Palma wrote: ↑09 Nov 2024 17:43
Det er så mange flotte mancaver rundt om kring, så jeg må og bidra med en litt annen vri da.
Mænkæiv i skauen, eller kanskje bare ei koie
Det er så mange flotte mancaver rundt om kring, så jeg må og bidra med en litt annen vri da.
Mænkæiv i skauen, eller kanskje bare ei koie
Har lenge tenkt på noe tak over hodet i forbindelse med banen min borte i skogen.
Det kommer ofte folk langveisfra for å delta på kurs og diverse eventer her med GIØ. Flere som driver litt villcamp rundt i skauen eller leier seg inn på noen faciliteter nede i bygda.
Så da tenker jeg at jeg må lage en kryssning av koie og gapahuk....gapakoie kanskje
...
Så skulle fundamentet på plass, noen rester fra kornsiloen på Kirkenær..
...
En del materialer fra egen skog, skjært med egen sag, det er gøy.
....
Dette har jeg trua på
Fantastisk! Kortreiste egenproduserte materialer og gjenbruk! Bedre blir det ikke.
Dette blir jo knallbra. Jeg kjenner allerede tjærelukta og hører det knitre fra bålet
Tekumseh wrote: ↑10 Nov 2024 10:55
Fantastisk! Kortreiste egenproduserte materialer og gjenbruk! Bedre blir det ikke.
Dette blir jo knallbra. Jeg kjenner allerede tjærelukta og hører det knitre fra bålet
Joda det går an det her, I dag ble det første bålkosen der borte. Fruen kom å serverte meg og Ole-Henrik lun eplekake med vaniljekrem og skikkelig kokekaffe.
cf00b5f7-e9a8-4298-9ec1-91af2488ad40.jpg
Fikk og produsert endel meter til med villmannspanel i dag.
3dab4f99-9cfe-4418-8007-3c3e1a1c2071.jpg
Ole-Henrik var med som en god hjelper i dag.
4311b29e-132d-435e-acff-fdef0faa9eea.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ojda wrote: ↑10 Nov 2024 08:34
Glimrende tiltak, og flott utført (Fiskevann?)
Men du slår ikke den Jeg og Kompis var borti i sommer, laftet av 6cm rundtømmer
Tenker du den med noe 'værbitt' tak
Nettopp
Den var da helt ok, noe trekkfull kansje
IMG_0779.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Detta blir stødig nok, sikkert noen incnjører som river seg i håret, men det får gå..
Jeg har klippet meg svært kort, så der er ikke lenger mulig å få tak i noe hår. Er for så vidt glad for det nå, men skal ikke kommentere på ting som er gjort.
Mye bra her da, fint med tretak som tjærebehandles, og gøy med tre fra egen skog som man sager selv. Du er driftig, Palma, stjerne i boka for dette prosjektet!
Sjekk gjerne ut produkter fra Møretyri for overflatebehandling. https://moretyri.no/
Detta blir stødig nok, sikkert noen incnjører som river seg i håret, men det får gå..
Jeg har klippet meg svært kort, så der er ikke lenger mulig å få tak i noe hår. Er for så vidt glad for det nå, men skal ikke kommentere på ting som er gjort.
Mye bra her da, fint med tretak som tjærebehandles, og gøy med tre fra egen skog som man sager selv. Du er driftig, Palma, stjerne i boka for dette prosjektet!
Sjekk gjerne ut produkter fra Møretyri for overflatebehandling. https://moretyri.no/
Ja jeg hadde deg vel i tankene @ole m. Det er nok bra du er kortklippet ja Er nok ting som kunne og burde vært gjort annerledes, men spist er spist og spydd er spydd. Jeg tenker det står noen år allikevel jeg da.
Palma wrote: ↑12 Nov 2024 17:47
------------------------
Ja jeg hadde deg vel i tankene @ole m. Det er nok bra du er kortklippet ja Er nok ting som kunne og burde vært gjort annerledes, men spist er spist og spydd er spydd. Jeg tenker det står noen år allikevel jeg da.
Ikke at jeg er så bevandret i faget, men det er min oppfatning at en koie ikke skal være perfekt...
Slik prosjektet har fremstått til nå ligger den vel godt an til å bli kåret som den flotteste koia øst for Glomma..
Folk har mye rart for seg. Betale ekstra for at det skal se gammelt ut
Hva blir det neste? 'Skrukke krem' til kjærringa ? Om man gjør det dyrt nok og får en blogger til å skryte av det så vil det sikkert selge som varme hveteboller
Heh, her er jeg enig med @knutk.
Etpar år, og naturlig patina kommer av seg selv, gratis. Da ville jeg heller spandert noen liter tjære og fått litt ordentlig godlukt.
Samme er det jo med ferdig utslitte dongeribukser som de selger for et halvt statsbudsjett i de her såkalte "mote"-butikkene..