Jeg har god erfaring med bruk av Jercarrier ved bestilling fra USA. Forutsigbar fraktpris og mva, og man får tilgang til nettbutikker som bare sender innenlands USA.
Finnes det noe tilsvarende ved kjøp fra Storbrittania når butikken ikke sender utenlands?
Frakt fra Storbrittania tilsvarende Jetcarrier fra USA - finnes det?
Frakt fra Storbrittania tilsvarende Jetcarrier fra USA - finnes det?
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale
Re: Frakt fra Storbrittania tilsvarende Jetcarrier fra USA - finnes det?
Jeg vet ikke om noe slikt fra GB, men å ta en telefon og snakke med dem pleier å funke 

Konkret gjelder det kjøp fra Brakecrafters som for bestillinger fra utlandet henviser til ebay.
Jeg prøver å unngå ebay fordi de ikke får til å håndtere norsk mva etter VOEC-systemet. Jeg er dritt lei av å måtte betale dobbel norsk mva og i tillegg måtte bruke tid på å krangle med ebay om refusjon, noe som i det sist har vist seg å være umulig. I tillegg er prisene hos ebay vesentlig høyere enn på Brakecrafters egen nettside.
Så det hadde vært veldig enkelt om det fantes en tjeneste ala Jetcarrier.
Jeg prøver å unngå ebay fordi de ikke får til å håndtere norsk mva etter VOEC-systemet. Jeg er dritt lei av å måtte betale dobbel norsk mva og i tillegg måtte bruke tid på å krangle med ebay om refusjon, noe som i det sist har vist seg å være umulig. I tillegg er prisene hos ebay vesentlig høyere enn på Brakecrafters egen nettside.
Med hensyn til VOEC er det en ordning som gjelder verder til under kr 3000.Brigg wrote: ↑29 Dec 2024 10:13 Konkret gjelder det kjøp fra Brakecrafters som for bestillinger fra utlandet henviser til ebay.
Det er avsender som må initiere det, E-bay har lagt til rette for at avsender skal kunne gjøre det, men det er i utgangspunktet avsender som sitter med nøkkelen...
Om man finner en vare på e-bay man ønsker å kjøpe kan man kontakte selger/avsender på forhånd og eventuelt gjøre dem oppmerksom på systemet, eventuelt sende med link som forklarer hvordan de går frem samt hvordan de merker varen med synlig VOEC nummer. ..
Fra og med 2023 skal alle VOEC-forsendelser rapporteres elektronisk til norske myndigheter. Jeg tror det er her selgerne sliter, de forstår ikke/klarer ikke/gidder ikke å få gjort dette riktig. Når pakken kommer til Norge uten at den er riktig registrert blir det krevd mva også ved importen.
Og det jeg leser mellom linjene i dialogen med selger/ebay/ali når jeg prøver å få refundert dobbelt betalt mva er at de er ganske fed up av dette systemet.
Dersom utenlandske selgere IKKE hadde krevd inn norsk mva hadde det bare blitt en mva-belastning hos feks Posten. Det hadde vært helt greit for meg.
Og det jeg leser mellom linjene i dialogen med selger/ebay/ali når jeg prøver å få refundert dobbelt betalt mva er at de er ganske fed up av dette systemet.
Dersom utenlandske selgere IKKE hadde krevd inn norsk mva hadde det bare blitt en mva-belastning hos feks Posten. Det hadde vært helt greit for meg.