkelen fungerer vertfall så langt uten noe mellomlegg av papir så får vi se hvordan den holder seg på sikt. Jeg har dog enda ikke åpnet å sett om det er noe forskjell inni enda. Skal ta en titt på det i helgen.

Jeg blir overrasket hvis jeg ser noen åpenbar forskjell egentlig...

Men jeg hadde blitt glad hvis disse kontaktpunktene var loddet :) Noe dem neppe har gjort...
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Det gikk jo slik det måtte gå detta...

Elegoo Mars 3 Pro + Mercury Plus V2 Washer er bestillt 8)

Nå mangler jeg bare å velge riktig resin. Jeg ser disse elektronikk boksene man får kjøpt rundt om er laget i ABS (stort sett) å siden det er stort sett der jeg starter, så velger jeg en "ABS-like" resin i fargen sort/grå etc.

Så nå må jeg rydde plass i furtebua 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4570
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bikeridr »

Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 06:25 Elegoo Mars 3 Pro + Mercury Plus V2 Washer er bestillt 8)
Gratulerer :)
Du vet, første skuddet er gratis. Så koster det en hundings mer for hver gang (Fritt etter Beranek) :D

Gleder meg til å se hvilke erfaringer du gjør.
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Takk for det :)

Men jeg aner ikke hvilken resin jeg skal velge. Den "ABS-like" resin'en er utsolgt for EU på Elegoo sine sider.

Andre merker har jo egne navnt og betegnelser så jeg er litt i villrede.

Poenget er altså at jeg skal ha en resin for å printe bokser med lokk (i førsteomgang vertfall). Konsentrerer meg om dette først.

Ut fra hva jeg har lest, så kan man ikke sammenligne resin med filament med tanke på type....?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4570
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bikeridr »

Nei, der er jeg blank.
Jeg har ikke satt meg inn i resin-typer, da jeg, som sagt, ikke har sett hverken behov eller interesse for slikt.

Og så har du slike som han nederlenderen her, som synes det er helt greit å printe resin med en fdm printer. (Good luck å prøve andre veien) :)
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Hehe, tror jeg først må klare å få printet ut en firkantet boks som ser bra ut, før jeg begynner å eksperimentere med all slags ting :)

Tror jeg må ta dette med "Baby steps"-metoden.

Så får jeg vel bygge meg egne erfaringer med resin typer etc. Men så langt klarer jeg ikke se noen annen nytteverdi for min del enn å lage slike custom bokser. Det jeg printer skal jo også lages i Fusion 360 og jeg er ikke akkurat noen ekspert der heller.

Jeg forstår greia og klarer omsider og få sammen en boks i Fusion etc. men avanserte former etc. tar mer tid og krever mer erfaring :)
JoeHugin
Posts: 182
Joined: 25 Aug 2022 13:13
MC: 1997 Suzuki Bandit 1200

X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by JoeHugin »

Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 02:33 Men for all del en flott sykkel. Skulle jegbhatt en nakensykkel hadde den vært en sterk kandidat. :) ikke mye trekke på den sykkelen :)

Men stussen hadde jeg ryddet opp i sporenstreks hvis jeg hadde kjøpt en slik? :shock:
Jeg syns lykta og fronten på de Triumphene ser veldig "Ptheven" ut, nesten så det ser ut som noen har tatt en R-sykkel og kastet kåpa, latt lampene sitte igjen :-s
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

JoeHugin wrote: 11 Aug 2023 09:30
Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 02:33 Men for all del en flott sykkel. Skulle jegbhatt en nakensykkel hadde den vært en sterk kandidat. :) ikke mye trekke på den sykkelen :)

Men stussen hadde jeg ryddet opp i sporenstreks hvis jeg hadde kjøpt en slik? :shock:
Jeg syns lykta og fronten på de Triumphene ser veldig "Ptheven" ut, nesten så det ser ut som noen har tatt en R-sykkel og kastet kåpa, latt lampene sitte igjen :-s
Hahaha :lol: :lol:

Smak og behag... jeg synes syklene ser penere ut uten all den plasten jeg da.

Men prøv og ta av kåpa på en sykkel å still den ved siden av en Triumph så tenker jeg Triumph vinner estetisk :lol:
JoeHugin
Posts: 182
Joined: 25 Aug 2022 13:13
MC: 1997 Suzuki Bandit 1200

X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by JoeHugin »

Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 07:07 Hehe, tror jeg først må klare å få printet ut en firkantet boks som ser bra ut, før jeg begynner å eksperimentere med all slags ting :)

Tror jeg må ta dette med "Baby steps"-metoden.

Så får jeg vel bygge meg egne erfaringer med resin typer etc. Men så langt klarer jeg ikke se noen annen nytteverdi for min del enn å lage slike custom bokser. Det jeg printer skal jo også lages i Fusion 360 og jeg er ikke akkurat noen ekspert der heller.

Jeg forstår greia og klarer omsider og få sammen en boks i Fusion etc. men avanserte former etc. tar mer tid og krever mer erfaring :)
Har noe erfaring med Fusion, har mange timer selvlæring med youtube, lesing, prøving og feiling. Kan sikkert svare på noe spørsmål om du treffer noen hindringer 🙂

Når det gjelder resin, kjøp det billigste (av ok kvalitet) du finner for å teste, det kommer til å være litt prøving og feiling.

