Se hva jeg kom over i går.. IS!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Se hva jeg kom over i går.. IS!

Post by Shortybebeh »

Var på storbandøvelse i går, på Blaker Skanse.
Fra Nansenbygget så man et utrolig blått lys, jeg prøvde å ta et bilde, men det ble så dårlig..

Image

Jeg rakk ikke gå bort for å se hva det var, men i pausen gikk jeg bort med kameraet. Dessverre var det blå lyset borte.. :(

Men se hva jeg fant! :D

Image
Image
Image

Og er ikke svanen fin? :)
(stort bilde)
Image

Det var jaggu flaks at jeg hadde med meg det nye kameraet mitt! :lol:
Isskulpturene er laget av kunstneren Egil Nordeide og barn fra distriktet.
Death Is The Road To Awe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

"Flaks" ja :wink: Det bor nok i lommen din tenker jeg vi heller sier :smt002
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Fine skulpturer.
Kan han lage en motorsykkel også mon tro??
Kanskje det hadde vært noe når vinterlagringen tar litt lang tid :D
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Ikkeno problem. Sett sykkelen ut, slå på alle lysene på sykkelen, dusj med hageslangen til at har fryst, og vips har du en isskulptur med motorsykkelform og lys. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Kan kanskje gå hardt utover lommeboken til våren da :lol:

(reperasjoner)
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

åh... Var det sånn is :(
Image
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Is egner seg alltid best i små porsjoner i en strawberry daiquiri. Eller i en cask strength Laphroaig.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Fidel wrote:Is egner seg alltid best i små porsjoner i en strawberry daiquiri. Eller i en cask strength Laphroaig.
Is i maltwiskyen? Helligbrøde!

T'Weed
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Tumbleweed wrote:
Fidel wrote:Is egner seg alltid best i små porsjoner i en strawberry daiquiri. Eller i en cask strength Laphroaig.
Is i maltwiskyen? Helligbrøde!

T'Weed
Å? Hvem har innbilt deg det? Cask strenght må "slås høl på" med litt vann. Eller en dasj is som smelter og kjøler. Herrrlig!
User avatar
Lykkeliten
Posts: 159
Joined: 27 Apr 2005 12:55
Location: Kristiansand

Post by Lykkeliten »

Wiskey on the rocks - med is :lol:
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Fidel wrote:
Tumbleweed wrote:
Fidel wrote:Is egner seg alltid best i små porsjoner i en strawberry daiquiri. Eller i en cask strength Laphroaig.
Is i maltwiskyen? Helligbrøde!

T'Weed
Å? Hvem har innbilt deg det? Cask strenght må "slås høl på" med litt vann. Eller en dasj is som smelter og kjøler. Herrrlig!
Litt vann ja. Ikke is. Ikke i det hele tatt. To store dråper vann i en aldeles utrolig Aberlour (cask, ca 56%) jeg hadde for mange år siden gjorde at den virkelig åpnet seg. Is kjøler jo whiskyen, og setter smak. Og det vil vi ikke ha noe av.

Is kan man ha i dårlig bourbon hvis man absolutt skal drikke skvipet.

T'Weed
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

dobbel
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Hvem er det som lager sånne regler?? Jeg liker gode maltwhiskyer med en dasj is. Jeg liker akevitten kald, men noen også temperert. Jeg liker kraftige rødviner til torsk. Jeg liker portvin til sigarer. Jeg liker kalde chardonnayer. Jeg liker temperert brun tequila uten salt og sitron. Jeg liker temperert ale like mye som jeg liker kald pilsner. Jeg liker å drikke mine cognacer fra tulipanglass. Jeg liker kald Pernod med is. Jeg liker Amaretto både med og uten is. Jeg liker strawberry daiquiris med masse knust is. Jeg liker gin & tonic med is, men foretrekker gin & bitter uten. Jeg liker champagnen kjølig. Jeg liker whisky sour. Jeg liker PJ Holters. Jeg liker søte, tempererte tokaiere, om enn i begrensede mengder. Jeg digger sauternes-viner. Jeg liker dry martini servert i kalde glass. Jeg liker bacardi & lime med masse is.

Poenget er at jeg driter elegant i regelmakere som liksom har gjort opp en mening om hva man kan gjøre og ikke gjøre, hva man kan drikke og ikke drikke, hva som er godt og hva som ikke er godt, og som på død og liv skal fortelle det til alle andre. Jeg liker det jeg liker, og har gjort det i mange, mange år. De som absolutt skal "lære" andre å drikke bruker som regel ketchup til all maten sin likevel.

Takk, amen og skål.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

For all del. Hiss deg ned. Selvsagt klønete og bedrevitende skrevet av undertegnede, men jeg er (i likhet med deg, så vidt jeg kan skjønne) opptatt av gode smaksopplevelser. Og for meg er det komplett uforståelig at noen vil velge å ha is i maltwhiskyen. På samme måte som det er uforståelig at noen (ganske så mange, faktisk) insisterer på å ødelegge god ost med rødvin.
Eller et hvilket som helst måltid med ketchup (jada, jeg tok agnet)

Det gleder meg imidlertid at flere nyter sin cognac fra tulipanglass, og kan sette pris på en god portvin - også uten den tradisjonelle stiltonosten.

Det handler vel dypest sett om at man har et ønske om at flere skal få anledning til å smake det virkelig gode. Selv om innlegget mitt bar mer preg av beordring enn av veiledning.

T'Weed
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Alle er opptatt av den gode smak i den forstand at de drikker og spiser det de liker. Liker de rusbrus og ketchup, så greit for meg.
Post Reply