Blinklys funker ikke

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Greverud
MC: Har en Peugeot speedfight 4

Blinklys funker ikke

Post by Greverud »

Hei har en Peugeot speedfight 4, sliter med blinklysene, høyre lys funker innimellom men venstre funker ikke i det hele tatt. Vet noen om noe som kan hjelpe?
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Re: Blinklys funker ikke

Post by Tekumseh »

Hei :-)

Her skulle man vel feilsøkt med å måle om strømmen kommer fram eller ikke - kan være mange ting:
- Ledningsbrudd?
- Feil på blinklysbryter?
- Lyspærerne holder på å ryke?
- Lyspærene står løst i sokkelen?
- Blinklysreleet holder på å ryke
- LED-pærer byttet ut med glødepærer så releet ikke får nok motstand?
- Kortslutta batteri som gjør at den ikke får nok strøm? (Kan ses bort fra hvis du har greit lys/langlys når den er i gang, eller at den startes med startknapp og ikke kick.)
Greverud
MC: Har en Peugeot speedfight 4

Post by Greverud »

Takk skal du ha for svar. Virker som du kan litt mer en meg, kickstart funker men ikke alltid el starten må ofte bruke mange forsøk eller funker ikke men hører den lager lyd, kan det og blinklysene henge sammen? Nær og fjernlys funker helt fint
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Greverud wrote: 15 Jul 2024 16:23 Takk skal du ha for svar. Virker som du kan litt mer en meg, kickstart funker men ikke alltid el starten må ofte bruke mange forsøk eller funker ikke men hører den lager lyd, kan det og blinklysene henge sammen? Nær og fjernlys funker helt fint
OK :-) Jeg tenkte om batteriet er kortslutta og ikke tar lading. Da får man for lite strøm ut, og blinklys kan slutte å virke. Men da er også batteriet for svakt til å dra starteren rundt, og lys vil lyse svakt. Men da er det ikke det.

Det er ikke byttet f.eks fra vanlige glødepærer til LED-pærer? For da får releet for lite motstand og kan slutte å virke - og kan bli ødelagt.

Er pærene av rett type står man igjen med ledningsbrudd eller det enkleste - kaputt blinklysrele.
Post Reply