Noen spm. angående instrumentpanel Rieju rs2 matrix?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
NeoNxiX

Noen spm. angående instrumentpanel Rieju rs2 matrix?

Post by NeoNxiX »

Hei, jeg lurer på om det er slike skiver som tallene står på eller om det er trykt på plastikk?
Og hva kan jeg gjøre for å få blå bakgrunnsbelysning?
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Winalot

Post by Winalot »

kontakt ham her. selv om ikke sykkelen din er vist på hjemmesiden, så kan han av og til få tak i tallskiver til den uansett :wink:

her er mine tallskiver (mye klønete montering :lol: ):

Image
Image
Kriz

Post by Kriz »

Har du ikke bensinmåler du da?
Hawken
MC: Ducati SS 750

Post by Hawken »

Ikke mange lettsykler som har bensinmåler...
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Winalot

Post by Winalot »

hvis du ser på triptelleren, så må ikke den komme over 180 km. Da begynner jeg å leve farlig :wink: har ikke gått tom en eneste gang på halvannet år :)
Image
NeoNxiX

Post by NeoNxiX »

Winalot wrote:kontakt ham her. selv om ikke sykkelen din er vist på hjemmesiden, så kan han av og til få tak i tallskiver til den uansett :wink:

her er mine tallskiver (mye klønete montering :lol: ):

Image
Jo, men er hvordan er de originale skivene? er det bare plastikkskiver som taes ut?
Winalot

Post by Winalot »

Orginalskivene ligger rett og slett under de grønne. De nye var enten av plastikk/laminert, husker ikke helt hva det var spesifikt. Fordelen når du beholder de gamle skivene under er at det er ganske lett å skifte tilbake til de gamle hvis du ikke er komfortabel med fargen osv... :)

Orginalskivene var veldig like de nye, med forbehold om at jeg ikke tok dem av og sjekket nøyaktig.

NB: Du bør ha en høyere wattstyrke enn orginalt i speedo/turteller for å oppnå bedre gjennomtrengelighet for lyset bakfra :wink:
Image
NeoNxiX

Post by NeoNxiX »

Winalot wrote:Orginalskivene ligger rett og slett under de grønne. De nye var enten av plastikk/laminert, husker ikke helt hva det var spesifikt. Fordelen når du beholder de gamle skivene under er at det er ganske lett å skifte tilbake til de gamle hvis du ikke er komfortabel med fargen osv... :)

Orginalskivene var veldig like de nye, med forbehold om at jeg ikke tok dem av og sjekket nøyaktig.

NB: Du bør ha en høyere wattstyrke enn orginalt i speedo/turteller for å oppnå bedre gjennomtrengelighet for lyset bakfra :wink:
Jeg tenkte at jeg skulle ta av de gamle og scanne dem inn og la pappa gjøre dem om også lage nye, siden han driver med "Reklame".

I manualen står det at den bruker 12V 1.2w hvordan pærer bør jeg bruke?
Også tenkte jeg på blå pærer :D
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Stilig de Winalot :D Hva betalte du for de da?
Winalot

Post by Winalot »

Jeg husker ikke hva jeg betalte, men for min kombinasjon ser jeg at det nå koster 700 kroner :? Tror ikke jeg betalte så mye da, menmen :roll:

Bare ikke gi opp etter en liten stund når du skal demontere greiene, for jeg var ikke langt ifra. Men når jeg så resultatet, ble jeg iallefall skikkelig fornøyd :D Han skaffet meg dessuten en fargekombinasjon som ikke var vist på hjemmesiden....

Jeg ville anbefalt 3 watts pærer, da du ikke trenger så mye som 5 watt :wink: Tror iallefall det var det jeg skiftet til, husker ikke så bra :lol:
Image
Post Reply