Bjerknez' logg | Fra MC til el-bil!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez
MC: Triumph Rocket III GT

Re: Bjerknez' logg | Fra MC til el-bil!

Post by Bjerknez »

Selvsagt befinner jeg meg i elbildorumet på Norges desidert største forum. Det.burde ikke være overasskende. Har til og med en egen tråd der. :lol:

Også er jeg i Bimmers forumet og sikkert ett par til. :thumleft

Men jeg kan ta hintet. Takk for meg. :thumleft
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Lykke til videre i dildobilforum Det er nok noen som har interesse der og du kan sikkert bidra med dit vid
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

pelsen wrote: 03 Dec 2024 20:56
Slike "forsiktige" hint funker ikke der sosiale antenner er trukket ut med roten :lol:
=D> =D> \:D/ \:D/ :thumleft :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Såså...kjør i 60 i 80-sona foran Bjerkiz når han har det travelt så :smt076 :puke
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Bjerknez wrote: 04 Dec 2024 02:33

Liker ikke slike uttalelser. Det er plass til ALLE her… nesten da..
Du bidrar mye @Bjerknez . Jeg er ikke enig i alt men det er da ikke meningen heller.
Heller ikke blir all fordekt/dårlig humor forstått på nett, så litt må vi legge imellom. Men, det er da det vi er ute etter. Her er et forum hvor vi legger inn hva vi selv ønsker og det er salig fritt for Facebook «trolling».
Det er plass til alle, selv en tidligere MC’ist med elbil som fortsatt har sine meninger intakt!
Jonta
MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette

Post by Jonta »

Jeg må bare beklage.
Alle, ikke mc eiere, kan da også skrive så mye de vil her.
Jeg liker Bjerknez godt. Bare syntes forumet her sklir ut i litt for mye ikke mc relatert fjas rett som det er. Så det er synd irritasjonen min skulle ramme Bjerkn, første gang han poster noe utenom snakk.
Så beklager igjen Bjerknez, håper du blir med videre.
intruder
MC: 1993 Yamaha Virago 750

Post by intruder »

Livet er ikke bare MC ... skjønner null og niks av tekniske duppeditter og slike er det heldigvis lite av på !))# modell Viragoer ! :thumleft
Men det er veldig hyggelig med både Bjerkiz og Jonta og nå er det snart juletid og alle er glade !
:smt114 :smt115
Jonta
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette

Post by Jonta »

Jonta wrote: 06 Dec 2024 00:10 Jeg må bare beklage.
Alle, ikke mc eiere, kan da også skrive så mye de vil her.
Jeg liker Bjerknez godt. Bare syntes forumet her sklir ut i litt for mye ikke mc relatert fjas rett som det er. Så det er synd irritasjonen min skulle ramme Bjerkn, første gang han poster noe utenom snakk.
Så beklager igjen Bjerknez, håper du blir med videre.
Hyggelig med morsomheter fra deg også Intruder :thumleft
Toalmar

Post by Toalmar »

Bjerknez wrote: 04 Dec 2024 02:33 Selvsagt befinner jeg meg i elbildorumet på Norges desidert største forum. Det.burde ikke være overasskende. Har til og med en egen tråd der. :lol:

Også er jeg i Bimmers forumet og sikkert ett par til. :thumleft

Skjønner deg her Bjerknez :)

Må bare si at jeg synes "sjargongen" her inne kan være svært spesiell til tider.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Det er vel diskutert fra tid til annen at noen synes det blir mye "utaforprat" på MC-Forumet.

Forumet var ett år eller to gammelt da jeg begynte i 2006. Da var R-sykler tingen, og det gikk i tillegg mye på NMCU, sikkerhet, trygge nettbutikker (og moms og toll), lover og regler. Det var uvanlig med Google og Youtube, så folk tipsa hverandre mye mer. Samtidig ble alt fra sykdommer, seksualitet til musikk også diskutert den gang - vi var mye mer åpne og naive på internett. Facebook hadde ikke kommet igang enda, mulig Nettby var i startfasen.

Så var jeg borte noen år mens jeg var aktiv i et par Harley-klubber (der ting helst ikke skulle deles på nett), mens majoritetens racing-slicks ble bytta ut med knastdekk hos mange, asfalt ble til grus. Diskusjoner gikk over fra miniblinkers, seatcowl og magnesiumkneputer til bagasjeutstyr, stormkjøkken, telt og strømpebukser. Og 3D-printing, garasjebygging og alkohol, sånt som folk i 40- og 50-åra er mer opptatt av enn en 25-åring.

Min blogg ble starta i 2006 og er kanskje det digitale avtrykket som er størst og mest langvarig etter meg på hele det store internettet, og derfor har det blitt brukt til akkurat det. En blogg om hva man interesserer seg for og holder på med - rosablogg som mange vil kalle det. Og liker man ikke det får man scrolle videre. Det har jeg selv også gjort litt i denne tråden visse ganger, innlegg om hard-core polering og 3D-printing har kanskje vært litt utenfor mitt interessefelt. Samtidig som det jeg selv legger ut i min blogg kun er selvskryt og døds-uinteressant for andre - håper de også scroller forbi uten å irritere seg. Sånn er da verden.

