Kjøreskole i Oslo /Majorstua

Prat om tung MC.
Valkyrie

Kjøreskole i Oslo /Majorstua

Post by Valkyrie »

Hei!

Jeg er flyttet ganske nylig til Oslo og ser etter en god kjøreskole ved Majorstua( tung mc). Kunne godt tenke meg å kjøre type chopper(ala shadow, virago, intruder) på skolen.
Er det noen av dere som har god erfaring eller tips til ei ny kvinne i byen?

Valkyrie.
Born to be wild!
-Suzuki Intruder VS750-
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg vet at det er en skole i en av sidegatene til Bogstadveien hvertfall, og de tar mc opplæring også ja, men hvor bra/dårlig den er kan jeg ikke uttale meg om :) Er på hjørnet ved Uranienborg kirke. Skrått over i Holtegata. Om du bor der så kan du jo bare traske deg en liten tur så finner du den nok :)
Har forøvrig denne skolen også :)

Velkommen til forumet :smt039
Bhrsrk

Kjøregård

Post by Bhrsrk »

For vanlige kjøretimer møter du vanligvis opp i kjøregården, og ikke hos kjøreskolen. Kjøregårder er f.eks på Bjerke og ute ved Valle Hovin, og sikkert flere steder. Dermed er det stort sett kun teoritimene som er i lokalene til kjøreskolen, og det blir kanskje viktigere hvor kjøregården er enn hvor kjøreskolen er.

Jeg har inntrykk av at chopper ikke er så vanlig læresykkel. De har oftere sykler som Honda CB500, CBF600, Transalp, Yamaha FZ6, Suzuki Bandit o.l. Det er mulig du ikke ser så tøff ut på en av standardsyklene som på en chopper, men jeg har en mistanke om at du lærer minst like raskt og ikke vil ha noe problem med å gå over til chopper når du har tatt lappen.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hun må jo kontakte noen før hun kan komme igang, og da nytter det ikke å møte opp i en kjøregård når ingen vet at du er der :lol: Man drar til en kjøreskole, og sier: Hei, jeg vil ta lappen. Hva kan dere tilby... :wink:
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

Gixxerman wrote:Hun må jo kontakte noen før hun kan komme igang, og da nytter det ikke å møte opp i en kjøregård når ingen vet at du er der :lol:
:D

Ser jo nå at det var rom for misforståelser med den formuleringen.

Det jeg mente var at når hun skal kontakte kjøreskolene kan det godt hende at det blir mest praktisk å velge en kjøreskole som ikke ligger på Majorstua dersom det er god kommunikasjon til både kjøreskolens lokaler og kjøregård. :)

Det er sikkert en god idé å ringe rundt til et par kjøreskoler og høre om kjørelærer høres hyggelig ut, spørre om hvor kjøregården er, og hva slags sykler de bruker.
Norris

Post by Norris »

De har en harley og en varadero.
8 tall med en harley,nei takk
2001 vRak6
Gixxerman

Post by Gixxerman »

PosøR1 wrote:De har en harley og en varadero.
8 tall med en harley,nei takk
Jeg valgte faktisk Harley fremfor Ducati Monster eller Virago. Fakta faen så klarte jeg 8-tallet mye bedre med Harleyen :lol: Var bare en liten Harley(883 Sportster) da, men likevel :D Det lille monsteret var altfor vinglete, og med Virago'n så skjedde det liksom ingenting :lol:
Norris

Post by Norris »

hehe,hadde nok blitt vansklig med en sånn type orange county chopper :D
2001 vRak6
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jepp jepp, men den Harleyen der var stødig som fjell. Følte meg plutselig som kongen på haugen :)
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Kjørte både en v-twin og en ny honda cbx i kjøregården, husker ikke hvilket merke den v-twin`en var. Men V-twin var merkbart bedre og stabil. Man skal jo bruke motor/clutch/brems og dreiemomentet på v-twin var mye bedre. Den kjørte seg jo netsen selv i forhold til cbx-en.

Tror nok en sportster er suveren til jobben.
Valkyrie

Post by Valkyrie »

Kjempe flott!

Jeg får ta turen innom på majorstua og ringe litt rundt, så tusen takk for gode råd!

Valkyrie.
Born to be wild!
-Suzuki Intruder VS750-
Magg

Post by Magg »

Jeg tok MC-lappen på den skolen og på den harleyen de hadde der for et par år siden.

De første kjøretimene brukte jeg en sånn honda 500 kubikks ett eller annet, men fant vel ut at jeg hadde mer kontroll på harleyen. (åttetallet med harleyen var enklere enn åttetalet med hondaen)

Kjørelærern var en harley-fan fra oppi gubrandsdalen et sted. Han var en veldig god lærer. En sindig fyr med pondus nok til å holde sykkelen på veien dersom du som litt uerfaren elev skulle finne på å gjøre noe dumt.

Han og den skolen kan absolutt anbefales! (selv om han aldri helt skjønte hvorfor jeg tok mc-lappen for kun å kjøre vespa..)

m
gsxr-(r)

Post by gsxr-(r) »

http://www.lech-hanssen.no/ lech Hansen holder til rett bak slottet i uranienborgveien.. der skal jeg ta lett lappen...
du finner mye kjøreskoler hvis du søker i gulesider ell no

peace
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slottet ? Kirken mener du ? :)
gsxr-(r)

Post by gsxr-(r) »

Gixxerman wrote:Slottet ? Kirken mener du ? :)
hehe vatta faen... :D borti der hvertfall... 8)
Post Reply