
Men å sitte med fire potter på toppen av sykkelen, skjult som bensintank.... Ser ikke for meg at Freddie Spencer kjørte med stilongs

ole m. wrote: ↑31 Jan 2025 19:28 1984 Honda NSR500 NV0A modell av Freddie Spencers racer
1984 NSR500-Freddie Spencer 01.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 02.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 03.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 04.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 05.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 06.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 07.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 08.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 09.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 10.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 11.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 12.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 13.jpeg
1984 NSR500-Freddie Spencer 14.jpeg
https://global.honda/en/RACERS/NSR500_02/01.html
Du skrev DT00, derfor jeg ble usikker.
En hundevalp kan jo være fint også.Bikeridr wrote: ↑12 Feb 2025 11:07 Det var min drømmesykkel, men fikk jo hverken lov eller hadde penger til lettlappen, så det ble en 1980 Suzuki ER50 med hele 2,39HK på meg. Hadde den til jeg fikk billappen og ga den til mine foreldre i bytte mot en 1972 Fort Escort Mk1 1,3 Sport. De, igjen, bytta Suzukien i en hundehvalp![]()
Ja, tanken og materialet er nok forskjellig, men fargen og formen er nøyaktig slik jeg husker den fra da jeg gikk med st*p*kk forbi forhandleren som hadde de i utstilling..
Har helt klart sansen for crossere / enduro sykler, flotte bilder. Du nevner mange kjente lettvektere her, hadde selv to Yamaha LS2 100 etter hverandre som var helt fantastiske sykler og avsluttet med Yamaha RS100 som var nedtur vs LS2 før det ble større motorsykkel på -70 talletole m. wrote: ↑12 Feb 2025 09:15 Ja, den likner på tanken på Yamaha Enduro 50! Det var en vakker liten moped. Eller var det DT 100 du mener, siden du skriver 7 hk? Det er en sykkel jeg ikke kjenner selv. Hos oss var det stort sett Yamaha RS 100, Kawasaki KH 100, Suzuki TS 100 ER og en og annen Honda CB 100. Det råeste var Yamaha LS2 100, som var tosylindret, den gikk det ikke mange av, og den er nok ettertraktet også i dag.
Men, bensintanken på Yamaha OW27 125, som jeg la ut bilde av over, er nok noe helt annet enn på disse DT-ene. Tanken er av aluminium, og for å spare vekt laget så tynn at de ikke turde å ha punktinnfesting via braketter i forkant. I stedet ble den klemt fast via stroppen du kan se er spent over tanken, for å unngå lokalt høye spenninger i materialet i tanken. Legg også merke til radiatoren som er plassert bak startnummeret på gaffelen. Dette var det samme de gjorde på den første vannkjølte YZ 125 fra 1981. De hadde samme prinsipp i 1982 også, først i 1983 ble den plassert fastmontert i ramma rett under tanken.
Du var en av de heldige få som kjørte LS2 ja.increasing wrote: ↑19 Feb 2025 07:35Har helt klart sansen for crossere / enduro sykler, flotte bilder. Du nevner mange kjente lettvektere her, hadde selv to Yamaha LS2 100 etter hverandre som var helt fantastiske sykler og avsluttet med Yamaha RS100 som var nedtur vs LS2 før det ble større motorsykkel på -70 talletole m. wrote: ↑12 Feb 2025 09:15 Ja, den likner på tanken på Yamaha Enduro 50! Det var en vakker liten moped. Eller var det DT 100 du mener, siden du skriver 7 hk? Det er en sykkel jeg ikke kjenner selv. Hos oss var det stort sett Yamaha RS 100, Kawasaki KH 100, Suzuki TS 100 ER og en og annen Honda CB 100. Det råeste var Yamaha LS2 100, som var tosylindret, den gikk det ikke mange av, og den er nok ettertraktet også i dag.
Men, bensintanken på Yamaha OW27 125, som jeg la ut bilde av over, er nok noe helt annet enn på disse DT-ene. Tanken er av aluminium, og for å spare vekt laget så tynn at de ikke turde å ha punktinnfesting via braketter i forkant. I stedet ble den klemt fast via stroppen du kan se er spent over tanken, for å unngå lokalt høye spenninger i materialet i tanken. Legg også merke til radiatoren som er plassert bak startnummeret på gaffelen. Dette var det samme de gjorde på den første vannkjølte YZ 125 fra 1981. De hadde samme prinsipp i 1982 også, først i 1983 ble den plassert fastmontert i ramma rett under tanken.![]()