Tuning/trimming på Peugeot Speedfighter 4

Prat om moped & scooter.
Post Reply
kikkus
MC: Bike make/model/year: Peugot Speedfight 4, 2021 Model, 4T, Euro 4.

Tuning/trimming på Peugeot Speedfighter 4

Post by kikkus »

hei
har vært i kontakt med 6 nettbutikker som selger utstyr for "trimming". Har forstått av CDI og variator sett skal fungere for mer speed, men samtidig forteller flere nettbutikker at jeg har en Euro 4 modell, som ikke kan tunes. Jeg har også lest på nettsidene om CDI/Variator sett, men de er ikke så spesifikk som å nevne eksakt modelltype/års osv.

Jeg har en Peugot Speedfight 4, 2021 Model, 4T. Tror det er Euro 4.
er det noe som har tilsvarende modell og har konkrete CDI/variator sett som kan benyttes? jeg trenger råd vedr dette.

Hilsen rådvill og frustrert :D

tusen takk for alle tips
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Re: Tuning/trimming på Peugeot Speedfighter 4

Post by Bikeridr »

Vi diskuterer ikke ulovlig trimming av mopeder her.
Vil du kjøre fortere, så får du ta A1-lappen og kjøpe lett motorsykkel.
kikkus

Post by kikkus »

Bikeridr wrote: 08 Aug 2024 21:18 Vi diskuterer ikke ulovlig trimming av mopeder her.
Det finnes vel en moderator på forumet som tar stilling til hva som diskuteres her og ikke slik at det ikke er du som bestemmer dette- med mindre du er moderatoren da 😀
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

kikkus wrote: 08 Aug 2024 21:53
Bikeridr wrote: 08 Aug 2024 21:18 Vi diskuterer ikke ulovlig trimming av mopeder her.
Det finnes vel en moderator på forumet som tar stilling til hva som diskuteres her og ikke slik at det ikke er du som bestemmer dette- med mindre du er moderatoren da 😀
Jeg eier og driver dette forumet. Jeg har hovedansvaret og har bestemt reglene. Det er gjengs oppfatning bant oss administratorer og moderatorerer at vi ikke diskuterer ulovligheter.
Men det er ditt valg, vil du bli kasta ut?
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Det finnes flere forum og nettsider som engasjerer seg i trimming av mopeder.
Reperasjoner og feilsøking er innafor her-bare ikke trimming.
Dette går litt på det juridiske også.
"Det var en gang" normalen å trimme alt av 50 og 100/125ccm men tidene -myndighetene og straffeansvar og straffenivå har endret seg de siste 40 år.

Uten å skulle heve noen moralsk finger vil jeg si at det svarer seg med lettlappen/125ccm hvis man er intressert i MC og ikke bare skal ha noe ræl for 2 år til billappen.
kikkus

Post by kikkus »

mekkern wrote: 09 Aug 2024 07:26 Det finnes flere forum og nettsider som engasjerer seg i trimming av mopeder.
Reperasjoner og feilsøking er innafor her-bare ikke trimming.
Dette går litt på det juridiske også.
"Det var en gang" normalen å trimme alt av 50 og 100/125ccm men tidene -myndighetene og straffeansvar og straffenivå har endret seg de siste 40 år.

Uten å skulle heve noen moralsk finger vil jeg si at det svarer seg med lettlappen/125ccm hvis man er intressert i MC og ikke bare skal ha noe ræl for 2 år til billappen.
Takk.
Post Reply