Heftelser på sykkel
Heftelser på sykkel
Jeg lurte bare på hva en salgspant i kjøretøyet innebærer?
Er det faste månedlige utgifter eller er det bare en sikkerhetspant i tilfelle man ikke kan betale ned på huslånet en stund?!?
Er det faste månedlige utgifter eller er det bare en sikkerhetspant i tilfelle man ikke kan betale ned på huslånet en stund?!?
Yamaha R6 Rød 2002
Ex: Suzuki GSX-R 600 Gul 1999
Ex-Ex: Honda VFR 400 Rød 1989
Ex-Ex-Ex: Motorhispania RX 50 Gul 2001
Ex: Suzuki GSX-R 600 Gul 1999
Ex-Ex: Honda VFR 400 Rød 1989
Ex-Ex-Ex: Motorhispania RX 50 Gul 2001
heft i mc. betyr at mc er sikkerhet for ditt lån,det går da godt an å ha mc å pant i f.eks hus hvis der er rom for det.
å kjøpe noe med pant i er ingen problem, men det må sjekkes hvor det er pant[brønnøysund]. å gjøres en avtale der hvor pant innløses eller overføres. alt som er belånt er pant i.
å kjøpe noe med pant i er ingen problem, men det må sjekkes hvor det er pant[brønnøysund]. å gjøres en avtale der hvor pant innløses eller overføres. alt som er belånt er pant i.
SAG
Ehh.. dette var ikke lett å skjønne? Skal du kjøpe MC, sjekk med Brønnøysund at det ikke er heftelser på den. Er det heftelser på f.eks. 20.000,- ber du bare selger om å fjerne heftelsen før kjøpet, eller redusere kjøpesummen med 20.000,-. Verre er det ikkegunder wrote:heft i mc. betyr at mc er sikkerhet for ditt lån,det går da godt an å ha mc å pant i f.eks hus hvis der er rom for det.

Bare husk å få rett dato på salgsmelding. Kommer det heftelse inn i tidsrommet mellom handel og registrert salg hos tilsynet må du selv få fjernet heftelsen på kjøretøyet. Jeg har testet dette og salgsmeldingen "reddet" meg.
Husk også at Brønnøy henger ca. 14 dager etter, så du er egentlig mer "i det blå" når du handler en sykkel uten heftelse. Her må faktisk prinsippet om at man "handlet i god tro" inn for å redde deg. Dvs at man ikke kunne gjøre bedre enn å sjekke Brønnøy samme dag som man handlet. Kan bli litt mas, men går som oftest bra.
Husk også at Brønnøy henger ca. 14 dager etter, så du er egentlig mer "i det blå" når du handler en sykkel uten heftelse. Her må faktisk prinsippet om at man "handlet i god tro" inn for å redde deg. Dvs at man ikke kunne gjøre bedre enn å sjekke Brønnøy samme dag som man handlet. Kan bli litt mas, men går som oftest bra.
Hvordan gjør man det når heftelsen er på mer enn kjøpesummen?
Kikket på en sykkel her, men skjønner ikke helt åssen det skal gjøres... han får jo ikke slettet heftelsen før han har pengene... må pengene stå på vent i banken eller noe sånt da? argggg....
Kikket på en sykkel her, men skjønner ikke helt åssen det skal gjøres... han får jo ikke slettet heftelsen før han har pengene... må pengene stå på vent i banken eller noe sånt da? argggg....
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
RH racing wrote:man kjøper ikke sykkel hvor heftelsene er større en beløpet den koster.. dvs han er tom for penger og heftelsene følger sykkelen.. dermed står du igjen med heftelser..
Man kan vel kjøpe sykkel med heftelser som er høyere enn salgssummen?? Det jeg lurer på er hvordan man skal gjøre det når han ikke har penger til å løse den ut... jeg gir jo ikke fra meg pengene og stoler på at han løser inn heftelsen... må være en måte å få gjort det på... eller om beløpet er omtrent på salgssummen...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Skal selgeren ta opp lån for å fjerne heftelsen da?RH racing wrote:få han til å slette heftelser først.. når han har slettet heftelsene så kjøper du en sykkel UTEN heftelser.. skjønner?
Nå har jeg aldri kjøpt noe med heftelse på før, så vet ikke hva som er vanlig å gjøre hvis pengene for salget må brukes til å løse inn heftelsen.
Er det bare meg, eller skjønner jeg ikke noe... hehe...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
samme for deg åssn han sletter heftelsene,, om han betaler rett ut eller låner kan være det samme.. om ikke du betaler ned heftelsene da.. hvor mye i heftelser og hvor dyr er sykkelen her da?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
På brreg er det litt over 80k i heftelse, og sykkelen står til litt over 70k... selgeren sa det var omtrent likt nå da...RH racing wrote:samme for deg åssn han sletter heftelsene,, om han betaler rett ut eller låner kan være det samme.. om ikke du betaler ned heftelsene da.. hvor mye i heftelser og hvor dyr er sykkelen her da?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002