Heh, ja - si det, du..
Først og fremst må man vel ta hensyn til underlaget.
Jeg satte en gang sykkelen på midtstøtta ute (før jeg fikk garasje) på asfalt mens jeg var på havet i 6 uker. Veldig dårlig idé, da den "sank" gjennom asfalten og ble et helvete å få løs igjen.
På betongunderlag ville nok ikke dette skjedd.
De siste 15-20 årene har jeg kun brukt sidestøtte (på steingulv (slike "brosten" som jeg har i garasjen)). Bare passet på at støtta hviler ca midt på en av steinklossene. Har ikke hatt problemer med det.
TDM'en har, såvidt jeg husker, en ganske kraftig sidestøtte, så tviler på at den vil svikte. Iallefall ikke om du ikke bruker sykkelen som opphengsstativ gjennom vinteren.
Midtstøtta er nok mer solid, men samtidig mindre "stødig" mot sideveis belastning da de to smale føttene gir en meget smal likebeinet 3-kant sammenliknet med to hjul og ett bein, eller 3-punkts sikring mot bakken.
Dette gir deg nok ikke noen svar eller konklusjon, bare refleksjoner.
Det mest idiotiske jeg har vært ute for, var en passe inkompetent fergematros som insisterte på at sykkelen skulle stå ustroppet på midtstøtta under en 17 timers seilas over Østersjøen

En annen "verdensmester" insisterte selv på å sette sykkelen på midtstøtta over Tysfjorden (Skarberget-Bognes). Var litt bevegelse på den 25 min lange seilasen og hans sykkel (av rundt 20) var den eneste som lå med buken i været da vi kom til kai.