Full kasko...

Prat om lett MC.
Post Reply
doffern89

Full kasko...

Post by doffern89 »

Jeg har full kasko på nsr'n min. Fikk en ganske kraftig velt her rett før jeg satt sykkern bort. Kåpene bak sitter ikke fast omtrent og ventre side av sykkern har en del stygge (noen store) dype riper. Hele ventre side har skader. speilet er knus, luftrør, kåper. Forrbremsen fikk seg også en trøkk som gjør at den er litt hakkete, noe jeg tror vil koste en del. Derfor lurte jeg på om det er noen som kan fortelle meg om det er noen regler på hvor lang tid jeg kan komme til forsikringselskapet etter jeg har "kælva". Og om noen her kan si utifra mine beskrivelser av skaden hva det vil komme på? kåper er jo ikke billig, speilet koster jo 800 bare det. Desuten har den bakre dempern fått seg en smell som gjør at den synker altforlangt ned når jeg setter meg på den.

Noen innspill? :wink: :?:
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Winalot

Post by Winalot »

som et godt råd ville jeg sjekket forsikringspapirene dine, der står alle fristene osv på hvor lenge du kan vente :wink:
Image
doffern89

Post by doffern89 »

men prisen a?...er det slik hvis skaden over over så og så mye så får du erstatning til ny sykkel eller noe?
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Yngvejos

Post by Yngvejos »

doffern89 wrote:men prisen a?...er det slik hvis skaden over over så og så mye så får du erstatning til ny sykkel eller noe?
Hvis skadene kommer over listeprisen på sykkelen, blir den kondemnert. Du får da utbetalt listeprisen.

Hvis sykkelen er under 1 år gammel, får du ny sykkel.

Kommer skadene under listeprisen, blir det reparert. Siden listeprisen ikke er så høy, er det best å få den reparert. Flere kamerater av meg som har knust nsrene sine har fått dem til å la være å regne med eksosanlegget og på den måten fått skadene under listepris.
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
luringen

Post by luringen »

du må huska på at det er noe som heter egenandel.
den er 4000kr lr mer.
så visst skaden kmr på ca 7000kr så betaler forsikringselskape det, men du må betale 4000kr i egenandel + du mister bonus. så kansje det ikke er så lurt å ta det gjenom forsikringselskape.
sachs xtc 125 2002 model
fullefekt 28 hk ;P
krjæsja editon.
nå vet ej vertfall at sachs ikke går fra purke bilane(kansje caravellene da) thihi:P
Post Reply