Og hver gang du bytter resin må du (bør du) kalibrere maskinen til resinet. Som f.eks lystid, for å få dimensjonelt nøyaktige printer.

Lykke til, morsomt kaninhull du roter deg borti nå 8)
JoeHugin
Posts: 182
Joined: 25 Aug 2022 13:13
MC: 1997 Suzuki Bandit 1200

X - 2007 BMW G650 XCountry
X - 2000 Suzuki TS

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by JoeHugin »

Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 09:33
JoeHugin wrote: 11 Aug 2023 09:30
Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 02:33 Men for all del en flott sykkel. Skulle jegbhatt en nakensykkel hadde den vært en sterk kandidat. :) ikke mye trekke på den sykkelen :)

Men stussen hadde jeg ryddet opp i sporenstreks hvis jeg hadde kjøpt en slik? :shock:
Jeg syns lykta og fronten på de Triumphene ser veldig "Ptheven" ut, nesten så det ser ut som noen har tatt en R-sykkel og kastet kåpa, latt lampene sitte igjen :-s
Hahaha :lol: :lol:

Smak og behag... jeg synes syklene ser penere ut uten all den plasten jeg da.

Men prøv og ta av kåpa på en sykkel å still den ved siden av en Triumph så tenker jeg Triumph vinner estetisk :lol:
Ja, R-sykkel er "fett", men naken sykkel er jo det peneste. Jeg liker jo å se det mekaniske, ikke bare det aerodynamiske på sykler.

Også er det kult at ikke alle ser like ut, så det er et poeng i favør Triumph.

Trodde forøvrig jeg så deg i går, var på AGM og det rullet inn en Rocket der, men viste seg at det var en testsykkel 😅
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

JoeHugin wrote: 11 Aug 2023 09:38
Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 09:33
JoeHugin wrote: 11 Aug 2023 09:30

Jeg syns lykta og fronten på de Triumphene ser veldig "Ptheven" ut, nesten så det ser ut som noen har tatt en R-sykkel og kastet kåpa, latt lampene sitte igjen :-s
Hahaha :lol: :lol:

Smak og behag... jeg synes syklene ser penere ut uten all den plasten jeg da.

Men prøv og ta av kåpa på en sykkel å still den ved siden av en Triumph så tenker jeg Triumph vinner estetisk :lol:
Ja, R-sykkel er "fett", men naken sykkel er jo det peneste. Jeg liker jo å se det mekaniske, ikke bare det aerodynamiske på sykler.

Også er det kult at ikke alle ser like ut, så det er et poeng i favør Triumph.

Trodde forøvrig jeg så deg i går, var på AGM og det rullet inn en Rocket der, men viste seg at det var en testsykkel 😅
Enig. Jeg er ikke så glad i all den plasten. En fin og enkel måte for produsenter og skjule skavanker på :)

Jeg var på Graarud i går og jeg så en testsykkel der med sidevesker. Dem har egentlig ganske mange Rocket'er hos AGM...

Jeg snakket også med en knippe mennesker der. Om det var deg aner jeg ikke. vet jo ikke åssen du ser ut jeg. :lol:
Ser sikkert ikke ut si... :lol:
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

JoeHugin wrote: 11 Aug 2023 09:35
Bjerknez wrote: 11 Aug 2023 07:07 Hehe, tror jeg først må klare å få printet ut en firkantet boks som ser bra ut, før jeg begynner å eksperimentere med all slags ting :)

Tror jeg må ta dette med "Baby steps"-metoden.

Så får jeg vel bygge meg egne erfaringer med resin typer etc. Men så langt klarer jeg ikke se noen annen nytteverdi for min del enn å lage slike custom bokser. Det jeg printer skal jo også lages i Fusion 360 og jeg er ikke akkurat noen ekspert der heller.

Jeg forstår greia og klarer omsider og få sammen en boks i Fusion etc. men avanserte former etc. tar mer tid og krever mer erfaring :)
Har noe erfaring med Fusion, har mange timer selvlæring med youtube, lesing, prøving og feiling. Kan sikkert svare på noe spørsmål om du treffer noen hindringer 🙂

Når det gjelder resin, kjøp det billigste (av ok kvalitet) du finner for å teste, det kommer til å være litt prøving og feiling.

Og hver gang du bytter resin må du (bør du) kalibrere maskinen til resinet. Som f.eks lystid, for å få dimensjonelt nøyaktige printer.

Lykke til, morsomt kaninhull du roter deg borti nå 8)
Joda, jeg har litt erfaring med Fusion. Har laget litt forskjellig, men jeg bruker gjerne 2 timer på noe en proff bruker 5 minutter på. Jeg skjønner greia, men er som sagt på nybegynnerstadiget enda.

Har sett mange av videoen til Lars Christensen på Youtube. :)
User avatar
Bjerknez
Posts: 901
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Bjerknez' logg | Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

Jaja, til helgen braker det løs her i Fredrikstad. Musikken jeg hørte på når jeg var ung og dum og hadde det mye gøy ankommer stortorvet i Fredrikstad. Nemlig "We Love the 90's" konsert med mange "kjente" 90 talls artister som spiller opp til fest.

Selvsagt har jeg kostet på meg VIP billett til intet mindre enn 1.400 norske riksdaler. Da er jeg sikret plass i barområdet, under tak samt sitteplass. Jeg får også bli med på "Afterparty" etc.

Så det skal bli gøy 8)
Post Reply