Re: JRO sin blogg "Ny sykkel 2025"
- haakeik
- MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt) - Location: Asker
Gratulerer med ny sykkel 

- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Gratulerer med ny sykkel! 
Blir spennende å høre hvordan erfaringene blir med automatisk høy og senk.
@ole m. er vel interessert i toppboksen hvis du skal selge den

Blir spennende å høre hvordan erfaringene blir med automatisk høy og senk.
@ole m. er vel interessert i toppboksen hvis du skal selge den

Nå ønsker jeg ikke å spore av debatten og gjøre den om til en toppboks diskusjon.
Men jeg skjønner ikke dette hysteriet rundt toppboks. Jeg er enig i at den kanskje ikke forskjønner en sykkel. Men at det ikke er så pent???
På en BMW GS- model? Eller enda verre, på en KTM feks? De er jo stygge som arvesynda i utgangspunktet. Hvem bryr seg om en gris som får en vorte på rumpa??
I tillegg er jo toppboks rasende praktisk. Man får med seg det man trenger når man er ute og kjører (førstehjelps-sett, dekk rep, powerbank, kaffe, kopper, kjølebag og plass til kalde drikker på slutten av dagen. )
Toppboksen bygger ikke i bredden, og siden den åpner på toppen kan man legge i ting uten at noe ramler ut når man åpner lokket.
Jeg erkjenner at vekten høyt og langt bak ikke er optimalt, men ærlig talt, ingen vinner en tur. Om man har sånn hast at man ikke kan tåle den ekstra vekten får man heller starte hjemmefra litt før
.
Og BMWs toppbokser kan åpnes uten nøkkel, som også er helt greit.
Men jeg skjønner ikke dette hysteriet rundt toppboks. Jeg er enig i at den kanskje ikke forskjønner en sykkel. Men at det ikke er så pent???
På en BMW GS- model? Eller enda verre, på en KTM feks? De er jo stygge som arvesynda i utgangspunktet. Hvem bryr seg om en gris som får en vorte på rumpa??
I tillegg er jo toppboks rasende praktisk. Man får med seg det man trenger når man er ute og kjører (førstehjelps-sett, dekk rep, powerbank, kaffe, kopper, kjølebag og plass til kalde drikker på slutten av dagen. )
Toppboksen bygger ikke i bredden, og siden den åpner på toppen kan man legge i ting uten at noe ramler ut når man åpner lokket.
Jeg erkjenner at vekten høyt og langt bak ikke er optimalt, men ærlig talt, ingen vinner en tur. Om man har sånn hast at man ikke kan tåle den ekstra vekten får man heller starte hjemmefra litt før

Og BMWs toppbokser kan åpnes uten nøkkel, som også er helt greit.

- Roargutten
- Roargubben
- MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000 - Location: Årnes
Appropo aksjene, det ser ikke så dårlig ut sålangt i dagJRO wrote: ↑01 Dec 2024 23:51 Da har jeg vært hos MC Drammen tidligere Monsterbike snakket med daglig leder og har nok blitt deres første BMW kunde etter at MC Oslo har kjøpt de. Har levert følgende bestilling se vedlegg. BMW GS 1300_1_Redacted.pdf
Håper dere kan gå igjennom bestillingen og kanskje gi meg noen tips om dette er Ok eller om jeg bør endre noe. Jeg kommer til å bestille både lavt og standard sete. BMW har nå mange opsjoner på bagasje løsninger både soft og harde, jeg har valgt Vario sin løsning noen kommentarer til det.
Har også bestilt Twinpegs har hørt mange godord om disse og aldri fått forsøkt på Ducatien.
@Roargutten håper du får en god avkasting på aksjene du også.
@intruder forsøker nok å sette bestillingen min så nærme som mulig der jeg bor. MC drammen er 40 km. fra der jeg bor.
@Spiritofwinter ja, har nok vært i endrings modus noe tid og gleder meg til 2025 sesongen.

You only live once, but if you do it right, once is enough.
Ja er jo ekstremt i dag nå kl. 11.30 er aksjene opp 11,28 % og kursen er 1519,-, jeg solgte 1000 aksjer på 1280, men har fremdeles en god del aksjer igjen ennå. Men regner vel med at de vil synke litt utover dagen.Roargutten wrote: ↑03 Mar 2025 11:13Appropo aksjene, det ser ikke så dårlig ut sålangt i dagJRO wrote: ↑01 Dec 2024 23:51 Da har jeg vært hos MC Drammen tidligere Monsterbike snakket med daglig leder og har nok blitt deres første BMW kunde etter at MC Oslo har kjøpt de. Har levert følgende bestilling se vedlegg. BMW GS 1300_1_Redacted.pdf
Håper dere kan gå igjennom bestillingen og kanskje gi meg noen tips om dette er Ok eller om jeg bør endre noe. Jeg kommer til å bestille både lavt og standard sete. BMW har nå mange opsjoner på bagasje løsninger både soft og harde, jeg har valgt Vario sin løsning noen kommentarer til det.
Har også bestilt Twinpegs har hørt mange godord om disse og aldri fått forsøkt på Ducatien.
@intruder forsøker nok å sette bestillingen min så nærme som mulig der jeg bor. MC drammen er 40 km. fra der jeg bor.
@Spiritofwinter ja, har nok vært i endrings modus noe tid og gleder meg til 2025 sesongen.![]()
- Roargutten
- Roargubben
- MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000 - Location: Årnes
De vil nok gå litt ned igjen ja, men samtidig bruker man å se en pen økning igjen når de amrikanske børsene åpner på ettermiddagen.JRO wrote: ↑03 Mar 2025 11:32Ja er jo ekstremt i dag nå kl. 11.30 er aksjene opp 11,28 % og kursen er 1519,-, jeg solgte 1000 aksjer på 1280, men har fremdeles en god del aksjer igjen ennå. Men regner vel med at de vil synke litt utover dagen.Roargutten wrote: ↑03 Mar 2025 11:13Appropo aksjene, det ser ikke så dårlig ut sålangt i dagJRO wrote: ↑01 Dec 2024 23:51 Da har jeg vært hos MC Drammen tidligere Monsterbike snakket med daglig leder og har nok blitt deres første BMW kunde etter at MC Oslo har kjøpt de. Har levert følgende bestilling se vedlegg. BMW GS 1300_1_Redacted.pdf
@Spiritofwinter ja, har nok vært i endrings modus noe tid og gleder meg til 2025 sesongen.![]()
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Om KOG aksjene sier noe om hvordan verden utvikler seg, så er det ikke akkurat positivtRoargutten wrote: ↑03 Mar 2025 11:36De vil nok gå litt ned igjen ja, men samtidig bruker man å se en pen økning igjen når de amrikanske børsene åpner på ettermiddagen.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Om det er positivt for verden kan vi alltids diskutere, men som aksjeeier så er det jo svært positivt med denne aksjeøkningen. Selv om mine 1000 aksjer solgt på 1280, i dag var verdt 300k mer, nesten en hel R1300GS til kunne jeg kjøpt hvis jeg hadde ventet med å selge aksjene til i dag.Borg wrote: ↑03 Mar 2025 22:38Om KOG aksjene sier noe om hvordan verden utvikler seg, så er det ikke akkurat positivtRoargutten wrote: ↑03 Mar 2025 11:36De vil nok gå litt ned igjen ja, men samtidig bruker man å se en pen økning igjen når de amrikanske børsene åpner på ettermiddagen.![]()
IMG_6492.png

Her kommer en liten oppdatering på ny sykkelen i 2025.
Som sikkert alle vet nå så har jeg lagt ut min Ducati Multistrada 1260 Enduro for salg hos Løvaas, det har vært litt bevegelse de siste ukene hvor i alle fall 2 har vært å kikket på sykkelen så får håpe at i løpet av mars så er sykkelen solgt. Jeg har etter mange og lange diskusjoner med meg selv bestilt en BMW R 1300 GS med ASA (Automated Gas Assistent) altså automatgir uten clutch hendel og med automatisk senkning av sykkelen ved stopp.
Sykkelen er nå hos MC Drammen og er ferdig registrert og står nå med skilt og venter på at jeg skal hente den. Det ble en liten historie rundt det med å få den registrert, dagen jeg var hos MC Oslo for å gjøre de siste formaliteter, det vil si betale, ordne forsikring og akseptere hos Statens Vegvesen at jeg var eier av en BMW og at forhandler kunne registrere sykkelen på meg. Så kommer selger bort til meg å sa at de hadde fått en henvendelse fra BMW Norge om at det var noen feil henvisninger i instruksjonsboken. Det var noen sider hvor henvisningene var til BMW R1000RR og ikke R 1300 GS, BMW Norge ga da beskjed om at det er ikke lov å registrere sykkelen før dette var rettet opp. Og som MC Oslo sa, de ville bli bøtelagt og få en reprimande av BMW Norge hvis det ikke ble bragt i orden før registrering. Det tok 1 uke å få ny instruksjonsbok fra Tyskland og nå er det skilt på sykkelen.
Tenkte jeg skulle forsøke å finne en dag neste uke med litt plussgrader så skal jeg komme meg til MC Drammen for å få den hjem.
Har også kjøpt Twinpegs til sykkelen og satt i Bua mi i går og starta med litt formontasje før sykkelen kommer.
Må si jeg gleder meg stort til årets sesong med ny sykkel.

Som sikkert alle vet nå så har jeg lagt ut min Ducati Multistrada 1260 Enduro for salg hos Løvaas, det har vært litt bevegelse de siste ukene hvor i alle fall 2 har vært å kikket på sykkelen så får håpe at i løpet av mars så er sykkelen solgt. Jeg har etter mange og lange diskusjoner med meg selv bestilt en BMW R 1300 GS med ASA (Automated Gas Assistent) altså automatgir uten clutch hendel og med automatisk senkning av sykkelen ved stopp.
Sykkelen er nå hos MC Drammen og er ferdig registrert og står nå med skilt og venter på at jeg skal hente den. Det ble en liten historie rundt det med å få den registrert, dagen jeg var hos MC Oslo for å gjøre de siste formaliteter, det vil si betale, ordne forsikring og akseptere hos Statens Vegvesen at jeg var eier av en BMW og at forhandler kunne registrere sykkelen på meg. Så kommer selger bort til meg å sa at de hadde fått en henvendelse fra BMW Norge om at det var noen feil henvisninger i instruksjonsboken. Det var noen sider hvor henvisningene var til BMW R1000RR og ikke R 1300 GS, BMW Norge ga da beskjed om at det er ikke lov å registrere sykkelen før dette var rettet opp. Og som MC Oslo sa, de ville bli bøtelagt og få en reprimande av BMW Norge hvis det ikke ble bragt i orden før registrering. Det tok 1 uke å få ny instruksjonsbok fra Tyskland og nå er det skilt på sykkelen.
Tenkte jeg skulle forsøke å finne en dag neste uke med litt plussgrader så skal jeg komme meg til MC Drammen for å få den hjem.
Har også kjøpt Twinpegs til sykkelen og satt i Bua mi i går og starta med litt formontasje før sykkelen kommer.
Må si jeg gleder meg stort til årets sesong med ny sykkel.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ojda
- Bamsefar
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Detta blir knall 
Å den invisteringen din i Twin-pegs kan fort bli den beste du har gjort i mc-utstyr
Har nå 'en variant' av de på begge mine sykler, å kan ikke tenke meg å være uten
Å den invisteringen din i Twin-pegs kan fort bli den beste du har gjort i mc-utstyr
Har nå 'en variant' av de på begge mine sykler, å kan ikke tenke meg å være uten
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Gratulere
. Sjøl satt jeg for 2 dager siden med kontrakt på gsa ASA i hånden og feiga ut i siste sekund. Ble brått veldig usikker ang aut og avventer til det er prøvekjørt. Hokke som blir det nok en fin sesong 

Ja, tror dette kjøpet er bra. Har jo sett dere andre som skryter av dette produktet. Men @ojda har du skrudd inn de små skruene inn i bak plata, jeg som du ser har latt det være. Tenkte det var mer til stive crossstøvler med innskrudde skruer enn til myke cruising støvler som jeg har. Eller kan de bli glatte uten skruene?

Tenker du handler snart, når du har fått prøvekjørt. Tror ikke prøvekjøringen endrer meningen din om ASA.
- ojda
- Bamsefar
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
JRO wrote: ↑14 Mar 2025 16:46Ja, tror dette kjøpet er bra. Har jo sett dere andre som skryter av dette produktet. Men @ojda har du skrudd inn de små skruene inn i bak plata, jeg som du ser har latt det være. Tenkte det var mer til stive crossstøvler med innskrudde skruer enn til myke cruising støvler som jeg har. Eller kan de bli glatte uten skruene?![]()
Nå var jeg en av de tidligere som handlet Twin-pegs til GS'n, tror jammen
Kai Ingvald kalte meg 'en av pionerene' i en av mailene vi utvekslet i sin tid jeg
Mao var de dengang laget på en helt annen måte, og var mere basert på normale pegs som støtte bak.
Uansett ville jeg ha montert pigger/skruer på den bakerste pegg'n.
Ikke bra å skli av med hælen når du stoler på at den 'sitter'.
Til de andre sykklene har jeg en Amerikansk, og en kina-type.
Her har jeg bare brukt 5mm bolter som skaper greitnok feste for helen.
Aprilia-peg
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Palma
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
TwinPegsa blir du glad i/avhengig av. Har hatt det på noen sykler og er vel og en av pionerene, har jo hatt verdens første og eneste 1150GS og 650GS med TP. Kan ikke få fullrost de. Dessverre så blir det ikke på 800'n min, han Kai I får ikke til noe løsning der, dvs, markedet er ikke stort nok.
Så på 800 har jeg slik "Kinaløsning" som @ojda viser. Jeg har valgt unbrakoskruer da de er litt skarpere. Funker fjell.
Så på 800 har jeg slik "Kinaløsning" som @ojda viser. Jeg har valgt unbrakoskruer da de er litt skarpere. Funker fjell.