Så at jeg legger ut et bilde av Tesla med aggregat på støtfangeren og sier lykke til og velkommen tilbake til sesong 2026, er vel litt at jeg mest kjenner vemod på at det ble en ivrig aktiv motorsyklist mindre, og at jeg håper at savnet etter MC blir for stort. Noe jeg også håper og tror kan ligge bakom andre glafsete kommentarer her. Disse bokstavene er jo uten kroppsspråk.
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Har ikke tenkt til å holde noen forsvarstale her, da jeg regelrett gir litt F i hva andre synes og mener om meg. Samtidig er jeg jo født med mine noe sterke meninger som jeg liker og krydre litt ekstra, bare sånn for å skap litt "stemning" og engasjement. Det mener jeg at jeg har klart så til de grader og har vært målet.

Samtidig så vet jeg at det ikke er alle som dette treffer på en positiv måte og det kan fort oppstå støy rundt det. Det at jeg også poster ganske ofte og gjerne om flere ting gjør jo at man langt lettere kan komme borti diskusjoner man godt kunne spart seg for.

Nå har jeg ikke sykkel lenger og snart får jeg batteribil/hårføner (velg et ord som passer) og da blir det mitt nye interessefelt en stund fremover. Batteribiler og hårfønere eller hva noen vil kalle det er jo ikke spesielt egnet i et dedikert MC forum og jeg skjønner at mange ikke ønsker en tråd om dette her inne noe flere i denne tråden har gjort uttrykk for.

Da tenker jeg det er rett og rimelig og la dere slippe dette.

Å nei, det er ingen sure miner fra min side overhodet. Jeg har det veldig bra jeg og koser meg med mitt, noe jeg håper alle andre her inne også gjør. :)
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Noen ganger går det litt vel friskt innpå her. Ikke spesifikt Bjerknez-tråden, men generelt.

Jeg burde nok ha stoppet enkelte her inne, men ser at det har "regulert seg selv", som jeg også ser ofte skjer når det faller litt ut.

Igjen, det viser jo litt "holdningene" til elektrifisering av transportredskaper og mange av oss (meg inkludert) har vel en viss reservasjon mot dette. Motorer skal "brøle" litt, ikke høres ut som "symaskin". (Sier jeg som kjører Toyota, som startet nettopp som symaskinprodusent..) 🙃

Nuvel, vi har jo hatt diskusjoner rundt elektriske motorsykler, selv om de trådene har dødd ut. Fremtiden er vel mer og mer bort fra forbrenningsmotorer på petroleumsbasert drivstoff. Dessverre sier nok mange, meg inkludert, men igjen, tror nok oljen og forbrenningsmotorer kommer til å være rundt oss enda i mange år.

@Bjerknez , kos deg med "radiobilen" 🙃 og fortsett gjerne her. Ev. hjertelig velkommen tilbake, skulle MC-savnet bli for stort. Det være seg uansett energibærer 👍
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Jeg har siklet på BMW i4 selv, og var i grunn spent på å høre Bjerknez sine erfaringer med den. Selv har jeg en Hyundai Ioniq som jo egentlig er en ganske døll bil, men fy søren så godt fornøyd jeg er med den allikevel. Elektriske kjøretøy er helt klart å foretrekke i hverdagen, og så kan man heller kose seg med MC/entusiastbil når sola skinner og forholdene ligger til rette.
Jonta
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette

Post by Jonta »

Tekumseh wrote: 09 Dec 2024 09:49 Det er vel diskutert fra tid til annen at noen synes det blir mye "utaforprat" på MC-Forumet.

Forumet var ett år eller to gammelt da jeg begynte i 2006. Da var R-sykler tingen, og det gikk i tillegg mye på NMCU, sikkerhet, trygge nettbutikker (og moms og toll), lover og regler. Det var uvanlig med Google og Youtube, så folk tipsa hverandre mye mer. Samtidig ble alt fra sykdommer, seksualitet til musikk også diskutert den gang - vi var mye mer åpne og naive på internett. Facebook hadde ikke kommet igang enda, mulig Nettby var i startfasen.

Så var jeg borte noen år mens jeg var aktiv i et par Harley-klubber (der ting helst ikke skulle deles på nett), mens majoritetens racing-slicks ble bytta ut med knastdekk hos mange, asfalt ble til grus. Diskusjoner gikk over fra miniblinkers, seatcowl og magnesiumkneputer til bagasjeutstyr, stormkjøkken, telt og strømpebukser. Og 3D-printing, garasjebygging og alkohol, sånt som folk i 40- og 50-åra er mer opptatt av enn en 25-åring.

Min blogg ble starta i 2006 og er kanskje det digitale avtrykket som er størst og mest langvarig etter meg på hele det store internettet, og derfor har det blitt brukt til akkurat det. En blogg om hva man interesserer seg for og holder på med - rosablogg som mange vil kalle det. Og liker man ikke det får man scrolle videre. Det har jeg selv også gjort litt i denne tråden visse ganger, innlegg om hard-core polering og 3D-printing har kanskje vært litt utenfor mitt interessefelt. Samtidig som det jeg selv legger ut i min blogg kun er selvskryt og døds-uinteressant for andre - håper de også scroller forbi uten å irritere seg. Sånn er da verden.

Så at jeg legger ut et bilde av Tesla med aggregat på støtfangeren og sier lykke til og velkommen tilbake til sesong 2026, er vel litt at jeg mest kjenner vemod på at det ble en ivrig aktiv motorsyklist mindre, og at jeg håper at savnet etter MC blir for stort. Noe jeg også håper og tror kan ligge bakom andre glafsete kommentarer her. Disse bokstavene er jo uten kroppsspråk.
Bildet av Teslaen med aggregat, er jo bare genialt. Blir jo i prinsippet det samme som et diesel lok.
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Da har jeg endelig fått på sommerhjulene 8)
IMG_1255.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply