avi til DVD program?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
It’s my birthday

avi til DVD program?

Post by medic1136 »

har lastet ned et prgram som heter "avi2dvd". problemet er at jeg ikke får lagt in audiostream på den. dermed får jeg ikke gjort om filmen min slik at den passer på en DVD-plate. hva gjør jeg.

Event et annet programm som kan gjøre denne jobben, gjerne freeware
Einar

Post by Einar »

Jeg bruker/brukte TMPGEnc nederst på siden.. shareware 30 dager hvis alt skal være lovlig. ("gammelt" program)

Ellers finner du "How to convert AVI files (DivX, XviD etc.) to DVD with Avi2DVD" Her
Du trenger bare 1
_Adler_

Post by _Adler_ »

Se her: http://www.videohelp.com/tools?convert=AVI%20to%20DVD
Avi2Dvd har visst nok blitt freeware. Du finner det øverst inne på linken. Har aldri prøvd det programmet. Har stort sett brukt NeroVision (Express) (tregt for å gjøre om filmfiler til DVD, men det funker ganske bra!). Ellers har jeg også brukt WinAVI Video Converter, ikke så mye, men det funker ganske bra det også.
Yamaha Aerox 2004

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Prøvde meg litt på det der selv for litt siden. Det hele endte med at jeg satt der med ett program som skulle gjøre ditt og datt, og så den som skulle ditt og den fjerde jeg trengte til datt. Stod at det skulle være så enkelt osv men jeg droppet hele greia til slutt. Hvorfor ikke bare lage ett program som tar hele smørja :roll:
_Adler_

Post by _Adler_ »

Gixxerman: NeroVision Express tar alt på en gang :D Det er tregere enn de andre programmene, men man slipper flere program for å få det til å funke... De fleste har Nero i alle fall og noen har sikkert også NeroVision. Har NeroVision Express 3.
I Windows: Se i Start og så på programmene: Nero-->NeroVision Express-->NeroVision Express. Så gjør du følgende etter å ha åpnet programmet:
Make DVD-->DVD-Video-->Add Video Files-->Velg filen. Trykker du "More" helt nederst i programmet kan du velge om du f.eks. skal ha en meny. Create Chapters er VELDIG nyttig. Da lager den et kapittel/spor hvert 2. min. Da kan du bruke knappen for "neste spor" på fjernkontrollen din hvis du ser det på tv :) Mye enklere å finne frem til ting! Next-->Lag menyen, om du har valgt det. Next-->Burn To-->Velg hvilken dvd-brenner du skal bruke-->Burn!

Lykke til alle sammen :D
Yamaha Aerox 2004

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jøss, Spielberg junior jo :)
_Adler_

Post by _Adler_ »

Gixxerman wrote:Jøss, Spielberg junior jo :)
:D Regner med at det var et komplimang :P
Har du NeroVision Express, Gixxerman?
Yamaha Aerox 2004

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har Nero Express :smt017
_Adler_

Post by _Adler_ »

Nero Express er noe annet enn NeroVison Express. Nero Express er et brennebrogram. http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Too ... ress.shtml
Skal kanskje funke om du skriver inn serialen/serienøkkelen du fikk sammen med Nero Express. Jeg lastet ned en pakke med alle Nero programmene hos en kamerat for en stund siden. Ikke lovlig altså, men hvem bryr seg :P
Yamaha Aerox 2004

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Og hvordan vet du om serialen jeg "har" :wink:
medic1136
It’s my birthday

Post by medic1136 »

men er det slik at nerovision krymper DV filen min slik at den passer på en DVD plate.

Etter at jeg har redigert filmen er den på 30 min men på 11 gig. litt mye for en DVD plate.
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Ja, det forandrer på størrelser, oppløsning osv.

Det er ett av områdene hvor programmet har enkle forhåndinnstilte kvaliteter og formater, eller du kan velge alt selv. Elsker det!
- Skyt her -
medic1136
It’s my birthday

Post by medic1136 »

høres bra ut, det eneste jeg trenger da er en nøkkel.
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

(den linken kommer til å bli fjernet i morgen, så lenge ingen moderatorer tar meg i forkjøpet)
[Moderator Gixxerman]: Eller ikveld... :wink:
Advarer mot spyware!
- Skyt her -
Post Reply