Se der ja, takk for tips.
Jeg skrev til han men det går visst ikke med flytende skiver.
Se der ja, takk for tips.
Det er vel ikke stort verre enn å kjøre inn nye klosser, det er jo bare en skive som skal kjøres inn.Jonta wrote: ↑23 Nov 2024 13:07 Hva med å snu, altså bytte om venster/høyre, brukte skiver?
Forutsatt at man har to like, slik jeg har på min Ducati 999.
Vil man få mere "bite", eller vil klossene bli ødelagt med en gang.
Grunnen til at jeg spør, er at jeg har kjøpt en brukt skive, som har sitti på høyre side. Og den skiven som er verst av mine, er den på venstre side. Så hvis jeg beholder den beste (gamle høyre), har jeg plutselig to høyre skiver, så en må snus...
Men jeg rengener med at jeg kommer til å kjøpe en ny skive og kombinere den med den "nye" brukte.
Ja, det var det jeg også tenkte.pelsen wrote: ↑23 Nov 2024 15:54Det er vel ikke stort verre enn å kjøre inn nye klosser, det er jo bare en skive som skal kjøres inn.Jonta wrote: ↑23 Nov 2024 13:07 Hva med å snu, altså bytte om venster/høyre, brukte skiver?
Forutsatt at man har to like, slik jeg har på min Ducati 999.
Vil man få mere "bite", eller vil klossene bli ødelagt med en gang.
Grunnen til at jeg spør, er at jeg har kjøpt en brukt skive, som har sitti på høyre side. Og den skiven som er verst av mine, er den på venstre side. Så hvis jeg beholder den beste (gamle høyre), har jeg plutselig to høyre skiver, så en må snus...
Men jeg rengener med at jeg kommer til å kjøpe en ny skive og kombinere den med den "nye" brukte.
Det er greit at skiver og klosser havner på samme plass etter dekkskift, de vil jo slites mer hvis de stadig bytter plass. Dessuten tar de ofte litt dårligere før de er innkjørt. Derfor er det praktisk med rotasjonspiler på felg og dekk.