(det går J*****G en liten stund

Tror han skal se langt etter å få 15 hk av å ta katalysatoren, er vel bare 13hk originalt.Æ'ndalitten wrote:NSR bruker mer bensin enn CBR, men til gjengjeld får du mye mer krefter ved trim.
Skal du IKKE trimme vil jeg påstå at CBR er et like godt, om ikke bedre valg enn NSR. Men det er hvis du ikke skal ta plomber i NSR...
Du kan ta ut katalysatoren i CBR og få ca 15HK, men tar du plombene i NSR får du myyye mer![]()
Orginale er sykklene ganske like i toppfarten, men CBR trekker bedre i bunnen av registeret.
Skal du kjøre i nærmiljøet og i bytrafikk er det lurest å kjøpe CBR. NSR er grei nok til bykjøring den også, men det er mye mer behagelig å kjøre CBR siden du slipper å gire hver gang du skal akselerere med nogenlunde fart.
Skal kjøre fortest mulig og ha mest mulig krefter må du kjøpe NSR.
CBR er en billig sykkel, både i pris og i drift. Utseende skal jeg ikke si noe om på noen av sykklene, skal ikke forandre din mening på noen måte der.
At NSR detter isammen er bare noe faren din tror. Honda'er faller ikke fra hverandre sånn uten videre![]()
Vet ikke helt hva forsikringa er på en NSR, men for full kasko på min CBR skulle Sparebank1 ha 13000 når den var regga på pappa. Og vi har to hus+ to biler hos de fra før
Som skrevet over har motoren til NSR god kvalitet i forhold til mange andre totaktsmotorer. I forhold til CBR sin motor har den nok litt dårligere kvalitet ettersom firetaktere generelt har lengere levetid.Ghost rider wrote:Jeg kommer snart til å kjøpe meg en Lett MC, da står valget i mellom en Honda Nsr eller en Honda Cbr. Fatters sier d at jeg ikke bør velge Nsr (eller en plast raket, som han liker å kalle det)pga at de ofte er på verksted, siden det er en motor der inne som er orginalt bygget opp til å kjøre på en racer bane med. Å siden det er tyna så mye kraft ut av en slik motor, er det bare et tidspørsmål før d ryker.
(det går J*****G en liten stund, som han sier) Jeg lurer da på om noen NSR eiere der ute kan bekrefte dette
At visse deler eller "hele" sykkelen ryker i løpet av "kort" tid.
Er ikke trist design bare spinkle gafler, dekk, ramme etcTDK wrote:Som skrevet over har motoren til NSR god kvalitet i forhold til mange andre totaktsmotorer. I forhold til CBR sin motor har den nok litt dårligere kvalitet ettersom firetaktere generelt har lengere levetid.Ghost rider wrote:Jeg kommer snart til å kjøpe meg en Lett MC, da står valget i mellom en Honda Nsr eller en Honda Cbr. Fatters sier d at jeg ikke bør velge Nsr (eller en plast raket, som han liker å kalle det)pga at de ofte er på verksted, siden det er en motor der inne som er orginalt bygget opp til å kjøre på en racer bane med. Å siden det er tyna så mye kraft ut av en slik motor, er det bare et tidspørsmål før d ryker.
(det går J*****G en liten stund, som han sier) Jeg lurer da på om noen NSR eiere der ute kan bekrefte dette
At visse deler eller "hele" sykkelen ryker i løpet av "kort" tid.
Skal du ikke trimme bør du nok gå for CBR hvis du kan leve med det triste designet (personelig mening).